Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.
Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.
1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas
11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.
2. Kampaņu budžeta optimizācija
Kampaņu budžeta optimizācija palīdz vienkāršot kampaņu izveidi un budžeta sadali, kā arī efektīvāk izmantot reklāmas budžetu, ja nav nepieciešama vienlīdzīga sadale starp izvēlētajām mērķauditorijām, piemēram, šī optimizācija nederēs, veicot A/B testus starp dažādām reklāmas kopām.
Kampaņu budžeta optimizācija strādā līdzīgi kā reklāmas kopu (Ad set) budžeta optimizācija, ja tajā tiek izmantotas vairākas reklāmu variācijas. Ar šo jauno optimizāciju Facebook automātiski sadala budžetu starp vairākām reklāmas kopām atbilstoši uzrādītajiem rezultātiem – jo efektīvāk strādā noteikta reklāmas kopa, jo vairāk budžeta tai tiks atvēlēts.
3. Facebook Ads Manager un Power Editor
Sākot ar 2018. gada februāri, Facebook reklāmdevējiem vairs nav jāizšķiras starp diviem reklāmas veidošanas rīkiem. Jaunais Facebook Ads Manager papildināts ar 3 Power Editor lietotāju iecienītiem instrumentiem un iespējām:
- Tagad lietotāji var izvēlēties starp 2 kampaņu veidošanas plūsmām – ātro (quick) un vadīto (guided) veidošanu;
- Jaunais Ads Manager automātiski saglabā visas lietotāja darbības melnrakstos, kurus var nopublicēt vēlāk;
- Vienota atskaišu sistēma, kas apvieno Power Editor diagrammas kopā ar Ads Manager sadalījumiem, kopsavilkumiem un kolonnu pielāgojumiem.
Gada laikā šis jaunais reklāmveidotāju rīks tika pilnveidots ar jauniem instrumentiem, dažus no tiem mēs apskatīsimies raksta turpinājumā.
4. Dinamiskā satura reklāmas (Dynamic creative ads)
Viena no iespējām, kas parādījās reklāmu pārvaldniekā īsi pēc tā apvienošanas ar Power Editor, ir Dynamic creative ads, kas palīdz vienā reklāmā apvienot vairākus reklāmas komponentus, piemēram, vairākus attēlus, video, tekstus u.c. Lai atrastu visefektīvāko variāciju, Facebook miksē dažādus komponentus, lai paplašinātu reklāmas iespējas. Šis rīks ir lieliska iespēja izmēģināt dažādus reklāmas veidus, lai saprastu, kas piesaista mērķauditoriju, neieguldot reklāmu veidošanā daudz laika. Tomēr ar šo reklāmu veidu nevar aizvietot pārbaudītos A/B testus, jo reklāmas budžets starp dažādām variācijām netiek sadalīts vienmērīgi.
5. Info & Ads Feature sadaļa biznesa lapām
Pēc vairākiem ar nepatiesām ziņām (fake news) saistītiem skandāliem Facebook mēģina atgūt lietotāju uzticamību. Viens no jaunievedumiem, kas palīdzēs Facebook kļūt «caurspīdīgākam», ir Info & Ads sadaļa, kuru var atrast Facebook biznesa lapas ciļņu sarakstā. Šajā sadaļā jebkurš Facebook lietotājs var redzēt biznesa lapas aktīvās reklāmas Facebook, Instagram, Messenger un Audience Network izvietojumos. Varam pieņemt, ka šo jaunievedumu šobrīd aktīvāk lieto uzņēmēji un mārketinga speciālisti, lai sekotu līdzi savu konkurentu gaitām. Jebkurā gadījumā šī jaunā sadaļa viennozīmīgi ir viena no svarīgākajām 2018. gada Facebook izmaiņām.
6. Facebook Attiecinājuma (Attribution) rīks
Pēc Facebook IQ datiem 45% digitālo saskares punktu tiek zaudēti, izmantojot tradicionālos analīzes rīkus. Tāpēc Facebook ir laidis klajā jaunu bezmaksas analīzes rīku – Facebook Attribution. Tas sniedz plašāku ieskatu tajā, kā strādā digitālā reklāma, līdz ar to ļauj detalizētāk izsekot klienta ceļam līdz pirkumam. Pateicoties jaunajam Facebook Attribution modelim, ir iespējams precīzāk novērtēt digitālā mārketinga ietekmi uz uzņēmuma rezultātiem, kā arī salīdzināt, kāds šis rezultāts būtu bez reklāmu ietekmes. Tiesa, šī rīka uzstādīšana un lietošana var būt samērā sarežģīta.
7. Facebook Ads Manager kļūst pārskatāmāks
Pagājušajā gadā Facebook komanda aktīvi strādāja ne tikai pie Ads Manager funkcionalitātes, bet arī pie lietojamības, ieviešot divas papildu funkcijas:
- pirmā funkcija ir «View setup», uz kuras uzspiežot, Facebook nomainīs rezultātu kolonnas uz skata (Kampaņa, reklāmas kopa vai reklāma) uzstādījumu atspoguļošanu, kas ļaus pārbaudīt vairākas vienības vienlaicīgi bez nepieciešamības doties uz uzstādījumiem;
- otrais lietojamības uzlabošanas jaunievedums ir kampaņas struktūras pārskats kreisajā panelī. Tagad lietotājs var brīvi pārvietoties starp vairākām reklāmas kopām un reklāmām, neizejot no rediģēšanas paneļa.
Klikšķu daudzums, kas bija nepieciešams, lai pārskatītu uzstādījumus un pārvietotos starp reklāmas kampaņas struktūrvienībām, saruka vairākas reizes.
Šīs bija, manuprāt, galvenās Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā. Kas attiecas uz 2019. gadu – centīšos arī turpmāk Jūs iepazīstināt ar Facebook reklāmas jaunajām funkcijām, kā arī detalizētāk iedziļināšos jau esošajos risinājumos.