Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.
Pirmās puses datu nozīme
No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.
Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.
Tātad pirmais ieguvums no pirmās puses datu izmantošanas - reklāmas cena. Jo vairāk un kvalitatīvāki pašu dati, ko var izmantot reklāmas platformās kā Google Ads, jo lētāka reklāma. Ja datu nav, jārēķinās ar daudz lielākām izmaksās, kas samazināsies līdz ar datu apstrādes un
ievākšanas tempiem.
Kas ir pirmās puses dati Google Ads reklāmā:
1. Mājaslapas apmeklētāju listes dažādos segmentos - apmeklējums, iesaistes rādītāji, rīcība mājaslapā (izmantojot Google Analytics)
2. E-pastu, tālruņu datubāzes
3. Klientu geo lokāciju dati, adreses
Otrs ieguvums no pirmās puses datiem - daudz kvalitatīvāka un precīzāka auditorijas mērķēšana. Uzņēmums uzreiz var mērķēt savus reklāmas ziņojumus konkrētai auditorijai vai, izmantojot pirmās puses datus, ļaut Google Ads platformai, ielādējot šos datus sistēmā, atrast piemērotāko auditoriju, balstoties uz šiem jau iepriekš iegūtiem datiem.
Reklāmdevējiem, kas jau reklamējas ilgāku laiku, šis process ir nebeidzams - katrs reklāmas rādījums, katrs mājaslapas apmeklējums padara nākamo reklāmas kampaņu daudz kvalitatīvāku, jo Google izmanto šos datus, optimizējot nākamās kampaņas.
Mākslīgais intelekts pārņem grožus savās rokās
Par reklāmu automatizāciju pēdējā laikā runāts daudz un tas ir acīmredzami, ka mākslīgais intelekts lēnām, bet neatgriezeniski pārņem reklāmas kampaņu vadību savās rokās. Cilvēka smadzenes gluži vienkārši nespēj apstrādāt tik milzīgu datu apjomu kā to spēj mākslīgais intelekts.
Vai tas nozīmē, ka reklāmas speciālisti vairs nav vajadzīgi? Nē, tieši otrādi, to nozīme ir kļuvusi daudz lielāka, jo laikā, kad tehnoloģijas mācās un attīstās, ir svarīgi, kā notiek mijiedarbība. Tāpēc ļoti svarīgi, kā tiek veidotas reklāmas kampaņas, radošā pieeja kampaņu izveidē, stratēģiskie lēmumi kampaņu vadībā, rezultātu analīze un sekojošas korekcijas kampaņās. To visu vēl joprojām labāk spēj izdarīt cilvēks. Tehnoloģijas un mākslīgais intelekts ir laba lieta, taču pagaidām vēl cilvēkam tās ir jāvada. Kas zin, kas mūs sagaida nākotnē. Tātad šobrīd paliekam pie tā, ka mākslīgais intelekts ļoti atvieglo speciālistu darbu un ļauj viņiem koncentrēties uz lielo bildi.
Pmax kampaņu uzvaras gājiens
2022.gads Google Ads reklāmu ziņā paliks vēsturē kā Performance Max kampaņu tipa gads. Šīs jaunā tipa kampaņas iegājušas kopējā Google Ads ekosistēmā tik veiksmīgi kā neviena cita. Arī te “vainīgs” mākslīgais intelekts.
Atšķirībā no standarta tipa kampaņām, kurās speciālistam pašam ir jādefinē kampaņas sastāvdaļas (precīzs saturs, reklāmas baneri, precīza auditorija, precīzi atslēgvārdi un tā tālāk), PerformanceMax jeb Pmax tipa kampaņām ir jāiedod variācijas, elementi un mākslīgais intelekts visu izdarīs pats - atradīs veiksmīgāko reklāmas ziņojuma salikumu, sameklēs piemērotāko auditoriju atbilstošākajos kanālos, pats izvēlēsies rādījumu frekvenci, pats analizēs rezultātus un optimizēs kampaņu.
Augustā Google arī paziņoja, ka turpmāk tikai ar Pmax kampaņām varēs realizēt produktu dinamiskās reklāmas, kas iedod šim kampaņu tipam jaunu pievienoto vērtību. Spriežot pēc speciālistu atsauksmēm, šobrīd viss, ko dara Google ar Pmax kampaņām, darbojas lieliski.
“Nē” mākslīgam saturam
Augustā Google arī paziņoja, ka mākslīgi radīts saturs vēl nav tik kvalitatīvs un apmeklētājiem noderīgs, lai mājaslapu veidotāji uz to balstītos. Tiek ieviests atjauninājums “Helpful Content”, kas Google dabiskos rezultātos pazeminās tās mājaslapas, kurām būs pārlieku liels nekvalitatīva, tostarp, automātiski veidota satura īpatsvars.
Izveidojas situācija, kurā Google, kas pati ir mākslīgā intelekta dedzīgs atbalstītājs, nostājas pret to. Jāatzīst gan, ka mākslīgi radīts saturs vēl nespēj konkurēt ar kvalitatīvu autora radītu saturu. Atkal jau, radoša joma, kurā vēl cilvēki spēj radīt mūsu sapratnē augstvērtīgāku materiālu.
Šis atjauninājums šobrīd gan ietekmēs tikai mājaslapas un saturu angļu valodā globāli, bet agrāk vai vēlāk būs arī lokāli atjauninājumi, tajā skaitā arī latviešu valodā.
Mājaslapu kvalitāte
Nobeigumā vēl viens faktors, kas laikam ejot, arvien vairāk ietekmēs jebkuras mājaslapas pozīcijas Google meklētāja dabiskās pozīcijās - mājaslapas tehniskā kvalitāte:
• Mājaslapas mobilā versija - joprojām mājaslapas daudzi veido sākumā kā datora versiju, tikai pēc tam kā mobilo, lai gan jau labu laiku apmeklējumi no mobilām ierīcēm ir lielāki nekā no datoriem un tas tiek ņemts vērā arī Google algoritmā
• Mājaslapas tehniskā uzbūve - vai mājaslapa ir droša, stabila, pa to viegli un saprotami pārvietoties, tas viss ietekmēs rezultātus Google meklētājā
• Mājaslapas ātrdarbība - ielādes ātrums, elementu stabilitāte kļūst arvien svarīgāks faktors, kas noteikti nākotnē daudz nozīmīgāk atsauksies uz rezultātiem Google meklētājā
MMN ir digitālā mārketinga/reklāmas aģentūra ar specializāciju uz Google mārketingu - Google Analytics uzstādījumi, Google Ads reklāmas, SEO optimāzicija, sociālo tīklu Facebook/Instagram reklāmas un citi pakalpojumi. MMN vadošiem speciālistiem ir vairāk nekā 12 gadu pieredze savā jomā, kas iegūta darbā ar dažāda lieluma lokāliem un starptautiskiem uzņēmumiem.