Jaunas mediju grupas All Media Baltics izveidošana šogad satricināja reklāmas vidi, bet nozarei vēl nav līdz galam skaidri tās ieguvumi no darījuma
Aptaujātie reklāmas eksperti uzsver, ka ir gaidāmas jauno īpašnieku investīcijas platformu attīstībā un tehnoloģijās, vēl vairāk nostiprinot mediju koncerna nozīmi reklāmas tirgū.
«Nenoliedzami, šī gada skaļākais notikums ir UAB Bite Lietuva un MTG Broadcasting AB apvienošanās, kuras rezultātā ir radusies jauna mediju grupa All Media Baltics (AMB). Darījuma sekas šobrīd jau vērtējamas kā negatīvas, jo dažādu apstākļu dēļ ir aizkavēta šī uzņēmuma paredzēto reklāmas pakalpojumu sniegšanas un atlaižu piešķiršanas kārtība – cenrāža izstrāde, kas liedz reklāmdevējiem pabeigt nākamā gada stratēģiskos plānus un izdarīt izvēles,» skaidro Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa. Šogad tāpat kā iepriekšējos gadus nozarē turpinājās ievērojamu reklāmas līdzekļu aizplūšana caur globālajiem interneta mediju milžiem Facebook un Google, kas rada negatīvu ietekmi uz lokālo mediju uzņēmējdarbību, viņa piebilst.
Arī mediju aģentūras SIA PHD Latvia izpilddirektors Andis Kulinskis kā būtiskāko notikumu izceļ pieminēto darījumu. Vēl gan nav līdz galam izkristalizējušies ieguvumi no šī darījuma, taču viņam gribētos ticēt, ka tas audzēs satura kvalitāti un tehnoloģiskās iespējas. Darījums notika jau 2017. gada martā un ir apstiprināts Konkurences padomē, taču reklāmas tirgus dalībnieki ieguvumus un zaudējumus spēs analizēt tikai decembra otrajā pusē, kad būs skaidrāka AMB sadarbības politika.
«2017. gadā notika industrijas sakārtošanās. Reklāmas jomā strādājošie joprojām gāja cauri dažādiem sāpīgiem procesiem, auga, mācījās piedalīties konkursos. Process nav viegls, bet attīstība notiek. Konkursu bija daudz – daži veiksmīgi, daži mazāk veiksmīgi un pat strīdīgi. Tā ir visas industrijas aktualitāte, un skaidrs ir tas, ka vide jāsakārto,» uzsver reklāmas aģentūras SIA Mooz līdzīpašniece Vita Gaisma. Klasiskais konkursu trūkums ir tas, ka laiks, kamēr reklāmas aģentūra uzvar konkursā un tiek līdz reālam darbam, var ilgt pat pusgadu. Turklāt daudzi konkursi noslēdzas bez rezultāta. Aģentūras ieguldījušas darbu, bet pasūtītājs izdomā, ka to nevajadzēs. Šo problēmu aktualizējusi arī Latvijas Reklāmas asociācija un pārējie industrijas dalībnieki.
Visu rakstu Gada darījums sola pārmaiņas lasiet 13. decembra laikrakstā Dienas Bizness.