Karadarbība Ukrainā būtiski ietekmējusi Latvijas viesmīlības sektoru, tāpēc šobrīd mums ir jākoncentrējas uz tūristu piesaisti no citiem reģioniem, īpaši no Eiropas.
To intervijā DB norāda viesnīcu Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel un Radisson Blu Elizabete Hotel ģenerāldirektors Daniels Baranovskis (Daniel Baranowski). Viņš ir pārliecināts, ka Rīgai piemīt savs unikālais šarms un mūsu galvaspilsētas pozīciju pasaules tūrisma kartē var nostiprināt tikai spēcīgs mārketings. Mums ir jābūt ambicioziem un nav jābaidās arī no globālu pasākumu organizēšanas. Jo vairāk starptautiska mēroga pasākumus mēs pie sevis uzņemsim, jo lielāku uzmanību un atpazīstamību iegūsim, spriež D.Baranovskis, uzsverot, ka, izmantojot pareizos mārketinga instrumentus, tuvāko gadu laikā Rīgai ir potenciāls kļūt par vienu no Eiropas TOP galamērķiem.
Fragments no intervijas
Kā jūsu biznesu savukārt ietekmējis Krievijas karš Ukrainā - vai izjūtat būtisku Krievijas un Baltkrievijas tūristu skaita samazinājumu?
Ģeopolitiskā situācija Ukrainā noteikti ir ietekmējusi tūrisma plūsmas, īpaši no Krievijas un Baltkrievijas, kas bija vieni no galvenajiem Latvijas tūrisma tirgiem. Rīga, salīdzinot ar citām Baltijas valstu galvaspilsētām, bija Krievijas tūristu iecienītākais galamērķis. Mans minējums būtu, ka pirms kara apmēram 20-30% ārzemju tūristu nāca tieši no šīm valstīm. Tas būtiski ietekmē tūristu plūsmu Latvijā šodien, tāpēc valsts līmenī mums būtu jāizstrādā stratēģija, kā šos tirgus nākotnē aizstāt.
Kuru valstu tūristi, jūsuprāt, varētu potenciāli aizstāt šos tirgus?
Skaidrs, ka šobrīd mums būtu jākoncentrējas uz tūristu piesaisti no citiem reģioniem, īpaši no Eiropas un ārpus tās. Lielu lomu šajā gadījumā varētu spēlēt Centrāleiropa - jau šobrīd šī reģiona tūristu, kuri izvēlas ceļot uz Latviju, skaits pamazām pieaug. Tāpat nevajadzētu aizmirst arī par Skandināvijas valstīm, taču šo valstu iedzīvotājiem Latvija un Rīga nav nekas svešs. Arī mūsu iekšējie statistikas dati parāda, ka šie ir tirgi ar lielāko potenciālu.
Kas tieši valstiskā līmenī būtu jādara, lai piesaistītu ārzemju tūristus?
Manuprāt, tikai spēcīgs mārketings var nostiprināt Rīgas un Latvijas pozīciju pasaules tūrisma kartē. Pirmkārt, būtu jāsaprot, ka tūrisms ir eksporta nozare. Joprojām jūtam, ka valsts sektora līmenī bieži netiek izprasts tūrisma nozares potenciāls. Turklāt - es nerunāju tikai par tūristu autobusiem, kuri vasarās izvadā ekskursantus pa Rīgas pilsētu, bet arī par daudz ko citu. Piemēram, par lielu un starptautisku pasākumu organizēšanu - sporta notikumi, filmēšanas projekti, pasaules līmeņa mūziķu koncerti. Tā ir daļa no tūrisma biznesa un piesaista mūsu valstij cilvēkus. Tāpat būtiska loma ir arī proaktīvai publiskā un privātā sektora sadarbībai. Uzņēmējiem būtu maksimāli jāizmanto visas pieejamās iespējas, tajā skaitā iespējamā sadarbība ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA). Piemēram, mūsu viesnīca, sadarbojoties LIAA un RITA, šā gada martā organizēs ļoti nozīmīgu asociāciju forumu - pasākumu, kas dos savu pienesumu visai biznesa tūrisma nozarei Latvijā, lai potenciāli veicinātu starptautisko notikumu piesaisti Rīgai un reģioniem. Tāpat lielisks piemērs ir arī Ziemassvētku tirdziņš Vecrīgā, kurš šogad mūsu galvaspilsētai piesaistīja nozīmīgu skaitu ārvalstu tūristu. Parasti Rīga decembrī bija klusa un tukša, taču šogad pilsēta bija tūristu pārpildīta - es ko tādu redzēju pirmo reizi. Augstu novērtēju arī Latvijas Basketbola savienības centienus mūsu valstī organizēt starptautiska mēroga basketbola sacensības. Tā ir attieksme, kas mums nepieciešama, - proaktivitāte! Turklāt šie ir tikai daži piemēri, taču principā iespējas ir neierobežotas. Daudz varam mācīties no saviem kaimiņiem lietuviešiem un igauņiem - viņi nemitīgi piesaista A līmeņa pasaules zvaigznes un cita veida starptautiskos pasākumus, rezultātā būtiski audzējot ārzemju tūristu skaitu. Ja mēs neko nedarīsim, mēs zaudēsim šo segmentu, jo kaimiņi jau šobrīd ir vairākus soļus priekšā. Turklāt - tas ir ilgtermiņa ieguldījums, jo es uzskatu: ja cilvēks pie mums ir atbraucis, viņam pie mums patiks un viņš atgriezīsies vēl.
Sanāk, ka panākumu atslēga slēpjas starptautiskajos pasākumos?
Jo vairāk globāla mēroga pasākumu mēs uzņemsim pie sevis, jo lielāku starptautisko uzmanību un atpazīstamību iegūsim. Baltijā tas vienmēr ir bijis izaicinājums, jo daudzi ceļotāji joprojām nezina, kāpēc būtu vērts doties uz šo reģionu. Mums ir cilvēki, pakalpojumi, labs serviss; vienīgais, kā mums trūkst, ir mārketings.
Visu interviju lasiet 4.februāra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.