Jaunākais izdevums

Rīgā iecerēti grozījumi saistošajos noteikumos par vides reklāmu izvietošanu, kas noteiks, ka komersantiem turpmāk būs jāslēdz līgumi par tās zemes nomu, uz kuras tiks izvietota reklāma.

Līdz šim saistošie noteikumi neparedzēja, ka par reklāmas izvietošanu uz konkrētas zemes ar pašvaldību būtu jāslēdz nomas līgums. Būvvaldē apgalvo, ka šīs izmaiņas nepieciešamas, lai turpmāk sniegtu iespējas izvietot reklāmas objektus uz pašvaldībai piederošas zemes ne tikai tīkla reklāmas komersantiem, bet ikvienai personai.

Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāve Ilze Žūka aģentūrai LETA klāstīja, ka jaunā kārtība sniegšot jebkuram interesentam iespēju izvietot reklāmu ne tikai uz savas zemes gabala, bet arī uz pašvaldības zemes. «Ja uzņēmējs vēlēsies reklamēt savu pakalpojumu, bet viņam nebūs iespēju izvietot reklāmas pilonu uz savas zemes gabala, bet blakus esošā zemes gabala īpašnieks ir pašvaldība, viņam tiks sniegta iespēja slēgt nomas līgumu atbilstoši 2007.gada Ministru kabineta (MK) noteikumiem un izvietot savu reklāmas stendu vai pilonu,» sacīja Žūka.

Jautāta, kādi būs nomas līgumu slēgšanas kritēriji, Žūka norādīja, ka pašvaldība izvērtēs nepieciešamību nodot zemi nomā privātpersonai saskaņā ar iepriekšminētajos MK noteikumos noteikto kārtību. Šie noteikumi paredz arī zemes nomas maksas noteikšanas kārtību. Būvvaldē plašāk nekomentēja, kā tieši tiks izraudzīts pretendents, ja uz konkrēto teritoriju pieteiksies vairāki komersanti jeb personas.

Tāpat ar grozījumiem tiks svītrota norma, kas noteica, ka jaunu tīkla reklāmu ar piesaisti zemei izvietošana un ekspluatācija uz pašvaldības zemes ir pieļaujama tikai būvvaldes rīkotā konkursa kārtībā uz konkursā izsludinātajām vietām. Žūka apgalvoja, ka, atceļot nepieciešamību rīkot konkursu, pašvaldība vienkāršo procedūru reklāmas objektu saskaņošanai.

«Iepriekš spēkā esošās normas par konkursa nepieciešamību būtība un mērķis bija konkursa kārtībā noteikt vizuālo dizainu pašiem tīkla reklāmas objektiem, taču patlaban, atvieglojot procedūru, tiek mazināts administratīvais slogs uzņēmējiem, jo, skaņojot reklāmas objektu būvniecības dokumentāciju, tiek vērtēts arī reklāmas objekta vizuālais risinājums,» plānotās izmaiņas komentēja Žūka.

Kā ziņots, šie paši grozījumi paredz arī atļaut digitālu ekrānu izvietošanu sabiedriskā transporta pieturvietu teritorijās, kas atrodas Rīgas vēsturiskajā centrā, sniedzot šo reklāmu izvietošanas komersantam jaunas peļņas iespējas. Skatot šo jautājumu Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejā, opozīcija stingri iestājās pret grozījumiem, norādot, ka tie izskatās pēc kārtējās pretimnākšanas konkrētiem komersantiem, piemēram, JCDecaux Latvija, kas jaunajās pieturvietu nojumēs, ko uzņēmums pats esot izvietojis par saviem līdzekļiem, bet pretī ieguvis tiesības izvietot tajās reklāmu un saņemt no tās ieņēmumus.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) aģentūrai LETA sacīja, ka attiecīgie grozījumi noteikumos «Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā» sagatavoti, lai «pilsēta ietu līdzi laikam». Pēc Ušakova vārdiem, pašreiz pašvaldībā plānots vien paredzēt šādu reklāmas izvietošanas iespēju - līdzīgi, kā tas esot citviet Eiropā. Pašlaik neesot zināms ne ekrānu uzstādītājs - vai tā būs pašvaldība vai komersants -, ne arī reklāmas izvietošanas kompānija, kas šajos ekrānos saturu izvietos.

Ušakovs nekomentēja, vai šie grozījumi nav kārtējā pretimnākšana reklāmas izvietošanas firmai JCDecaux Latvija.

Minētos grozījumus rīt plānots skatīt un pieņemt Rīgas domes sēdē.

Jau ziņots, ka dome nesen arī pieņēma saistošos noteikumus par reklāmas nodevām, paredzot ekskluzīvu nodevas atlaidi - noteikumi paredz, ka no 2016.gada vides reklāmu iznomātāji nodevā maksās par 18% vairāk nekā līdz šim - 1,85 eiro, bet par sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēs izvietotajām reklāmām nodevas apmērs saglabāsies 0,43 eiro. Grozījumi gan joprojām nav izsludināti Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) iebildumu dēļ un sarakste starp domi un VARAM notiek joprojām, aģentūrai LETA apliecināja Rīgas domes Juridiskajā pārvaldē.

Uz līdzvērtīgas konkurences pārkāpumiem reklāmas izvietošanas jomā Rīgas pašvaldībā vairākkārt norādījusi arī Konkurences padome.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome, apejot likumdošanu un pieņemot konkrētiem uzņēmumiem labvēlīgus grozījumus saistošajos noteikumos, piešķīruši tiesības atsevišķiem uzņēmumiem pārņemt vairākumu vides reklāmu tirgus Rīgā. Uz vienlīdzīgas konkurences pārkāpumiem saistībā ar šo situāciju jau 2012. un 2014.gadā norādījusi Konkurences padome (KP), taču Rīgas dome joprojām nav ņēmusi vērā KP norādījumus un tirgū vienlīdzīga konkurence nav nodrošināta, norāda KP.

Savulaik LTV vēstīja, ka Rīgas pašvaldības uzņēmumi bez konkursa atbalsta vides reklāmas uzņēmumu - ar Rīgas domes politisko vadību saistīto kompāniju Baltic Media Line, kas simtprocentīgi pieder uzņēmumam Pilsētas līnijas.

Rīgas dome ir deleģējusi tiesības pārvaldīt reklāmas izvietošanu trim kapitālsabiedrībām - pašvaldības SIA Rīgas satiksme, kas pārvalda reklāmas izvietošanu sabiedriskajā transportā un pieturvietās, pašvaldības aģentūrai Rīgas gaisma - reklāmas izvietošana uz apgaismes stabiem, un pašvaldības SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) - reklāmu izvietošana uz apsaimniekojamo namu sienām. Sabiedriskajā transportā reklāmu izvieto Pilsētas līnijas, bet uz apgaismes stabiem un RNP namiem, kā arī sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju stendos - tās meitasuzņēmums Baltic Media Line. Minētie līgumi noslēgti bez atklātu konkursu izsludināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KP pārbaudīs Rīgas satiksme, Pilsētas līnijas un JCDecaux Latvija darbību atbilstību likumam

Žanete Hāka,22.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā, 18.septembrī, Konkurences padome (KP) ierosināja pārkāpuma lietu, kuras ietvaros pārbaudīs, vai uzņēmumi SIA Rīgas satiksme, SIA Pilsētas līnijas un SIA JCDecaux Latvija nav pārkāpuši Konkurences likumu, slēdzot līgumus par tiesībām izvietot vides reklāmas, informē KP.

Lieta tika ierosināta pēc padziļinātas situācijas izpētes, ko KP veica pēc SIA Clear Channel Latvia iesnieguma saņemšanas. SIA Clear Channel Latvia nodarbojas ar vides reklāmu izvietošanu. Savā iesniegumā uzņēmums norādīja, ka Rīgas satiksme, SIA Pilsētas līnijas un SIA JCDecaux Latvija vienošanās ierobežo konkurenci vides reklāmas tirgū.

KP atgādina – lietas ierosināšana nevar kalpot par iemeslu, lai pāragri secinātu, ka pārbaudāmie uzņēmumi ir pārkāpuši likumu. Atbilstoši Konkurences likumam, izmeklēšana iestādei jāpabeidz laikā, kas nepārsniedz divus gadus no lietas ierosināšanas dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šonedēļ Ventspilī sāksies vērienīgais ielu sporta un kultūras festivāls Ghetto Games

Ventspils Olimpiskais centrs,27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 28.jūlijā ar vērienīgām sacensībām ekstrēmajos sporta veidos Ventspilī tiks atklāts lielākais jauniešu ielu sporta un kultūras festivāls Eiropā Ghetto Games, dēvēts arī par GGFEST. Festivālā par uzvaru dažādos sporta veidos – sākot ar BMX, skeitbordu, “inline” un beidzot ar strītbaik frīstailu un SUP - sacentīsies sportisti no vairākiem kontinentiem.

Festivāls Ghetto Games soļo līdzi laikam, modernās tehnoloģijas iekļaujot arī savā programmā – pirmo reizi šogad festivāla ietvaros noritēs arī Latvijas dronu jeb bezpilota tālvadības gaisa kuģu sacensības. Savukārt tie, kuri nevarēs ierasties Ventspilī, varēs vērot pārraides no dažādu sporta veidu sacensībām interneta vietnē Ghetto.lv.

Pirmajā festivāla dienā, 28.jūlijā sacensības noritēs vairākos sporta veidos – GGFest Warm-up pulcēs amatierus, kuri sacentīsies scoot, inline un BMX freestyle disciplīnās, šajā dienā notiks arī Baltijas čempionāts veikbordā, starptautiskās BMX dirt sacensības, tiks vērtēti arī labāko triku meistari veikbordā, notiks arī starptautiskās BMX flatland sacensības. Piektdienas vakars noslēgsies ar filmu izrādīšanu un dronu paraugdemonstrējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

KP: Reklāmas izvietošanas nosacījumi RS pieturvietās liedza konkurentiem iesaistīties

Rūta Lapiņa,02.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) uzņēmumiem SIA «Rīgas satiksme» (RS), SIA «Pilsētas līnijas» (PL) un SIA «JCDecaux Latvija» (JCD) piemērojusi tiesisko pienākumu mainīt atsevišķus savstarpējo līgumu nosacījumus par reklāmas izvietošanu RS sabiedriskā transporta pieturvietās, liecina informācija KP mājaslapā. KP konstatēja, ka līdzšinējie nosacījumi ilgstoši liedza piekļuvi JCD konkurentiem iesaistīties pieturvietu reklāmas tirgū.

2015. gadā SIA «Clear Channel Latvia» ar iesniegumu vērsās KP par iespējamu aizliegtu vienošanos starp RS, PL un JCD, kas satur nekonkurēšanas un ekskluzīvas piegādes noteikumus. KP veica apstākļu noskaidrošanu, no uzņēmumiem iegūstot papildu informāciju, t.sk. savstarpēji noslēgtos līgumus.

KP secināja, ka RS iznomājusi PL aptuveni 800 sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes reklāmas izvietošanai ar nosacījumu, ka PL 300 no tām izbūvēs no jauna. Savukārt PL minēto 300 pieturvietu nojumju izbūves tiesības nodevusi tālāk JCD reklāmas izvietošanai ar tādu pašu nosacījumu, proti, ka JCD šīs nojumes izbūvēs no jauna. Papildus tam tika noslēgts JCD un RS līgums, ar ko JCD izbūvētās nojumes nodod lietošanā bez maksas RS.

Komentāri

Pievienot komentāru