Digitālā pasaule nepārtraukti attīstās, reaģējot uz globālajām tendencēm un pamatīgām pasaules izmaiņām. Lai saglabātu savas pozīcijas, uzņēmumiem ir jāpārzina esošās tendences un nozares prognozes - attiecīgi pielāgojot tām savas mārketinga stratēģijas biznesa rezultātu sasniegšanai.
“Raugoties uz 2025. gadu, redzams, ka digitālā mārketinga ainava turpinās strauji attīstīties, radot uzņēmumiem gan izaicinājumus, gan milzīgas iespējas. Lai saglabātu konkurētspēju, uzņēmumiem būs jāpielāgo savas stratēģijas, budžets un resursu sadale. Panākumi vairs nebūs atkarīgi tikai no sekošanas līdzi tehnoloģiskajiem sasniegumiem - šie jauninājumi būs jāizmanto radošā veidā, lai izveidotu dziļāku saikni ar patērētājiem un nodrošinātu personalizētu, saistošu pieredzi dažādās platformās," saka Maiks Dorfmans, digitālā mārketinga aģentūras RocketScience dibinātājs.
"2025. gadā digitālais mārketings būs vairāk saistīts ar precizitāti, nevis apjomu - koncentrēsies uz personīgām, jēgpilnām saiknēm ar auditoriju, izmantojot novatoriskus, taču uz datiem balstītus stratēģiski pielāgotus risinājumus. Mārketinga budžetiem būs jākļūst elastīgākiem, vairāk koncentrējoties uz testēšanu, pielāgošanās spēju un jaunu tehnoloģiju, tostarp mākslīgā intelekta, iekļaušanu, kas uzlabo iesaistīšanos un veicina lielāku ieguldījumu atdevi," skaidro Maiks Dorfmans.
Kādas ir būtiskākās 2025. gada tendences tādās jomās kā reklāma, analītika, SEO, saturs un tīmekļa dizains? Digitālā mārketinga aģentūras RocketScience vadošie speciālisti piedāvā visaptverošu ieskatu galvenajās tendencēs, kas veidos digitālo ainavu šajā gadā - tas palīdzēs uzņēmumiem orientēties mainīgajā vidē un pieņemt stratēģiski nozīmīgus lēmumus.
TikTok un TikTok Reklāma
• "TikTok" ir veicis nozīmīgu soli Latvijā un citās Baltijas valstīs, 2024. gadā ieviešot monetizāciju. Tas nozīmē, ka zīmoli var veidot reklāmas kampaņas šajā platformā, kas iepriekš nebija iespējams.
• Ņemot vērā šīs izmaiņas, "TikTok One" parādās kā visaptveroša reklāmas platforma, kas piedāvā rīkus reklāmu veidošanai, sadarbībai ar influenceriem un aģentūrām. Turklāt tiks aktīvi izstrādāts rīks "Symphony AI" – uz mākslīgā intelekta (MI) balstīts rīks reklāmas satura veidošanai. Interaktīvie reklāmas formāti, piemēram, "Branded Effects" un "TopView Ads", joprojām būs vērtīgi rīki auditorijas uzmanības piesaistīšanai.
• Šogad "TikTok" ieviesīs uzlabotus rīkus sponsorēta satura un influenceru sadarbībai, paplašinot iespējas, izmantojot "Creator Marketplace".
• "TikTok" plāno uzlabot produktu atklāšanas funkcijas, tostarp automātisku produktu atpazīšanu videoklipos un paplašinātas iepirkšanās iespējas, izmantojot "TikTok Shop". Lai vēl vairāk uzlabotu lietotāju pieredzi, "TikTok" turpinās ieguldīt iepirkšanās tiešraidē, uzlabojot pārraides kvalitāti un ieviešot jaunas interaktīvas funkcijas, kas ļaus lietotājiem veikt vairāk darbību ar produktiem reāllaikā.
Meta Reklāma
• 2025. gadā mākslīgais intelekts joprojām būs “Meta” reklāmas (Meta Ads) dzinējspēks, kas nodrošinās visu, sākot no radošiem rīkiem un beidzot ar progresīvu analīzi.
• Piemēram, “Meta” reklāma izmantos mākslīgo intelektu, lai ģenerētu videoklipus, animācijas un uzlabotus attēlus. Platforma atbalstīs arī paplašinātās realitātes pieredzes izveidi, nodrošinot virtuālus izmēģinājumus un produktu vizualizācijas.
• Runājot par analīzi, 2025. gadā “Meta” reklāma varēs optimizēt reklāmas gan ņemot vērā inkrementalitāti (tas ir, atšķirību starp auditoriju segmentiem, kas mijiedarbojās ar reklāmu un nav mijiedarbojušies ar reklāmu), gan reāllaikā, izmantojot mākslīgo intelektu; būs iespējams arī iepriekš analizēt reklāmas kvalitāti, pat pirms tās palaišanas; un integrēt ar ārējām analītiskajām sistēmām (“Google Analytics”, “Northbeam”, “Triple Whale”, “Adobe”).
• 2025.gadā “Meta” reklāmās varēs optimizēt kampaņas reāllaikā, mērot pakāpenisku pieaugumu un integrējot ar ārējiem analītikas rīkiem, piemēram, “Google Analytics”, “Northbeam” un “Triple Whale”. Turklāt platforma ieviesīs pirmskampaņas radošo testēšanu, lai novērtētu reklāmu līdzekļu efektivitāti pirms palaišanas.
Google Reklāma
• 2025. gadā “Google” reklāma (“Google Ads”) turpinās automātisko funkciju ieviešanu reklāmu mērķauditorijas atlasei un cenu noteikšanai. Tas attiecas gan uz maksimālās veiktspējas (“Performance Max”) kampaņām, kas aptver dažādas “Google” reklāmas platformas (meklēšanu, GRT, YouTube utt.), gan uz viedajām kampaņām (“Smart Campaigns”), kuru mērķauditorija ir šaurāka.
• Nākamajā gadā “Google” reklāma turpinās koncentrēties uz plašākiem atbilstības veidiem un semantisko meklēšanu, mazāk paļaujoties uz tradicionālo atslēgvārdu atbilstību. Šī koncentrēšanās uzsvērs atbilstību un kontekstu, nevis precīzu atslēgvārdu atbilstību.
• Mākslīgais intelekts arī turpmāk spēlēs nozīmīgu lomu “Google” reklāmā, nodrošinot teksta, attēla un videoreklāmu izveidi.
• Vēl viena šī gada tendence ir reklāmu optimizācija balss vaicājumiem. Tā kā balss asistentu izmantošana pieaug, ir nepieciešams pielāgot reklāmas tekstus sarunvalodai. Tā kā meklēšana ar balsi turpina iegūt popularitāti, būs jāveic optimizācija balss vaicājumiem, pielāgojot reklāmas tekstu dabiskajai valodai un sarunas vārdu meklēšanai.
SEO
• 2025. gadā gaidāmās izmaiņas SEO veidos tehnoloģiskie sasniegumi, stingrāki filtri zemas kvalitātes vai surogātpasta resursiem un līdz ar to paaugstinātas prasības satura kvalitātei un atbilstībai.
• Tajā pašā laikā Google "ātro atbilžu" pieaugums ir novedis pie klikšķu skaita samazināšanās. Šī tendence saglabāsies arī 2025. gadā. Tomēr ir svarīgi ņemt vērā, ka šo fragmentu optimizēšana var palielināt datplūsmu. Koncentrējoties uz tehnisko SEO un augstas kvalitātes saturu, var palielināt savas iespējas parādīties meklēšanas rezultātos.
• Visbeidzot, 2025. gadā Google paplašinās savu uzmanību arī ārpus YMYL (Your Money or Your Life – jūsu nauda vai jūsu dzīve) tēmām, piemēram, veselības, finansu un drošības jautājumiem. Pat vietnēm, kas koncentrējas uz mazāk svarīgām tēmām, piemēram, mazumtirdzniecību, būs jāparāda ekspertīze un uzticamība. Lai saglabātu spēcīgu klātbūtni meklēšanas sistēmās, tīmekļa vietņu īpašniekiem par prioritāti ir jānosaka komerciālie faktori un jāiegulda augstas kvalitātes saturā.
Analītika
• Būtiskas izmaiņas 2024. gadā, kas ietekmēs analīzi 2025. gadā, ir “Google” lēmums atteikties no saviem plāniem atspējot trešo pušu sīkfailus pārlūkā “Chrome”. Tagad lietotāji varēs izvēlēties, vai atļaut trešo pušu sīkfailus. Šis lēmums ļaus savākt vērtīgus datus, ko var izmantot neizsekojamu datu modelēšanai.
• 2024. gadā piekrišanas režīms kļuva obligāts “Google” pakalpojumiem Eiropas valstīs. Tas nozīmē, ka pieaug uzsvars uz lietotāju privātumu, dodot personām lielāku kontroli pār saviem datiem. Tāpēc lietotāju sniegto datu apkopošana kļūs arvien svarīgāka, lai izveidotu precīzus attiecinājuma modeļus, jo īpaši saistībā ar privātuma un izsekošanas ierobežojumiem.
Saturs un reklāmas materiāli
• Digitālajā pasaulē dominē vairākas globālas tendences: informācijas pārslodzes dēļ ir mainījušies cilvēku informācijas patēriņa paradumi. Turklāt dzīves prioritātes ir mainījušās uz darba un privātās dzīves līdzsvaru un komfortu. Arī mākslīgais intelekts pārveido dažādus mūsu dzīves aspektus.
• Tradicionālais mārketings pastāvīgi transformējas, šobrīd aktuāls ir uzmanības mārketinga laikmets. Lai saglabātu savu aktualitāti, ir jāaptver šīs jaunās tendences: digitālais saturs (3D elementi, mākslīgā intelekta radīti vizuālie materiāli, un virtuālās realitātes pieredze tiks iekļauta satura stratēģijās, lai radītu dinamisku un saistošu pieredzi), autentiskums un nepilnības (autentiski vizuālie materiāli, īstu un godīgu stāstu stāstīšana, atvērtība un humors palīdzēs zīmoliem atrast atslēgu uz auditoriju un veidot spēcīgāku emocionālo saikni), visbeidzot, pārorientējot uzmanību no globālās uz vietējo (saturs tiks pielāgots konkrētām kultūras niansēm un vietējām atziņām, lai veicinātu spēcīgāku zīmola lojalitāti un nodotu būtiskākās vērtības).
Web dizains
• Viens no svarīgākajiem tīmekļa dizaina aspektiem joprojām ir pielāgojamība un optimizācija mobilajām ierīcēm. Paredzams, ka 2025. gadā mobilā datplūsma veidos jau 77% no visas tīmekļa plūsmas. Tādējādi, lai optimizētu lietotāju pieredzi, palielinātu iesaisti un veicinātu reklāmguvumus, ir ļoti svarīgi piešķirt prioritāti mobilajām ierīcēm paredzētajam dizainam un izstrādei.
• Turklāt, 2025. gadā personalizācija būs galvenā dizaina tendence, koncentrējoties uz pielāgotas lietotāja pieredzes radīšanu. Tas ietvers personalizētu saturu, pielāgojamas saskarnes un reāllaika pielāgojamību.
• Visbeidzot, 2025. gadā lietotāja pieredzi uzlabos interaktīvie elementi, piemēram, uzlabotas animācijas, vienmērīgas pārejas un paralakses ritināšana. Vadot lietotājus vietnē un izceļot galveno informāciju, šīs metodes var ievērojami palielināt iesaisti un ieguvumus no reklāmas.