Tele2 un LMT pērn reklāmas jomā investējuši mazāk nekā pirms gada; investīcijas joprojām miljonu izteiksmē.
Mobilo sakaru operatoru investīcijas reklāmas jomā ir tarifu cīņu elements. Strādājot konkurences apstākļos, operatoriem nepārtraukti jādomā par esošo klientu noturēšanu un jauno piesaisti, DB norādīja Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis.
Par 20% līdz 6,4 milj. Ls (2010. gadā - 7,96 milj. Ls) reklāmas, mārketinga un pārdošanas komisijas izdevumus 2011. gadā ir samazinājis Tele2. Tomēr atbilstoši TNS Latvia datiem operators joprojām, pēc naudas apjoma, pērn bijis lielākais reklāmdevējs valstī. Šogad mārketinga un reklāmas izmaksas tiks samazinātas.Mēs meklējam iespēju ikvienā sfērā samazināt izmaksas,» DB sola Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis. Latvijas Mobilā telefona (LMT) reklāmas izmaksas pērn samazinājušās par 3,5% no 3,99 milj. Ls 2010. gadā, līdz 3,85 milj. Ls 2011. gadā. Savukārt par 11% līdz 3,77 milj. Ls (2010. gadā 3,41 milj. Ls) pērn pieaugušas Bite Latvija reklāmas un mārketinga izmaksas. TNS Latvia dati liecina, ka pērn LMT bija trešais lielākais reklāmdevējs, kam ar ceturto pozīciju sekoja Bite Latvija.
«Reklāmās investējamo līdzekļu daudzums šogad būtiski nemainīsies - pārmaiņas būs komunikācijas kanālos. Šogad lielāks uzsvars tiks likts uz internetu un sociālajiem tīkliem, kas ļauj efektīvāk uzrunāt mūsu mērķauditoriju. Kopumā mobilo sakaru tirgū reklāmas joma normalizējas: daļa spēlētāju konkurē ar cenu, daļa - ar pievienoto vērtību,» DB skaidro LMT viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis.
Jāatzīmē, ka pēdējā laikā mobilo sakaru operatori īpaši neizceļas ar sabiedrībā pretrunīgi vērtētām reklāmas kampaņām. Pavasarī uzmanību piesaistīja LMT piederošā uzņēmuma ZetCOM, kas tirgū pazīstams ar mobilo sakaru sarunu karti Amigo, reklāmas kampaņa ar zīmēšanas elementiem. Tajā līdzību ar savu realizēto reklāmas kampaņu saskatīja Bite Latvija. Tomēr tik plašu rezonansi kā, piemēram, meteorīta un zaļā un dzeltenā cilvēciņa kampaņa, tā neizraisīja. LD jau rakstīja, ka no operatoru reklāmu kariem vislielākie ieguvēji ir tieši reklāmdevēji. Tiesa gan, I. Pūķis neizslēdz iespēju, ka arī šogad varēsim redzēt pretrunīgi vērtējamas vai provokatīvas reklāmas, jo asas konkurences apstākļos noteikti tiks meklēti netradicionāli risinājumi, lai sasniegtu biznesa mērķus.