Jaunākais izdevums

Rīgas brīvostas valde ir apstiprinājusi Rīgas brīvostas investīciju plānu 2025. gadam. Šogad Rīgas ostas attīstībā tiks ieguldīti 7,43 miljoni eiro, kas ir par 1,07 miljoniem jeb 17% vairāk nekā aizvadītajā gadā, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

2025. gada investīciju plāns paredz gan vairāku jau uzsāktu apjomīgu ostas infrastruktūras projektu īstenošanu, gan arī investīcijas jaunos, ostai stratēģiski nozīmīgos projektos.

“Šī gada investīciju plāna prioritāte ir ostas lielo infrastruktūras attīstības un digitalizācijas projektu īstenošana, kas palielinās jaunu investīciju piesaistes potenciālu. Ieguldījumi ostas fiziskās un digitālās infrastruktūras sakārtošanā un attīstībā ir svarīgi, lai mēs varētu turpināt darbu pie investoru piesaistes modernu ražotņu un loģistikas parku izveidošanai ostas teritorijā. Mēs redzam, ka investoru interese par Rīgas ostu ir liela, bet ostas pašreizejā infrastruktūra ne vienmēr atbilst lielo investīciju projektu prasībām. Tāpēc šobrīd koncentrējamies uz mērķtiecīgiem ieguldījumiem ostas infrastruktūrā, lai to padarītu pēc iespējas pievilcīgāku un atbilstošāku investoru vajadzībām,” norāda Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Sandis Šteins.

2025. gadā plānots pabeigt Rīgas brīvostas pārvaldes atbildībā esošo projekta daļu jaunā satiksmes pārvada no Tvaika ielas uz Kundziņsalu ietvaros, izbūvējot ostas un publiskos infrastruktūras objektus Kundziņsalā, tostarp jaunu, mūsdienīgu ostas caurlaižu punktu ar pilnībā digitalizētu piekļuves sistēmu, kas nodrošinās autotransporta elektronisko reģistrāciju rindā, kravas aprites dokumentu digitalizāciju, kas savukārt uzlabos caurlaižu punkta autotransporta caurlaides spējas. Kā zināms, paša pārvada būvniecību realizē Rīgas valstspilsētas pašvaldība un saskaņā ar plānu, visu projektu jānodod ekspluatācijā 2026. gada sākumā.

Arī šogad Rīgas brīvostas pārvalde turpinās darbu pie industriālo teritoriju infrastruktūras attīstības Kundziņsalā, kas pašlaik veidojas par aktīvu kravu noliktavu un loģistikas centru, un ir vieta lielu starptautisku investīciju projektu nobāzēšanai, tai skaitā vēja tehnoloģiju un to komponenšu ražotņu izvietošanai. Jau minēts, ka 2024. gada nogalē Ministru kabinets atbalstīja projekta “Vēja tehnoloģiju ražošanas attīstībai nepieciešamās ostas un loģistikas infrastruktūras izveide Kundziņsalā” realizāciju un lēma Kundziņsalas teritoriju infrastruktūras attīstībā ieguldīt 64,6 miljonus eiro. Kopējās projekta investīcijas sasniegs vairāk nekā 85 miljonus eiro, kas paredzēti inženiertīklu izbūvei, tīklu jaudas palielināšanai, pievedceļu un dzelzceļa pārbrauktuves izbūvei, jaunas paaugstinātas nestspējas dziļūdens piestātnes būvniecībai ar RoRo rampu, jaunas loģistikas infrastruktūras izveidei, kā arī akvatorija grunts padziļināšanā. Projekta īstenošanas termiņš ir 2029. gada 31. decembris. Plānots, ka ostas infrastruktūrai pieguļošajā teritorijā atkrastes vēju turbīnu komponentu ražotāji attīstīs lielapjoma ražošanas kompleksu.

2025. gadā sadarbībā ar Rīgas valstspilsētas pašvaldību ir plānots uzsākt arī Flotes ielas pārbūves darbus. Pēdējo gadu laikā Flotes ielai pieguļošajā Rīgas ostas teritorijā Daugavgrīvā notiek strauja ostas termināļu attīstība, ienāk jauni investori un pieaug pārvadāto kravu apjoms, līdz ar to palielinās arī kravas transporta kustības intensitāte. Sadarbībā ar Rīgas valstspilsētas pašvaldību izstrādātajā Flotes ielas rekonstrukcijas projektā paredzēta jaunas gājēju, velosipēdistu un automašīnu kustības organizācija un apstāšanās vietu infrastruktūras izstrāde, tāpat tiks veikta arī lietus un ūdens kolektoru, kā arī apgaismojuma infrastruktūras izbūve. Būvdarbus plānots uzsākt šī gada beigās un projektu noslēgt 2027. gadā.

Turpināsies darbs arī pie jaunas, modernas jūras pasažieru satiksmes infrastruktūras izveides Rīgas ostā. Lai uzsāktu kruīzu kuģu un kravas-pasažieru prāmju termināļa kompleksa realizāciju Eksportostā, Rīgas brīvostas pārvalde šogad plāno veikt navigācijas infrastruktūras uzlabošanas darbus, daļēji demontējot ED dambi, kas nepieciešams jaunā termināla projekta īstenošanai, lai nodrošinātu lielo kruīza kuģu (300 m un garāku) pietauvošanu pilsētas vēsturiskā centra tuvumā. ED dambja daļējas demontāžas projektu plānots īstenot līdz 2026. gada vasarai. Vienlaikus Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar sadarbības partneriem no Rīgas valstspilsētas pašvaldības, LIAA, RITA un Ekonomikas ministrijas turpina darbu pie regulāras pasažieru un kravu prāmju līnijas atjaunošanas no/uz Rīgas ostu.

Šogad tiks turpināti arī ostas digitālās infrastruktūras attīstības projekti, virzoties uz ostas caurlaižu punktu digitalizāciju un aprīkošanu ar biometriskajiem un mašīnredzes risinājumiem, nodrošinot bezkontakta personu un transportlīdzekļu kontroli. Kopīgi ar sadarbības partneriem turpināsies iesāktais darbs pie Latvijas ostu pārvaldības digitālās transformācijas, pilnveidojot transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi, ieviešot integrētu, uz vienas pieturas un vienreizes principa balstītu platformu digitālai integrācijai starp ostas lietotājiem, kravu pārvadātājiem un ostas pārvaldi.

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, Rīgas ostas prioritāšu sarakstā šogad ir projekti, kas saistīti ar ES zaļā kursa, klimatneitralitātes prasību un “zaļās” ostas mērķu sasniegšanu. Rīgas osta ir iesaistījusies projektā “BalticSeaH2 - pārrobežu ūdeņraža ieleja Baltijas jūras reģionā”, kura ietvaros tiek veikta padziļināta izpēte par ūdeņraža tehnoloģiju iespējām jūrniecībā, tostarp, ūdeņraža un produktu transportēšanas, uzglabāšanas un ražošanas iespējas, kā arī alternatīvo degvielu risinājumu (metanols, amonjaks u.c.) izmantošanu kuģošanai. Projekta ietvaros šogad Rīgas ostā plānota tehniski ekonomiskā pamatojuma un pārbūves projekta izstrāde tās esošā flotes kuģa pārbūvei uz ūdeņradi balstītas hibrīdpiedziņas tehnoloģijām.

Ar visu iepriekš minēto projektu īstenošanu Rīgas brīvosta aktīvi turpina darbus pie ostas infrastruktūras attīstības un modernizācijas. 2024.gadā jau tikuši īstenoti vairāki apjomīgi infrastruktūras projekti, tostarp pabeigts militārās mobilitātes projekts ar kopējo investīciju apjomu 12,51 milj. eiro, stiprinot ostas konkurētspēju un drošību. Tāpat ostas teritorijā top industriālais parks atjaunīgai enerģijai un ir parakstīts līgums par 100 MW saules parka attīstību ar investīciju apjomu līdz 80 milj. eiro.

Kopējais Rīgas ostas infrastruktūras projektu finansējums 2025. gadā plānots 7,43 miljoni EUR apjomā, tai skaitā 5,43 miljoni EUR Rīgas brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļi un 2 miljoni EUR piesaistītais ES Atveseļošanās un noturības mehānisma programmas līdzfinansējums projektam “Ostu pārvalžu digitālā transformācija, pilnveidojot loģistikas datu apstrādi un analīzi”.

Nekustamais īpašums

Rīgas brīvosta par 4,484 miljoniem eiro izsolē pārdevusi Kronvalda parkā esošo biroja ēku

LETA,13.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde elektroniskā izsolē par 4,484 miljoniem eiro pārdevusi Kronvalda parkā esošo biroja ēku, liecina informācija elektronisko izsoļu vietnē "izsoles.ta.gov.lv".

Izsoles sākumcena bija noteikta 4,479 miljonu eiro apmērā, savukārt izsoles solis bija 5000 eiro.

Samaksa par pirkumu veicama divu nedēļu laikā no izsoles dienas. Pēc samaksas saņemšanas Rīgas brīvostas valde apstiprinās un publiskos izsoles rezultātu, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldē.

Nekustamā īpašuma Kalpaka bulvārī 12, Rīgā, kopējā platība ir 3461,6 kvadrātmetri.

Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola aģentūrai LETA iepriekš norādīja, ka izsoles nolikumā ir noteikts pārejas periods seši mēneši. Attiecīgi, ja izsole būs veiksmīga, tad tiks lemts par tālāko procesu, tostarp, kur atradīsies jaunās biroja telpas.

Pirmajā izsolē pirmpirkuma tiesības uz pārdodamo objektu par nosacīto cenu ir saistītās zemes vienības īpašniekam - Rīgas pašvaldībai, kas var iesniegt pieteikumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu mēneša laikā no paziņojuma par pārdošanu publicēšanas "Latvijas Vēstnesī".

Būvniecība un īpašums

FOTO: Līdz 2026.gadam plānots izbūvēt satiksmes pārvadu no Tvaika ielas uz Kundziņsalu

Db.lv,01.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban norit pilna apjoma būvniecība satiksmes pārvadā no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, un plānots, ka pārvads tiks nodots ekspluatācijā 2026.gada sākumā.

"Rīgā osta un rūpnieciskās teritorijas bija un būs, taču iepriekš nav bijis padomāts par apvedceļu, pa kuru novirzīt kravas transportu, kas ir pilsētas ekonomikas asinsrites neatņemama sastāvdaļa. Satiksmes pārvads uz Kundziņsalu kopā ar Austrumu maģistrāli un Daudersalas pārvadu ir daļa no Rīgas iekšējā apvedceļa, kas ļauj novirzīt kravas transportu prom no pilsētas centra, lai tas būtu ērtāks un patīkamāks cilvēkiem dzīvošanai, darbam, atpūtai un citām ikdienas gaitām. Turklāt, uzbūvējot šo pārvadu, pilsētai pavērsies jaunas iespējas piesaistīt investorus ar patiešām lieliem biznesa plāniem. Priecē, ka būvnieki strādā ļoti intensīvi - plāns uzbūvēt pārvadu nākamā gada laikā ir ambiciozs, bet, izskatās, ka varētu būt arī īstenojams," pauda Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.

Nekustamais īpašums

Rīgas brīvosta ar 4,479 miljonu eiro sākumcenu piedāvā iegādāties Kronvalda parkā esošo biroja ēku

LETA,13.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde elektroniskā izsolē ar 4,479 miljonu eiro sākumcenu no šodienas piedāvā iegādāties Kronvalda parkā esošo biroja ēku, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".

Elektroniskā izsole ar augšupejošu soli sāksies šodien un noslēgsies 2025.gada 13.janvārī.

Izsoles sākumcena noteikta 4,479 miljonu eiro apmērā, savukārt izsoles solis būs 5000 eiro.

Nekustamā īpašuma Kalpaka bulvārī 12, Rīgā, kopējā platība ir 3461,6 kvadrātmetri.

Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola aģentūrai LETA norādīja, ka izsoles nolikumā ir noteikts pārejas periods seši mēneši. Attiecīgi, ja izsole būs veiksmīga, tad tiks lemts par tālāko procesu, tostarp, kur atradīsies jaunās biroja telpas.

Pirmajā izsolē pirmpirkuma tiesības uz pārdodamo objektu par nosacīto cenu ir saistītās zemes vienības īpašniekam - Rīgas pašvaldībai, kas var iesniegt pieteikumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu mēneša laikā no paziņojuma par pārdošanu publicēšanas "Latvijas vēstnesī".

Transports un loģistika

VK: Ostu attīstības fonds kalpojis atsevišķu ierēdņu interesēm, nevis ostu attīstībai

Db.lv,02.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole (VK) lietderības revīzijā atklājusi, ka būtiska daļa Ostu attīstības fonda (fonds) līdzekļu izmantota neekonomiski, bet atsevišķos gadījumos – prettiesiski.

Lielākā daļa fonda finansēto uzdevumu būtībā dublē Satiksmes ministrijas funkcijas un uzdevumus, un fonda finansējums drīzāk kalpojis ministrijas darbinieku papildu atlīdzībai, plašākām komandējumu iespējām un reprezentācijas izdevumu segšanai, secinājusi VK.

Fonds izveidots 1994. gadā, pamatojoties uz Ostu likumu. Aktuālais fonda mērķis ir pārvaldīt finanšu līdzekļus, lai nodrošinātu valsts intereses ostu attīstībā un celtu Latvijas ostu prestižu. Fondam ir definēti četri uzdevumi: ostu kopējo projektu realizācija; valsts īpašuma uzturēšana mazajās ostās; ostu popularizēšana un reklāma un Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes darbības nodrošināšana. Tomēr no fonda līdzekļiem faktiski tiek finansēti tikai divi uzdevumi. Fonds nefinansē ostu kopējo projektu realizāciju un neveic valsts īpašumu uzturēšanu mazajās ostās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā šogad kravu apgrozījums varētu sasniegt ap 18 miljoniem tonnu, kas ir praktiski pagājušā gada rādītāju līmenī, sacīja Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Sandis Šteins.

"Izslēdzot tranzīta energoresursu kravas - ogles, naftas produktus, gāzi, kuru daudzums ostā šogad saruka vēl par vairāk nekā pusi, pārējo kravu segmentu apmērs Rīgas ostā ir pieaudzis par 2%, salīdzinot ar pagājušo gadu," norādīja Šteins.

Viņš uzsvēra, ka Rīgas ostai šis gads ir bijis izaicinājumiem pilns, bet ar mērķtiecīgu attīstību un stabiliem darbības rādītājiem.

Šteins skaidroja, ka kravu apgrozījuma rādītājus Rīgas ostā un transporta loģistikas nozarē tieši ietekmē ekonomiskie procesi gan Latvijā, gan eksporta tirgos, kuri šogad ģeopolitiskās situācijas ietekmē vēl aizvien ir izaicinoši. "Nestabilitāte Ukrainā un Tuvajos Austrumos uztur augstu nenoteiktību arī ostai svarīgajos tirgos, un investīciju aktivitāte, tāpat kā pieprasījums pēc precēm un pakalpojumiem, saglabājās salīdzinoši zemā līmenī," viņš minēja.

Nekustamais īpašums

Rīgas brīvostas Kronvalda parkā esošo biroja ēku pirks nekustamo īpašumu pārvaldītājs Inolink

LETA,07.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvaldes izsolē par Kronvalda parkā esošo biroja ēku uzvarējis nekustamo īpašumu pārvaldītājs SIA "Inolink", aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji.

Brīvostā norādīja, ka patlaban notiek pirkuma līguma detaļu saskaņošanas process, vienlaikus tiek risināts jautājums par brīvostas biroja jauno telpu vietu. Kronvalda parka birojā pārvalde plāno uzturēties vismaz vēl sešus mēnešus.

"Inolink" valdes loceklis Arnis Ronis aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija šo īpašumu nolēma iegādāties, jo tam ir laba atrašanās vieta.

Viņš pauda, ka "Inolink" pamatdarbība ir sava vai nomātā nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana, un Kronvalda parkā esošais nekustamais īpašums tiks izmantots tikai "Inolink" darbībai. Tāpat kompānija ņems vērā to, ka ēkai ir jāsaglabā publiskā funkcija.

Jautāts, vai ēku uzņēmums izmantos kā biroja vietu vai izīrēs šo īpašumu citiem, Ronis atbildēja, ka pēc ēkas pārņemšanas "Inolink" veiks tās detalizētu inženiertehniskā stāvokļa apsekošanu. Pēc tam tiks lemts par tālākām darbībām saistībā ar šo īpašumu.

Ekonomika

Rosina liegt valsts amatpersonām savienot amatus speciālajās ekonomiskajās zonās un brīvostās

LETA,17.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kanceleja rosina liegt valsts amatpersonām savienot darba pienākumus ar amatu speciālajās ekonomiskajās zonās un brīvostās, liecina Valsts kancelejas Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai iesniegtais priekšlikums grozījumiem likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā".

Kā teikts priekšlikumā, ņemot vērā, ka ostu pārvaldības reformas virzība šobrīd ir apstājusies, augsti valsts amatpersonas amati tiek savienoti arī ar ostas valdes locekļa amatu Rīgas brīvostas pārvaldē un Ventspils brīvostas pārvaldē, kā arī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valdes locekļa amatu.

Grozījumu būtība ir novērst interešu konfliktus valsts amatpersonu darbībā. Priekšlikums paredz noteikt, ka valsts amatpersonām nebūs atļauts savienot savu amatu ar valdes locekļa amatu valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās, speciālajās ekonomiskajās zonās un brīvostās.

Šie grozījumi ir izstrādāti, lai risinātu Valsts kontroles revīzijas ziņojumā norādītās problēmas un uzlabotu valsts pārvaldes efektivitāti un caurspīdīgumu, norāda Valsts kancelejā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No š.g.1. novembra visā Rīgas ostas teritorijā spēkā stājas jauna digitāla piekļuves un caurlaižu saņemšanas kārtība, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Turpmāk gan ostas apmeklētāju un kravas transporta iebraukšana Rīgas ostā notiks, piesakot apmeklējumu elektroniski, kā arī veicot dokumentu iesniegšanu un pārbaudes digitālā, nevis papīra formātā.

“Uzsākot darbu ostas pārvaldē, par vienu no būtiskiem uzdevumiem izvirzīju pāreju uz ostas procesu digitalizāciju. Strādājam kopā ar mūsu partneriem, ostas stividorkompānijām, veicam pilotprojektus, pētām citu valstu ostu pieredzi, kā procesus padarīt efektīvākus,” stāsta Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

“Elektroniskā ostas piekļuves sistēma ir tikai pirmais etaps ceļā uz Rīgas ostas kravu aprites visaptverošu digitalizēšanu. Ar laiku ostā un pilsētā būtu jāievieš arī plūsmas regulācijas risinājumi, lai izvairītos no sastrēgumiem, nodrošinātu vienmērīgas kravas transporta plūsmas, kā arī iedzīvinātu transporta kustības plānošanu pilsētvidē, kas mazinās kravas transporta negatīvo ietekmi uz pilsētvidi un apkārtējām apkaimēm,” nākotnes perspektīvu galvaspilsētas un ostas sadarbībai iezīmē A.Zeltiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) un aviokompānijas "airBaltic" padome ir vienojušās par esošās padomes pienākumu izbeigšanu ar 11.februāri, teikts SM pirmdienas vakarā izplatītajā paziņojumā.

Uzņēmuma padomē ir Klāvs Vasks, Andris Liepiņš, Kaspars Ozoliņš un Larss Tūsens, un darbu padomē pametīs pirmie trīs no viņiem. Padomes darbu bija plānots vērtēt otrdien, 21.janvārī, sasauktajā "airBaltic" akcionāru sapulcē, taču tās priekšvakarā SM izplatīja paziņojumu par attiecību izbeigšanu.

Pušu vienošanās paredz, ka pašreizējā padome turpinās pildīt savus pienākumus līdz nākamajai akcionāru sapulcei 11.februārī, lai "nodrošinātu atbildīgu un organizētu uzņēmuma vadības pāreju". Februāra akcionāru sapulcē paredzēts ievēlēt padomi jaunā sastāvā.

Vienošanos par pilnvarojuma līguma izbeigšanu ir parakstījuši "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Vasks un padomes locekļi Ozoliņš un Liepiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ostu pārvaldības reformā lielākajā daļā jautājumu ir panākti kompromisi, sacīja ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).

Viņš norādīja, ka reizi nedēļā joprojām notiek sarunas ar politiskajām partijām, kurās mēģina vienoties par gala redzējumu ostu pārvaldības reformai.

"Patlaban diskutējam par niansēm, jo par galvenajiem nosacījumiem esam vienojušies," piebilda ministrs.

Valainis arī sacīja, ka Ekonomikas ministrija (EM) turpina uzstāt uz to, ka šī reforma ir jāveic pēc iespējas ātrāk, kā arī novembris un decembris ir tas laiks, kad sarunām vajadzētu noslēgties un ir jābūt skaidram redzējumam.

"Ir notikušas vairākas diskusijas par iebildumiem Satiksmes ministrijas (SM) informatīvajā ziņojumā par ostu pārvaldības reformas gaitu un pilnveidošanas iespējām. Līdz ar to patlaban šis ziņojums ir jāsaskaņo atbilstoši sarunās panāktajam," piebilda Valainis.

Nekustamais īpašums

Daugavgrīvas cietoksni uzturēs, izpētīs un attīstīs, saglabājot valsts īpašumā

Db.lv,14.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apzinoties valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa Daugavgrīvas cietoksnis nozīmīgumu un nākotnes attīstības potenciālu, Kultūras ministrija (KM), Ekonomikas ministrija (EM), Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde, SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Posessor," Rīgas pašvaldība, Rīgas Brīvostas pārvalde, ICOMOS Latvija, Latvijas Muzeju padome un biedrība "Bolderājas grupa" ir vienojušās par sadarbību cietokšņa saglabāšanas un pakāpeniskas attīstības īstenošanā. Cietoksnis tiks saglabāts valsts īpašumā EM personā.

"Daugavgrīvas cietoksnis ir nacionāli un starptautiski nozīmīga vērtība gan arhitektūras un industriālā mantojuma, gan vēstures, militārā un jūrniecības mantojuma kontekstā. Cietokšņa teritorijai ir izcils nākotnes attīstības potenciāls, kas jau tagad saķņojas vietējo kopienu rūpēs par objekta teritoriju, radot pārliecību - tā saglabāšana, izpēte un pārdomāta attīstīšana ir visas sabiedrības interesēs," uzsver KM valsts sekretāre Dace Vilsone.

"Daugavgrīvas cietoksnis ir unikāls vēsturisks objekts ar augstu tūrisma potenciālu ne vien Rīgas, bet visas Baltijas mērogā; tam līdzvērtīgs tuvākajā apkārtnē ir vien Daugavpils cietoksnis. Daugavgrīvas cietokšņa teritorija saglabājama valsts īpašumā, turpmākai attīstīšanai izmantojot dažādas finansējuma iespējas," saka EM valsts sekretārs Edmunds Valantis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 31. janvārī Rīgas ostā ienāk pirmais kuģis starptautiskās konteinerpārvadājumu līnijas Ocean Network Express (ONE) jaunajā servisā Baltic Bridge Express (BBX), informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Kuģa Essence maksimālā ietilpība ir 1436 TEU (konteineru vienības), un tas kuģo zem Nīderlandes karoga. Jaunā servisa ietvaros kuģis ienāks Rīgas ostā reizi nedēļā, savienojot to ar citām Eiropas ostām maršrutā Roterdama – Klaipēda – Rīga – Tallina – Kotka – Roterdama.

“Esam priecīgi, atklājot jauno Baltic Bridge Express servisu Baltijas jūrā, kas izveidots, lai nodrošinātu ONE klientiem vēl plašāku ostu pārklājumu. Vienlaikus tas demonstrē mūsu apņemšanos optimizēt konteinerpārvadājumu tīklu un sniegt klientiem vēl uzticamākus piegādes risinājumus”, uzsver Ocean Network Express pārstāve SIA Transocean Latvia izpilddirektore Svetlana Mackeviča.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā 18.septemnrī ieradīsies pirmais ar zaļo metanolu darbināmais konteinerpārvadājumu līnijas Green Baltic X-PRESS kuģis ECO UMANDE, tā atkājot regulāru konteinerkuģu satiksmi kompānijas X-Press Feeders zaļajā kuģošanas maršrutā Roterdama - Antverpene Brige - Klaipēda - Rīga - Roterdama.

Maršrutā kuģos tikai ar zaļo metanolu (alternatīva degviela, kas rada vismaz par 60% mazāk emisiju nekā konvencionālā kuģu degviela) darbināmi kuģi.

Kuģis ECO UMANDE ir būvēts Ķīnā, kuģu būvētavā New Dayang Shipyard. Tā kravnesība ir 1260 TEU konteineru un garums ir 148 metri. Kuģis ir aprīkots ar duālās degvielas dzinējiem, kas var darboties ar konvencionālo degvielu vai zaļo metanolu. Kompānija X-Press Feeders izmanto OCI Global zaļo metanolu, kas ir ISCC EU (International Sustainability and Carbon Certification) sertificēts un samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas līdz 65%. Kuģis ir aprīkots arī ar krasta elektroapgādes sistēmu, kas dod iespēju vēl vairāk samazināt emisijas atrodoties ostās un terminālos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostā prezentēts ostas tehnisko pakalpojumu sniedzēja SIA “LVR Flote” jaunais daudzfunkcionālais ledus klases kuģis LAURA.

Rīgas brīvostas pārvalde un tās kapitālsabiedrība LVR Flote, veiksmīgi piesaistot Eiropas Savienības līdzfinansējumu Eiropas infrastruktūras savienošanas mehānisma (CEF) militārās mobilitātes programmas ietvaros un saņemot atbalstu no Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras (CINEA), ir iegādājusies jaunu daudzfunkcionālu ledus klases kuģi.

Kuģa iegāde veikta atbilstoši LVR Flote stratēģijai, kas paredz kuģu flotes modernizāciju, lai nodrošinātu efektīvāku LVR Flote pakalpojumu sniegšanu atbilstoši uzņēmuma vīzijai – būt par kvalitatīvāko ostu tehnisko pakalpojumu sniedzēju, tādējādi stiprinot Latvijas ostu konkurētspēju.

Kuģa LAURA daudzfunkcionalitāte ļauj to izmantot ledus laušanas operācijām, navigācijas tehnisko līdzekļu apkalpošanai, dziļummērījumu veikšanai, kā arī atbalsta sniegšanai glābšanas un piesārņojuma seku likvidācijas darbos. Kuģa tehniskā funkcionalitāte un modernais aprīkojums paver iespējas jaunai sadarbībai un inovatīvu pakalpojumu attīstībai, īpaši atzīmējot aizsardzības nozari. Kuģis ir duālas pielietojamības un vajadzības gadījumā var sniegt atbalstu gan kā militārās apgādes kuģis, gan sniegt atbalstu glābšanas operācijās. LAURA ir hibrīdpiedziņas kuģis un pirmais kuģis ostas tehniskajā flotē, kurš akvatorijā var veikt darbus, izmantojot elektropiedziņu. Tas ir būtisks solis vides mērķu sasniegšanā, kā arī jūrniecības inovāciju attīstībā Latvijā.

Tehnoloģijas

Latvijas mikročipu iniciatīvai pievienojušies vairāki starptautiski uzņēmumi

Db.lv,04.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mikročipu iniciatīvai pievienojušies vairāki jauni partneri, tostarp ārvalstu uzņēmumi vai to pārstāvniecības Latvijā, informē Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU).

Saprašanās memorandam pievienojies uzņēmums "Siemens Industry Software Oy", "Robert Bosch", kas koordinē "Bosch" koncerna darbību Baltijas reģionā, bezpilota lidaparātu ražotājs "Edge Autonomy Riga", elektronikas montāžas nozares uzņēmums "Wiseberg Technology" un Ventspils brīvostas pārvalde.

Ar pievienošanos memorandam uzņēmumi apņēmušies veicināt pusvadītāju ekosistēmas attīstību, stiprinot starpnozaru sadarbību un Latvijas lomu globālajās piegādes ķēdēs, pilnveidot izglītību un pētniecību pusvadītāju tehnoloģijās, kā arī vairot mikročipu dizaina un testēšanas spējas.

Dizaina un testēšanas posms mikroshēmu vērtības ķēdē šobrīd veido nozares apgrozījuma lielāko daļu, un Latvijai šajā jomā ir unikālas priekšrocības attiecībā pret tuvākajiem kaimiņiem - kompetenti speciālisti un tehnoloģijas, spriež RTU.