Pērn Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 73,4 miljonus eiro (51,6 miljoni latu), liecina pētījumu kompānijas TNS apkopotie dati.
Pērn mediju reklāmas tirgus apjoms attiecībā pret iekšzemes kopproduktu (IKP) veidoja 0,3%.
Latvijas mediju reklāmas tirgus dati par 2013.gadu nav tieši salīdzināmi ar 2012.gada datiem pētījuma metodoloģijas izmaiņu dēļ, norāda TNS.
Visās trīs Baltijas valstīs kopā 2013. gada mediju reklāmas tirgus apjoms sasniedza 248,6 miljonus eiro. Lietuvā 2013. gadā mediju reklāmas tirgus samazinājās par 0,6%, salīdzinot ar 2012. gadu, un veidoja 98,8 miljonus eiro (341,2 miljoni litu). Savukārt Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2013. gadā bija 76,4 miljoni eiro jeb par 5,5% vairāk nekā ar 2012. gadā.
Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, līdzīgi kā iepriekš, arī 2013. gadā bija Igaunija ar 0,39%. Lietuvā šī attiecība bija 0,29%. Līdzīgi kā pirms gada, arī pērn visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir kritusies, salīdzinot ar 2012. gada rādītājiem.
TV reklāmas kopējais apjoms Baltijā pērn veidoja 103,5 miljoni eiro. Avīzes joprojām ir otrais lielākais medijs Baltijā, un to reklāmas apjomu veido 39,5 miljoni eiro. Reklāmas apjoms internetā Baltijā bija 34,8 miljoni eiro. Savukārt radio reklāmas apjoms bija 24 miljoni eiro. Žurnālu reklāmas apjoms sasniedza 23,3 miljonus eiro, bet vides reklāmas apjoms Baltijā bija 22,8 miljoni eiro. Kino reklāmā tika investēti 0,8 miljoni eiro.
Līdz ar to 2013. gadā reklāmai TV bija lielākā tirgus daļa – 42%. Avīžu reklāmas tirgus daļa ir otrā lielākā ar 16%. Interneta reklāmas tirgus daļa 2013. gadā sasniedza 14%. Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā 2013. gadā bija 10%, bet žurnālu un vides reklāmas daļas katra bija 9%. 0,3% daļu ieņēma kino reklāma.