«Spriežot pēc Konkurences padomes (KP) atzinuma, tā ir ņēmusi vērā Reklāmas asociācijas padomes ieteikumus, izvērtējot TV3 darījumu, iegādājoties LNT. Piemēram, KP lēmumā teikts, ka apvienošanās dalībnieki, attiecībā pret reklāmdevējiem, nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt,» norāda mediju aģentūras MediaHouse un Reklāmas asociācijas Apvienotās industrijas nodaļas vadītājs Juris Liepiņš.
Proti, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tostarp Igaunijā un Lietuvā. MTG cenas izmaiņas pārbaudītu starptautiska audita kompānija, atgādina J. Liepiņš.
Viņš norāda, ka risinājums ir interesants reklāmas izcenojumu jautājumos. Apvienošanās dalībniekiem ir liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos TV3, TV6 un 3+ vismaz līdz 2012. gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012. gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu.
J. Liepiņš vērš uzmanību faktam, ka LNT grupas kanāliem šāda aizlieguma nav, kas liecina, ka padome ir vēlējusies motivēt TV3 nekavējoties ieguldīt LNT programmās, tādējādi dodot iespēju atpelnīt investīcijas ar LNT grupas izaugsmes palīdzību.
«Redzēsim vai šāds risinājums ir pieņemams MTG biznesa plāna realizācijai. Domājams, ka MTG ļoti nopietni apsvērs KP nosacījumus, jo tie nesola ātru investīciju atdevi. Tajā laikā faktam, ka reklāmas devējiem saglabāsies brīva izvēle, kurā kanālā izvietot savu reklāmu, būs pozitīvs efekts, pirmkārt, uz reklāmas efektivitāti, jo reklāmas pauzes nebūs tik ļoti piesātinātas - tātad pašas reklāmas būs pamanāmākas. Būtisks faktors, ka ir ņemts vērā ne tikai Latvijas reklāmas tirgus, bet Baltija kopumā, novēršot iespēju medijam diktēt savus reklāmas izvietošanas noteikumus,» rezumēja J. Liepiņš.
Apvienošanās gadījumā TV3 un LNT jābūt pieejamām bezmaksas apraidē vismaz līdz 2013.gada 31.decembrim, turklāt abām programmām jāsaglabā neatkarīgas un patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas. KP arī noteikusi, ka LNT un TV3 vismaz 21% no raidlaika jāaizpilda ar oriģinālu, Latvijā veidotu saturu.
KP noteikusi arī to, ka apvienošanās dalībniekiem jānodrošina iespēja iegādāties to programmas gan atsaistīti, gan sasaistīti, par pirkšanu komplektā saņemot atlaidi, kas nedrīkst pārsniegt 20% no kopējās cenas.