Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.
Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.
Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.
Aplūkojot Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju 2012.gadā, Latvija ar 34,7 eiro (24,39 latiem) un Lietuva ar 33 eiro (23,2 latiem) uz vienu iedzīvotāju ir zem Baltijas vidējā līmeņa. Igaunijā šis rādītājs ir augstākais starp Baltijas valstīm, 2012.gadā sasniedzot 54,1 eiro (38,02 latus). Šie rādītāji visās Baltijas valstīs ir augstākie kopš 2008.gada.
TV reklāmas kopējais apjoms Baltijā bija 101,8 miljoni eiro (71,55 miljoni latu). Kaut arī 2012.gadā Baltijā reklāma avīzēs piedzīvojusi 5,6% kritumu pret 2011.gadu, šī mediju grupa ar 42 miljonu eiro (29,5 miljonu latu) reklāmas apjomu joprojām ir otrais lielākais medijs pēc investīcijām reklāmā.
Reklāmas apjoms internetā Baltijā pieauga par 12,6% līdz 32,8 miljoniem eiro (23,05 miljoniem latu). Radio reklāmas apjoms bija 22,6 miljoni eiro (15,88 miljoni latu) - par 1,8% vairāk nekā 2011.gadā. Žurnālu reklāmas apjoms palielinājās par 2,6% un sasniedza 21,9 miljonus eiro (15,39 miljonus latu). Vides reklāmas apjoms Baltijā saruka par 1,1% un bija 20,8 miljoni eiro (14,62 miljoni latu). Kino reklāmā tika investēti 700 000 eiro (491 962 lati), kas bija par 17,7% vairāk nekā 2011.gadā. Par kino reklāmu nav datu no Igaunijas.
2012.gadā reklāmai TV bija lielākā reklāmas tirgus daļa - 42%, tāpat kā 2011.gadā. Avīžu reklāmas tirgus daļa ir otrā lielākā ar 17%, kas ir par diviem procentpunktiem mazāk nekā 2011.gadā. Savukārt interneta reklāmas tirgus daļa kopš 2011.gada ir pieaugusi par diviem procentpunktiem un 2012.gadā sasniedza 14%. Radio, žurnālu un vides reklāmas tirgus daļas Baltijā 2012.gadā katra bija 9%, nemainoties, salīdzinot ar 2011.gadu. 0,3% mediju reklāmas tirgus daļu ieņēma kino reklāma.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters skaidroja, ka Latvijā pirmo reizi kopš 2006.gada ir fiksēts lielākais reklāmas tirgus pieaugums Baltijas valstīs - par 3%. Tiesa gan, lai arī visām trim valstīm vēl ir tālu līdz 2008.gada maksimumam, Lietuva un Igaunija jau kopš pagājušā gada ir pārsniegušas krīzes zemākā punkta līmeni, kas bija 2009.gadā. Domājams, ka Latvijai šo slieksni izdosies pārkāpt nākamajā gadā.
Lielāko pieaugumu 2012.gadā Baltijā nodrošināja reklāma internetā - 3,7 miljoni eiro (2,6 miljoni latu) jeb kāpums par 12,6%. Visā Baltijā turpina samazināties reklāmas apjoms avīzēs, kopā krītot par 2,5 miljoniem eiro (1,76 miljoniem latu), kas ir kritums par 5,6%. Igaunijā avīzes ir labākā pozīcijā ar 26,8% tirgus daļu un tikai ar 1,8% kritumu, bet Latvijā avīžu reklāmas apjoms krities visstraujāk - par 900 000 eiro (632 523 latiem), kas ir kritums par 12,7%, samazinoties tirgus daļai līdz 9%.
TNS ir daļa no pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkla "Kantar", kas ir viens no lielākajiem pasaulē. Uzņēmums pārstāvēts vairāk nekā 80 valstīs.