Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes temps 2011. gadā bijis 3,5% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu.
Savukārt 2012. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,7% apjomā, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Izaugsmes temps 2011. gadā ir zemāks par iepriekšējo – 2010. gadu, kad pasaules reklāmas tirgus izaugsme fiksēta 6,3% apmērā, salīdzinot ar 2009. gadu.
Kopējā pasaules reklāmas tirgū savu tirgus daļu turpina stabili audzēt televīzija un internets, kā arī neliela izaugsme fiksēta vides mediju segmentā. Televīzijas tirgus daļa ir izaugusi no 39,9% 2010. gadā līdz 40,2% 2011. gadā. Savukārt, interneta izaugsmes tempi ir straujāki – 2010. gadā veidoja 14,4% no pasaules reklāmas tirgus, 2011. gadā jau 15,9%. 2012. gadā internetam tiek prognozēti jau 17,6% tirgus apjoma, bet vēl pēc 2 gadiem (2014. gadā) internetam paredzēts apgūt 21,2% reklāmas investīciju, liecina ZenithOptimedia pētījuma rezultāti.
Joprojām lejupslīdoši rezultāti un prognozes attiecas uz reklāmas investīcijām drukātajos izdevumos. Straujākā tirgus daļas samazināšanās fiksēta laikrakstiem, kuriem 2010. gadā bija 21,3% tirgus, 2011. gadā – 20,0%, bet 3 gadu laikā prognozēta tirgus daļas samazināšanās līdz 16,5% (2014. gadā). Žurnālu tirgus daļas samazināšanās temps ir līdzīgs – 9,9% 2010. gadā, 9,4% 2011. gadā, bet prognoze 2014. gadam – 7,9% no kopējām pasaules reklāmas tirgus investīcijām.
«Mediju reklāmas tirgus Latvijā 2011. gada pirmajā pusgadā bija pieaudzis 4% apjomā, salīdzinot ar 2010. gada pirmo pusi. Tomēr 2011. gada summā izaugsme prognozējama zem 4% atzīmes. Šogad Latvijas reklāmas tirgū skaidri iezīmējas tendence, ka Latvijas iedzīvotāju pirktspējas rādītāju ietekmē multinacionālie reklāmdevēji savus Baltijai paredzētos reklāmas investīciju budžetus pārdala par labu Lietuvai un Igaunijai, samazinot apjomu Latvijas tirgū,» skaidro Ģirts Ozols, MMS Communications Latvia direktors un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents. Viņš norāda uz svarīga tendenci Latvijā, ka arvien vairāk reklāmdevēji interesējas pastāvīgā komunikācijā interneta medijos. «Attiecīgi interneta tirgus daļa Latvijā 2012. gadā noteikti sasniegs vismaz 15% atzīmi, bet, iespējams, dažādu faktoru ietekmē var arī sasniegt globāli prognozēto 17,6% apjomu. Šo tendenci apliecina atsevišķu multinacionālo reklāmdevēju investīciju sadalījums jau 2011. gadā, kad tie 20–25% no saviem reklāmas budžetiem investēja internetā,» komentē MMS Communications Latvia direktors un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents. Viņš prognozē, ka 2012. gadā Latvijā reklāmas tirgus izaugsme būs aptuveni 2% apjomā, pieņemot, ka nacionālie televīzijas kanāli turpinās būt nacionāli, kā arī eirozonu neskars satricinājumi, kurus nespētu kompensēt reklāmas investīcijas saistībā ar vasaras olimpiskajām spēlēm Londonā un Eiropas futbola čempionātu.