Latvijas mediju reklāmas tirgus 2010.gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem ir samazinājies par 18% līdz 23,6 milj. Ls.
Tā žurnālistus otrdien informēja Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce.
TV reklāmas tirgus ir palicis nemainīgs, vismazākais kritums jeb 5% apmērā ir interneta reklāmas tirgum, tam ar samērā nelielu kritumu 7% apmērā seko kino. Lielāko kritumu par 38% piedzīvojis vides reklāmas tirgus, avīzes un žurnāli, attiecīgi par 36% un 35%, bet radio par 30%.
«Kaut arī šogad presē vēl vērojams reklāmas ieņēmumu kritums, varam uz situāciju raudzīties pozitīvi. Krituma tempi ir samazinājušies, salīdzinājumā ar pagājušo gadu un raugoties uz pusgada dinamiku varam prognozēt vēl turpmāku samazinājumu gada turpinājumā,» norāda Latvijas preses izdevēju asociācijas valdes priekšsēdētājs, Žurnāls Santa valdes priekšsēdētājs Ivars Zariņš, vienlaikus uzsverot, ka preses realizācijas apjomi neskatoties uz krīzi samazinās tikai nedaudz. «No tā varam secināt, ka auditorijas ir saglabājušās un reklāmas ieņēmumu izaugsme ir tikai laika un visas valsts ekonomiskās izaugsmes jautājums. Visādā ziņā, tie , kuri pirms gada bija pasūtījuši sēru vainagus presei ir lieki tērējušies..» tā viņš.
Savukārt interneta reklāmas tirgus nelielais kritums 2010. gadā drīzāk vērtējams kā minēto mediju tirgus pārkārtošanos jeb interneta reklāmas apjomu optimizāciju 2009. gada otrajā pusē. «Kopumā interneta mediju reklāmas daļa vērtējama kā augoša,» sacīja Tvnet mārketinga direktore Linda Saulīte.
Viņa atzīmēja, ka šajā pusgadā tirgū ir atgriezušies vairāki reklāmdevēju segmenti, kuri interneta reklāmas tirgu pameta 2009. gada pirmā pusgada beigās.