Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.
Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.
Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.
Laikā no 2010. līdz 2013. gadam laikrakstu un žurnālu reklāmas ieņēmumu samazinājums paredzams 2% apjomā, zaudējot auditoriju par labu interneta medijiem. Radio reklāmas tirgus pieaugums šajā laika posmā prognozējams 10% apjomā, tomēr esot mazākam par kopējā reklāmas tirgus izaugsmi, kas šajā posmā prognozēta 16% apjomā, summējot ietvertos gadus. Vides reklāmas tirgus pasaulē laika posmā no 2010. gada līdz 2013. gadam pieaugs par 18%, liecina ZenithOptimedia dati. Reklāmas investīcijas TV un kino reklāmā šajā posmā pieaugs par 19%, bet interneta reklāmas apjomi prognozējami 48% apjomā – daudzkārt augstāki par vidējo tirgus izaugsmi.
Neskatoties uz pretējām prognozēm, televīzija pēdējos 5 gados ir uzrādījusi būtiskus panākumus pasaules reklāmas tirgū. Kvalitatīvāka tehnika un attēls, daudzo kanālu pieejamība ir radījuši priekšnosacījumus, lai cilvēki televīziju skatītos daudz vairāk nekā iepriekš. Attiecīgi televīzijas tirgus daļa kopējā pasaules reklāmas tirgū ir pieaugusi no 37,1% (2005. gadā) uz 40,7% (2010. gadā). Pieaugums tiek prognozēts arī tuvākajos gados, televīzijas reklāmai 2013. gadā sasniedzot 41,8% apjomu no kopējā pasaules reklāmas tirgus.
Saskaņā ar ZenithOptimedia pētījuma datiem, interneta tirgus daļas pieaugums pasaules kopējā reklāmas tirgū paredzams – no 14% (2010. gadā) uz 17,9% (2013. gadā). Interneta reklāmas tirgus izaugsmi stiprina reklāmdevēju ieguvums – iespēja stiprināt savus zīmolus un to komunikāciju, izmantojot dažādas interneta piedāvātās iespējas, YouTube kanālus, Twitter un Facebook kontus, patērētāju forumus, blogus utt. Reklāmdevēji arvien vairāk apgūst un uzticas interneta piedāvātajām iespējām.
«Latvijā 2011. gadā reklāmas tirgus «veselību» visvairāk ietekmēs finanšu sektora reklāmdevēju aktivitāšu pieaugums reklāmas un mārketinga telpā. Joprojām būtiska loma 2011. gada Latvijas reklāmas tirgū paredzama telekomunikāciju nozares reklāmdevēju aktivitātēm, taču, salīdzinot ar 2010. gadu, tā vairāk prognozējama kā pozīciju noturēšana, nevis izaugsme. Ņemot vērā esošos reklāmas tirgus attīstības tempus un tendences, reklāmas tirgus apjomi Latvijā 2011. gadā prognozējami aptuveni 2010. gada līmenī, ja vien no likumdevēju puses netiks mainīti spēles noteikumi un ieviesti reklāmas ierobežojumi,» situāciju Latvijas reklāmas tirgū skaidro Ģirts Ozols, Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents un MMS Communications Latvia direktors.