Lai arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) vadītājs Juris Binde televīzijas intervijā centās noliegt spam īsziņu (sms) par tarifu plāna Brīvība izplatīšanu, apgalvojums, ka lietotāji paši izsūtīja šīs īsziņas neiztur kritiku, DB norāda Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.
(Papildināts ar LMT viedokli - 7. rindkopa)
«Pirmkārt, vairāk nekā 210 tūkst. lietotājiem īsziņas izsūtot tās nebūtu identiskas, un otrkārt, mums ir aizdomas, ka vēsturiskā operatora mājas lapu nemaz tik daudz klientu dienā neapmeklēja, cik bija izsūtītas īsziņas. Esam pārliecināti ka Datu valsts inspekcija šo gadījumu izmeklēs objektīvi un dos slēdzienu jau tuvākajā laikā,» uzsvēra V. Vancovičs.
Līdzīgu viedokli pauž Bite Latvija vadītājs Freds Renčaks, kurš norāda, ka J. Bindes paziņotais, ka LMT neizsūtīja spam sms un tās izsūtīja cilvēki no LMT mājas lapas, nav patiess.
Teksts izsūtītās sms bija vienāds, tādējādi, saskaņā ar LMT teikto, tas nozīmētu to, ka vairāki desmiti tūkstoši apmeklēja LMT mājas lapu un nolēma uzrakstīt identiskas sms, kuras nosūtīt citiem, neizpratnē jautā F. Renčaks, norādot, ka ir vairāk nekā skaidrs, ka tās bija mārketinga, nevis sms no vienas personas otrai.
Vienlaikus F. Renčaks ir pārsteigts par to, ka LMT medijiem nevar pateikt patiesību, ka viņi ir pieļāvuši kļūdu. «Kļūdas gadās,» sacīja F. Renčaks. Tāpēc visskumjākais šajā situācijā ir tas, ka cīņa nav operatoru vidū, bet tas vairāk ir stāsts par vienas kompānijas izteikumiem un rīcību, kas var ietekmēt arī ārvalstu investorus.
Uz jautājumu, vai šāda LMT rīcība var ietekmēt investīciju ienākšanu Latvijā, Tele2 vadītājs atgādina, ka, saskaņā ar Ekonomikas ministrijas datiem, kopējais uzkrāto investīciju apjoms 2011.gada deviņos mēnešos bija par 14,1% lielāks nekā 2010.gada beigās, kas liecina par to, ka Latvija kļūst ārvalstu investoriem pievilcīgāka. «Profesionāla un neiesaistīta valsts uzraugošo iestāžu darbība nenoliedzami sekmētu veselīgāku biznesa vidi, kas savukārt veicinātu investīciju piesaisti. Esmu pārliecināts, ka Latvija pasaulē par investīciju piesaisti var konkurēt ne tikai ar nodokļu politiku, bet arī ar tādām nemateriālām kvalitātēm kā izlēmīga rīcība, godīgums, atklāta un profesionāla valsts iestāžu darbība,» stāstīja V. Vancovičs.
«LMT pieslēguma Brīvība popularitāte lietotāju vidū turpina pieaugt, tādēļ Tele2 un Bite satraukums šī pieslēguma dēļ ir tikai saprotams. Atšķirībā no Tele2 un Bite, kas stāsta par savā tīklā sūtīto īsziņu saturu, LMT nav pieejama lietotāju sarakste. Tādēļ nevaram komentēt konkurentu savstarpēji saskaņotos izteikumus, kas acīmredzami vērsti uz uzmanības novēršanu no LMT pieslēguma Brīvība,» skaidrojumu sniedz LMT preses sekretārs Jānis Vēvers.
LMT nav sūtījis īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām Bite Latvija un Tele2 klientiem, tā šonedēļ Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! norādīja J. Binde. To skaidrojot ar tarifu plāna Brīvība popularitāti, kas, iespējams, bijis iemesls, kāpēc šīs īsziņas pārsūtījuši LMT klienti. Viņš atgādināja, ka LMT tīklā katru dienu tiek izsūtītas aptuveni miljons īsziņas gan no telefoniem, gan interneta, tāpēc to saturu ir grūti izkontrolēt.
Db.lv jau ziņoja, ka Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši LMT sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norādīja, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.