Zviedru mediju koncerns Modern Times Group (MTG) ir noslēdzis LNT iegādes darījumu; liecina MTG paziņojums medijiem. «Jā, no 1.jūnija LNT īpašnieks ir MTG,» DB apliecināja MTG Baltijas direktors Kaspars Ozoliņš.
Tādējādi MTG Broadcasting AB Latvijā, atbilstoši Konkurences padomes (KP) datiem, realizēs izšķirošu ietekmi pār SIA TV3 Latvia, VIASAT AS, SIA Star FM, kā arī pār AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija, kas realizē izšķirošu ietekmi SIA TV5, SIA Latvijas Ziņu Kanāls un SIA Mūzikas Kanāls.
LNT valdē un padomē darbosies tikai MTG darbinieki, atklāja K. Ozoliņš, paskaidrojot, ka viņš no 1.jūnija ir arī LNT ģenerāldirektors. LNT finanšu direktors ir Mārcis Balodis (MTG), bet izpilddirektors ir Guntars Traubergs (LNT).
Lai LNT grupa varētu turpināt veiksmīgi darboties, tiks veidota stratēģiskā padome, kurā būs LNT darbinieki, tostarp līdzšinējais LNT šefs Andrejs Ēķis. Tādējādi MTG grupa pārņem no 1.jūnija LNT biznesa vadību un konsolidē tā finanšu rādītājus. Detalizēta informācija par darījuma detaļām netiek sniegta.
Lēmuma pieņemšanā viens no galvenajiem kritērijiem bij KP piemēroto prasību izvērtēšana, apliecināja K. Ozoliņš.
DB jau rakstīja, ka KP noteikusi, ka apvienošanās gadījumā TV3 un LNT jābūt pieejamām bezmaksas apraidē vismaz līdz 2013.gada 31.decembrim, turklāt abām programmām jāsaglabā neatkarīgas un patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas, kā arī jāsaglabā ziņu raidījumu daudzums šobrīd esošajā apjomā. KP arī noteikusi, ka LNT un TV3 vismaz 21% no raidlaika jāaizpilda ar oriģinālu, Latvijā veidotu saturu.
Attiecībā uz reklāmas tirgu, apvienošanās dalībniekiem liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos TV3, TV6, 3+ vismaz līdz 2012.gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz līguma termiņa beigām. Pēc 2012.gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu. Būtiski arī, ka apvienošanās dalībnieki attiecībā pret reklāmdevējiem nedrīkst programmu pakas sasaistīt - tā, piemēram, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos.
Lai nepieļautu, ka apvienošanās rada kaitējumu tiem uzņēmumiem, kas no apvienošanās dalībniekiem iegādājas programmas to tālākai izplatīšanai skatītājiem, KP noteikusi, ka apvienošanās dalībniekiem jānodrošina iespēja iegādāties programmas atsaistīti un sasaistīti, par pirkšanu komplektā saņemot atlaidi, kas nepārsniegtu 20% no cenas.