Šobrīd sociālo mediju platformas kā reklāmas kampaņu kanāli ir pieejami ikvienam interesentam. Protams, labākais ceļš ir algot aģentūru, kas visu izdarīs pasūtītāja uzdevumā - gan noformēs kampaņu, gan iesniegs rezultātu analīzi. Tomēr daži uzņēmumi izvēlas visu darīt paši. Kam pievērst uzmanību kampaņas veidošanas gaitā un kā novērtēt rezultātu?
Uzņēmums "Httpool" pārstāv tādas lielas sociālo mediju platformas kā Facebook, Twitter, Snapchat, LinkedIn un citas mazos tirgos, kur šo lielo sociālo mediju pārstāvniecības nav un nekad nebūs. Mums ir lieliska iespēja vērot uzņēmumu veiksmes un neveiksmes, skatīt tendences, kā arī piekļūt sociālo mediju platformu pētījumiem. Mēs arī paši daudz iedziļināmies un pētām, kas ir un kas nav efektīvi. Un te ir seši punkti, ko iesakām jebkuram sociālo mediju kampaņa plānotājam.
Izvēlies vienu mērķi
Veidojot kampaņu, ir iespēja izvēlēties, kāds būs tās mērķis. Parasti tas ir vērsts uz auditorijas palielināšanu, zīmola atpazīstamības vai pārdošanas veicināšanu. Uz šo izvēli noteikti nav attiecināms teiciens – vairāki zaķi ar vienu šāvienu. Izvēlētais mērķis noteiks, kā tālāk strādās sociālā medija algoritms. Turklāt ir svarīgi, lai izvēlētais mērķis arī atbalsta biznesa mērķi – kādu rezultātu uzņēmums sagaida no šīs kampaņas.
Reklāmai nepieciešams radošs risinājums
Jo radošāka, interesantāka un saistošāka reklāma, jo labāka būs atdeve. Īpaša uzmanība ir jāpievērš reklāmas atrādīšanai dažādās ierīcēs un atšķirības to starpā. Proti, šobrīd ļoti daudz cilvēku sociālos medijus patērē mobilajās ierīcēs. Šim paradumam jāpielāgo gan reklāmas izmērs, gan, piemēram, tāds elements kā skaņa. Lietotājs nebūs priecīgs par reklāmu, kam nekontrolēti un pēkšņi ieslēdzas skaņa vietā, kur viņš vēlas būt diskrēts un neizpaust publiski, kādu saturu šobrīd patērē.
Vēl jāatceras, ka klasiskā stāstā kulminācija jeb zīmols tiek atklāts stāsta beigās. Reklāmās mobilajās ierīcēs zīmolam un vēstījumam ir jābūt skaidri saprotamam jau reklāmas sākumā vai no pirmā acu uzmetiena, jo ar katru sekundi pieaug to lietotāju skaits, kas dodas tālāk un vairs neskatās šo reklāmu.
Ja kampaņa aicina lietotāju iesaistīties, būtu jāpievērš uzmanība, kur tiek izvietota, piemēram, poga, uz kuras jāklikšķina. Pārvietošanās pa ekrānu notiek ar īkšķi, tāpēc lietotājam ir jābūt ērti uzspiest attiecīgajai vietai ekrānā.
Kampaņas ilgums – aptuveni 10 nedēļas
Kampaņas ilgums ir atkarīgs no vairākiem faktoriem – pārdošanas cikla garuma, ziņojuma sarežģītības un konkurences konkrētajā tirgus segmentā. Vidējais pārdošanas cikls ir 10 nedēļas, kas arī ir vēlamais kampaņas ilgums, lai varētu novērtēt rezultātu. Ja zīmols ir labi pazīstams, ziņojums nav sarežģīts un tam nav daudz konkurentu, kampaņas laiks var būt īsāks. Par sevi atgādināt potenciālajam klientam ir ieteicams pāris reizes nedēļā. Taču, ja ziņojums ir sarežģīts, to vajadzētu darīt biežāk.
Paļaujies uz mākslīgo intelektu
Sociālo mediju algoritmi šobrīd ir maksimāli attīstīti, lai nodrošinātu labāko atdevi mērķim, ko noteicis kampaņas izveidotājs. Tāpēc ir vērts paļauties uz automātiski piedāvātajām reklāmas izvietošanas iespējām, salāgojot tās ar radošo risinājumu. Vienīgais, ko vajadzētu plānot, ir kampaņas periods. Jāatceras, ka, iespējams, efektīvi ir aktivizēt piedāvājumu pirms aktīvā pārdošanas laika, piemēram, Ziemassvētkiem, kad izmaksas par reklāmu būs zemākas, un konkurentu piedāvājums - mazāks. Dažkārt ir iespēja izmantot specifiskus instrumentus, piemēram, Wise.Blue risinājumu, kas ir īpaši Twitter platformai pielāgots rīks, kas automātiski optimizē kampaņas Twitter un tagad arī ir šī sociālā tīkla oficiālais partneris.
Plaša auditoriju ar fokusu
Definējot mērķauditoriju, vispirms jācenšas precīzi radīt potenciālā pircēja profils, kas var iedvesmot radošā risinājuma izstrādei. Pēc tam ieteicams to paplašināt, lai aptvertu iespējami vairāk auditorijas mērķa grupu. Pēc kampaņas sākuma atkarībā no pieprasījuma iespējams auditoriju vai nu samazināt vai paplašināt.
Vai klikšķis ir labs rezultāts?
Tas, kā tiks mērīta atdeve no kampaņas, ir jāizsver iepriekš. Facebook pētījumi liecina, ka tikai klikšķu skaits vien var neatspoguļot patieso reklāmas ietekmi – pat 91% cilvēku, kas nopirks uzņēmuma produktu, neklikšķinās uz reklāmas. Klikšķi, dalīšanās un "patīk" atzīmēšana tieši neatstāj nekādu ietekmi uz zīmola mērķiem. Saskaņā ar Nielsen BrandEffect pētījumu, kurā tika iekļautas un analizētas 478 globālas tiešsaistes kampaņas, šo iepriekšminēto rādītāju ietekme uz zīmola mērķiem ir mazāka par 1%. Turklāt šis rādītājs attiecas gan uz zīmola un reklāmas atpazīstamības, gan pārdošanas veicināšanas kampaņām.
Par efektivitātes mērījumiem ir jāparūpējas jau pirms kampaņas sākšanas, balstot tos uz datiem par cilvēkiem un integrējot visus iespējamos pikseļus jeb izsekošanas kodus visās iespējamajās lapās un aplikācijās. Pareizi uzstādīti analītikas rīki palīdzēs precīzi nomērīt auditorijas pirkšanas ceļu. Un vienmēr ir vērts aprēķināt atdevi no investīcijas jeb ROI (retur on investment).