Jaunākais izdevums

Rīgas brīvostā prezentēts ostas tehnisko pakalpojumu sniedzēja SIA “LVR Flote” jaunais daudzfunkcionālais ledus klases kuģis LAURA.

Rīgas brīvostas pārvalde un tās kapitālsabiedrība LVR Flote, veiksmīgi piesaistot Eiropas Savienības līdzfinansējumu Eiropas infrastruktūras savienošanas mehānisma (CEF) militārās mobilitātes programmas ietvaros un saņemot atbalstu no Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras (CINEA), ir iegādājusies jaunu daudzfunkcionālu ledus klases kuģi.

Kuģa iegāde veikta atbilstoši LVR Flote stratēģijai, kas paredz kuģu flotes modernizāciju, lai nodrošinātu efektīvāku LVR Flote pakalpojumu sniegšanu atbilstoši uzņēmuma vīzijai – būt par kvalitatīvāko ostu tehnisko pakalpojumu sniedzēju, tādējādi stiprinot Latvijas ostu konkurētspēju.

Kuģa LAURA daudzfunkcionalitāte ļauj to izmantot ledus laušanas operācijām, navigācijas tehnisko līdzekļu apkalpošanai, dziļummērījumu veikšanai, kā arī atbalsta sniegšanai glābšanas un piesārņojuma seku likvidācijas darbos. Kuģa tehniskā funkcionalitāte un modernais aprīkojums paver iespējas jaunai sadarbībai un inovatīvu pakalpojumu attīstībai, īpaši atzīmējot aizsardzības nozari. Kuģis ir duālas pielietojamības un vajadzības gadījumā var sniegt atbalstu gan kā militārās apgādes kuģis, gan sniegt atbalstu glābšanas operācijās. LAURA ir hibrīdpiedziņas kuģis un pirmais kuģis ostas tehniskajā flotē, kurš akvatorijā var veikt darbus, izmantojot elektropiedziņu. Tas ir būtisks solis vides mērķu sasniegšanā, kā arī jūrniecības inovāciju attīstībā Latvijā.

Kuģa būvnieks ir Igaunijas kuģu būvētava Baltic Workboats AS sadarbībā ar Nīderlandes kuģu būvētavu DAMEN Shipyards, kas ir kuģa korpusa ražotājs.

Projekta veiksmīgai īstenošanai tehniskās specifikācijas izstrādē LVR Flote koordinēti iesaistīja Latvijas lielās ostas, Latvijas Jūras administrāciju un aizsardzības nozares pārstāvjus, lai nodrošinātu visu pušu vajadzību ievērošanu kuģa duālo spēju pielietošanā.

“LVR Flote ir iegādājusies šo kuģi saskaņā ar uzņēmuma redzējumu par visaptverošu un koordinētu tehnisko pakalpojumu sniegšanu Latvijas ostās. Jaunais kuģis sniedz iespēju attīstīt jaunus sadarbības projektus gan Latvijā, gan Baltijas jūras reģionā. Vērts atzīmēt, ka kuģim ir neierobežots navigācijas rajons, kas nozīmē arī mūsu darbības paplašināšanas iespējas, sekmējot Latvijas ostu konkurētspēju un Latvijas tehnisko pakalpojumu konkurētspēju visā Baltijas jūras reģionā,” jaunā kuģa prezentācijā uzsvēra LVR Flote valdes loceklis Kaspars Ozoliņš.

Kuģa pielietojums plānots esošo LVR Flote pakalpojumu ietvaros, kā arī jaunu pakalpojumu attīstībai, piemēram, grunts izlīdzināšanas darbiem, personāla un aprīkojuma pārvadājumiem, apgādei militārām vajadzībām, ārkārtas tehniskai palīdzībai, glābšanas un meklēšanas operācijām. Potenciāli kuģis varētu tikt izmantots arī vēja parku un jūrā esošo komunikācijas infrastruktūras sistēmu apkalpošanā.

“Vēlos uzsvērt, ka tik moderna un daudzfunkcionāla kuģa ienākšana flotē paver jaunas iespējas arī mūsu partneriem gan Latvijas ostās, gan visā Baltijas jūras reģionā. Mēs, LVR Flote, esam atvērti sadarbībai, lai kopā realizētu jaunus ambiciozus mērķus un tādējādi kopējiem spēkiem stiprinātu Latvijas ostu un reģiona konkurētspēju,” turpina Kaspars Ozoliņš.

Tradicionālās kuģa iesvētīšanas ceremonijas gods pasākumā tika dots kuģa krustmātei Ancei Krauzei. Kuģa vārdu LAURA izvēlējies LVR Flote kolektīvs, pēc LVR Flote tradīcijas, daudzfunkcionālajiem kuģiem dodams vārds uz “L” burta, līdzās LĪVAI un LĪNEI.

Projekta kopējās izmaksas ir 10 785 000 eiro, un CINEA piešķirtais ES līdzfinansējums veido līdz 50% no projekta attiecināmajām izmaksām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostas teritorijā sadarbībā ar investoriem no Ukrainas taps Baltijas mērogā pirmā atjaunīgās degvielas - HVO (hidrogenētās augu eļļas) un SAF (ilgtspējīgās aviācijas degvielu) produktu ražotne.

Šie inovatīvie, augstas pievienotās vērtības produkti ir plaši pieprasīti gan Latvijā, gan Eiropā, jo atbalsta klimatneintralitātes un zaļā kursa mērķu sasniegšanu, vienlaikus projekta īstenošana būtiski stiprinās Latvijas eksportspēju un enerģētisko neatkarību no degvielas piegādēm ārvalstīs.

Lai iepazītos ar SIA PARS TERMINĀLS īstenoto projektu, apskatītu plānoto ražotnes vietu Kundziņsalā, kā arī pārrunātu vēl citus ostā īstenotos atjaunīgās enerģijas projektus, 26.novembrī Rīgas ostu apmeklēja Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis. “Ilgtspējīga domāšana, veidojot jaunu, ilgtermiņā pieprasītu atjaunīgās degvielas ražotni Rīgas brīvostas teritorijā, ir ekonomiski tālredzīgs veids, kā apstākļos, kad tranzīta kravu apjoms reģionā mazinās, palielināt Latvijas kā ilgtspējīgas enerģijas ražotāja ietekmi Baltijas reģionā. Atjaunīgās degvielas rūpnīca stiprinās enerģētisko neatkarību, radīs 120 augsti kvalificētas darba vietas, vienlaikus nodrošinot Latvijas lauksaimniekus ar stabilu, enerģētiski ietilpīgas kultūras pieprasījumu un palīdzēs Latvijai pildīt klimatneitralitātes mērķus,” vizītes laikā norādīja Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) un aviokompānijas "airBaltic" padome ir vienojušās par esošās padomes pienākumu izbeigšanu ar 11.februāri, teikts SM pirmdienas vakarā izplatītajā paziņojumā.

Uzņēmuma padomē ir Klāvs Vasks, Andris Liepiņš, Kaspars Ozoliņš un Larss Tūsens, un darbu padomē pametīs pirmie trīs no viņiem. Padomes darbu bija plānots vērtēt otrdien, 21.janvārī, sasauktajā "airBaltic" akcionāru sapulcē, taču tās priekšvakarā SM izplatīja paziņojumu par attiecību izbeigšanu.

Pušu vienošanās paredz, ka pašreizējā padome turpinās pildīt savus pienākumus līdz nākamajai akcionāru sapulcei 11.februārī, lai "nodrošinātu atbildīgu un organizētu uzņēmuma vadības pāreju". Februāra akcionāru sapulcē paredzēts ievēlēt padomi jaunā sastāvā.

Vienošanos par pilnvarojuma līguma izbeigšanu ir parakstījuši "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Vasks un padomes locekļi Ozoliņš un Liepiņš.