Citas ziņas

Reklāmas tirgus sarucis par 13%

Dace Skreija,09.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju reklāmas tirgus 2010. gadā attiecībā pret 2009. gadu samazinājies par 13% un bijis 52,7 milj. Ls apjomā.

Salīdzinot ar 2009. gadu, tik pat kā nemainīgs ir palicis televīzijas un interneta reklāmas tirgus, televīzijā kritums par 1%, internetā par 2%. Vislielāko kritumu piedzīvojis preses reklāmas tirgus – laikraksti par 32% un žurnāli par 30%.

«Reklāmas apjomu kritums presē par 30–32% ir pagājušā gada pirmā pusgada efekts. Mēneša žurnāli turpina izjust imidža reklāmu samazinājumu, nedēļas žurnāli piesaista pārdošanas kampaņas un uz tā rēķina iegūst. Laikraksti informācijas pasniegšanas ātruma ziņā zaudē internetam, taču saglabā augstu lasītāju uzticamību drukātajam medijam, kas reklāmas apjomu ziņā uzrāda pozitīvu tendenci šogad. Prese kopumā 2011. gadā rēķinās ar reklāmas apjomu pieaugumu, jo vairāk – tieši žurnālu grupā. Par kategorijas spēku šobrīd liecina gan lasītāju auditoriju stabilitāte, gan abonentu skaita pieaugums,» skaidro AS Diena reklāmas aģentūras direktore Ilana Isājeva.

2010. gadā piecu lielāko reklāmdevēju sarindojums nav mainījies, salīdzinot ar 2009. gadu. Tele2 joprojām ir lielākais reklāmdevējs Latvijā, kam seko Procter & Gamble, Bite, Henkel un LMT. Lai arī reklāmdevēji atšķirīgi plāno sava budžeta dalījumu gada ietvaros, par ko liecina atšķirības starp 2010. gada kopējiem un pirmā pusgada rezultātiem, tomēr kopā reklāmai tiek novirzīti proporcionāli līdzīgi ieguldījumi. Joprojām spēcīgas ir mobilo sakaru operatoru pozīcijas, ieņemot trīs no piecām lielāko reklāmdevēju sarindojuma vietām. Pērn visvairāk reklamētie zīmoli bijuši Maxima, Tele2, Zelta Zivtiņa Bite un Danone.

«Latvijas reklāmas tirgus stabilizējas un ir pamats optimismam. 2011. gadā būs vērojama turpmāka reklāmas tirgus stabilizācija un iespējams pat neliela izaugsme, pie nosacījuma, ka nenotiks Eiropas reģionā makroekonomiskie procesi, liekot pārskatīt starptautisko reklāmas devēju reklāmas investīcijas Baltijas reģionā,» prognozē Latvijas Reklāmas asociācijas padomes loceklis, JIC vadītājs Juris Liepiņš.

Tabula: Latvijas reklāmas tirgus apjomi mediju grupās 2010. gadā (neto, LVL)

Medijs

2009

2010

2010 pret 2009

Avīzes

7 542 000

5 154 000

- 32%

Žurnāli

5 809 000

4 078 000

- 30%

TV

20 752 000

20 536 000

- 1 %

Radio

6 520 000

5 294 000

- 19 %

Vide

5 881 000

4 607 000

- 22 %

Internets

6 019 000

5 906 000

- 2 %

Kino

355 000

317 000

- 11 %

Tirgus kopā

52 878 000

45 892 000

- 13 %

Avots: LRA

TOP5 lielākie reklāmdevēji Latvijā 2010. gadā (neto, LVL)

Nr.

Reklāmdevējs

2010 vs 2009

Reklamētākie zīmoli

1

TELE2

=

Tele2, Zelta Zivtiņa

2

PROCTER & GAMBLE

=

Blend-a-med, Ariel, Pampers

3

BITE

=

Bite, BiFri

4

HENKEL

=

Schwarzkopf, Syoss, Bref

5

LMT

=

LMT, O Karte

Avots: LRA