Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā pieaugs par 4,8%, bet Latvijas – samazināsies par 10 -11%, liecina MMS Communications Latvia sniegtās aplēses. Latvijas reklāmas tirgus sarukšot vairāk nekā iepriekš prognozēts, jo priekšvēlēšanu cīņas laikā reklāmā ieguldīts mazāk nekā gaidīts.
2010. gada laikā jau vairākkārt uzlabota šā gada pasaules reklāmas tirgus izaugsmes prognoze, kas mainīta no 2,2% uz 3,5% un tagad uz 4,8% izaugsmi, salīdzinot ar 2009. gadu. Tam pamatā ir ZenithOptimedia pētījumi un apkopotā informācija par reklāmas tirgus pašreizējo attīstību pasaulē.
Visos pasaules reģionos 2010. gadā fiksēta ātrāka reklāmas tirgus izaugsme un atgūšanās no recesijas, kuras sekas 2010. gadā sākotnēji tika plānotas iespaidīgākas.
Lai gan ZenithOptimedia eksperti palielinājuši arī izaugsmes prognozi pasaules reklāmas tirgum 2011. gadā no 4,5% uz 4,6%, viņi atzīst, ka prognoze vērtējama uzmanīgi. Attīstīto reklāmas tirgu reklāmdevēji joprojām esot piesardzīgi attiecībā uz saviem nākotnes plāniem, kuros netiek paredzēta ambicioza ekspansija, jo bezdarba un kredītsaistību līmenis joprojām ir diezgan augsts, kā arī dažādu valstu valdības ar budžetu samazināšanu apdraud tirgus veselīgu izaugsmi.
Centrālā un Austrumeiropa bijis tas reģions, kas visvairāk cietis no recesijas, 2009. gadā zaudējot 24,6% no reklāmas tirgus apjoma. Šis reģions joprojām nav viendabīgs un ir sadalīts divās grupās. Vienā grupā ir to valstu reklāmas tirgi, kuri ātri atkopjas pēc recesijas un atgūst savas pozīcijas – Baltkrievija, Bosnija un Hercogovina, Krievija, Serbija, Slovēnija, Turcija un Ukraina, kur reklāmas tirgus izaugsme 2010. gadā prognozējama starp 10% un 30%. Otra grupa ir tie Centrālās un Austrumeiropas valstu reklāmas tirgi, kuros ekonomiskās problēmas joprojām samazina reklāmas tirgus rādītājus – Bulgārija, Grieķija, Igaunija, Latvija, Rumānija, Ungārija, kur reklāmas tirgus lejupslīde tiek prognozēta 4% līdz 17% robežās. Visilgstošākā lejupslīde paredzama Grieķijā, kur gaidāms reklāmas tirgus kritums 17% apjomā, bet 2011. gadā – 5% apjomā, liecina ZenithOptimedia prognožu pētījums.
MMS Communications Latvia prognozē Latvijas reklāmas tirgus kritumu 2010. gadā 10-11% apjomā, precizējot savu prognozi, kas pavasarī bija noteikta 7-11% apmērā. Korekcijas pamatā esot Saeimas priekšvēlēšanu cīņas laikā mediju reklāmas tirgū investētie apjomi - aptuveni 3 miljoni latu. Iepriekš tika prognozēts, ka politiskā reklāma Latvijas mediju tirgū ienesīs 2,8 līdz 4,6 miljonus latu.
Globālās ekonomikas recesijas apstākļos salīdzinoši labi veicies televīzijai, kas iekaroja auditoriju, pateicoties tendencei, ka, samazinoties cilvēku ieņēmumiem, palielinās viņu mājās pavadītais laiks un līdz ar to arī televīzijas patēriņš. Televīzijas pozīcijas pozitīvi ietekmējot arī jauno tehnoloģiju iespējas – tai skaitā augstas izšķirtspējas kanālu pieejamība. ZenithOptimedia prognozē televīzijas daļas pieaugumu kopējā pasaules reklāmas tirgū līdz 41,6% 2012. gadā, salīdzinot ar 38% (2008. gadā) un 39,2% (2009. gadā).
Interneta reklāmas tirgus turpinājis stabilu izaugsmi - tā daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugusi no 10,5% (2008. gadā) uz 12,8% (2009. gadā).