Jaunākais izdevums

Tas, vai reklāmas pauzes LNT un TV3 būs vienos laikos, vēl nav zināms: «šāda ideja nav apspriesta, bet tas ir interesants jautājums. Es zinu, ka Vācijā ir šāda prakse, ja līdz tam nonāksim, tad tas noteikti būtu jāsaskaņo ar KP,» Db stāstīja Modern Times Group (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Sākotnēji ir jāoptimizē administratīvie resursi, kā arī tehnoloģiskie procesi, lai ar tiem pašiem resursiem MTG spētu saražot vairāk vietējā satura, kas dotu lielākus reitingus. Rudenī kanālos vietējais saturs dienā varētu pieaugt par pusstundu stundu, bet nākamgad pavasarī, kad tiks pabeigta tehnoloģisko risinājumu optimizācija – vēl vairāk. Lai saražotu stundu lokālo informatīvo materiālu, ir nepieciešami aptuveni 2000 Ls, bet studijas šoviem 4000-6000 Ls. Savukārt ārvalstu seriālu var iepirkt par 100-200 Ls, tāpēc starpība ir ievērojama, piebilda K. Ozoliņš. MTG redz, ka lielākoties ražošanas bāze varētu būt Elijas ielā, kas turpmāk tiks izmantota daudz plašāk, jo tas dod iespēju saražot lētāk. Savukārt administratīvais korpuss ir paredzēts MTG birojā Dzelzavas ielā, kur atrodas arī MTG Raidīšanas centrs. Tāpat šobrīd vēl ir pāragri spriest par darbinieku skaita samazināšanu, bet top menedžments ir samazināts, kas ir daļa no plāna samazināt ikmēneša izmaksas.

Lai pēc 2014.gada LNT un TV3 paliktu bezmaksas virszemes apraidē, pēc K. Ozoliņa stāstītā, būtu jāizpildās vairākiem nosacījumiem. Lielu lomu spēlēs apraides tarifi, vai tie būs 200 tūkst. Ls gadā un ekonomiskā situācija Eiropā, kas ietekmē reklāmdevējus. Vēl MTG gaida izmaiņas likumdošanā par «must carry» principu, proti, vai Saeima atbalstīs grozījumus, kas noteiktu, ka LNT un TV3 varētu saņemt naudu no kabeļtelevīzijas operatoriem. Pēc MTG aprēķiniem, gadā ieņēmumi no kanāla varētu veidot 500 tūkst. Ls. «Tā ir viena no sastāvdaļām, lai tuvotos rentabilitātei, un iegūtu līdzekļus satura veidošanai. Ja mums nebūs jaunas ieņēmumu pozīcijas un būs jāizdzīvo tikai ar reklāmas ieņēmumiem, tad nezinu, vai mums būs iespēja palikt bezmaksas apraidē arī pēc 2014.gada,» brīdināja K. Ozoliņš. Savukārt Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis DB akcentē, ka steidzamības kārtā virzītie grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā «must carry» jautājumā tiek veikti tikai un vienīgi viena komersanta – MTG – interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksas TV operatori neapstiprina klientu migrāciju saistībā ar lielākā TV operatora – Lattelecom – konfliktu ar MTG par TV3 retranslāciju interaktīvajā televīzijā; arī Baltcom nemierā ar MTG cenas piedāvājumu.

Aptaujāju Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas (LEKA) biedrus un secināju, ka Rīgā astoņu dienu laikā kopš Lattelecom interaktīvajā televīzijā pārtraukta Modern Times Group (MTG) ietilpstošā kanāla TV3 retranslācija, klāt nākuši četri abonenti, DB pastāstīja LEKA valdes priekšsēdētājs Ilmārs Muuls, apliecinot, ka klienti nāk no Lattelecom, taču vienlaikus tas nenozīmē, ka visi pārgājuši TV3 kanāla dēļ. Lietas būtība ir tāda, ka ir liels troksnis par neko.

Iemesls – interaktīvā televīzija ir komplektā ar internetu, un, ja ir internets, tad viss oriģinālais TV3 saturs ir pieejams internetā. Protams, neliela neērtība – saturs nav pults attālumā, bet pieejams datorā, pamatoja I. Muuls. LEKA biedri bija gatavojušies, ka būs TV klientu pieplūdums pēc 1. aprīļa, neslēpa I. Muuls, tomēr aktivitāte izpalika. Attiecībā uz TV3 reitingiem, viņaprāt, situācija ir nelāga, jo redzams, ka kanāla retranslācijas pārtraukšana Lattelecom interaktīvajā televīzijā neatstāja ietekmi uz klientu migrāciju. Arī līgums ar Baltcom, kurš ir arī IZZI īpašnieks, pagarināts vien par diviem mēnešiem, atgādina I. Muuls, tāpēc aktuāls ir jautājums, kā MTG rīkosies turpmāk. Pieejamā informācija liecina, ka Baltcom nav apmierināts ar cenas piedāvājumu no MTG puses, tādējādi, ja līdzīgas prasības tiks izvirzītas arī citiem TV maksas operatoriem, pastāv atteikšanās iespējas no TV3 kanāla, brīdināja I. Muuls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Draugiem TV trin cirvjus, lai turpinātu cīņu par TV3 un LNT retranslēšanu

Sanita Igaune,14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem TV ir iesniegusi Konkurences padomē (KP) iesniegumu lietas ierosināšanai par TV3 un LNT darbībām. Pēc TV3 dalībnieka Modern Times Group (MTG) publiskā paziņojuma par LNT iegādi un LNT vadības nomaiņu, LNT uzsāka vērst pret Draugiem TV pēc satura tādus pašus pasākumus kā TV3, Db informēja draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Viņš paskaidroja, ka TV3 un LNT retranslācijas aizliegumu pamato ar uzskatu, ka nacionālo programmu retranslēšanai ir nepieciešama piekrišana, lai gan likumā ir noteikts pretējais.

«Neskatoties uz to, ka ar likumu ir noteikts, ka gan programmu izplatīšanai interneta vidē, gan, izmantojot kabeli, ir vienādi noteikumi, TV3 un LNT, slēpjoties aiz šķietama Autortiesību likuma pārkāpuma, cenšas aizliegt Draugiem TV veikt darbības, kuras Draugiem TV prasa likums. Draugiem TV retranslēšanas pienākumu uzliek likums,» atzīmēja draugiem.lv runasvīrs.

Draugiem TV 2011.gada nogalē uzsāka programmu TV3 un LNT retranslāciju. Neilgi pēc retranslācijas uzsākšanas, TV3 izvirzīja Draugiem TV pretenzijas, prasot pārtraukt programmas TV3 retranslēšanu, jo Draugiem TV nav saņēmusi TV3 piekrišanu šādai retranslēšanai. Draugiem TV paskaidroja TV3, ka retranslēšanai piekrišana nav vajadzīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc SIA Lattelecom iesnieguma par iespējamiem pārkāpumiem SIA TV3 Latvia darbībās, izvērtējot tirgus situāciju, Konkurences padome (KP) secinājusi, ka šobrīd kaitējums konkurencei nav konstatējams, un nolēmusi neierosināt izpētes lietu.

Kā norāda KP pārstāvji, abu minēto uzņēmumu tirgus vara ir samērojama un konkurences uzraugu iejaukšanās to darījuma sarunās šobrīd būtu nepamatota.

Šī gada martā KP saņēma vairākus SIA Lattelecom iesniegumus, kuros uzņēmums lūdza izvērtēt SIA TV3 Latvia rīcību, nosakot augstāku cenu par savas programmas TV3 retranslācijas tiesībām interaktīvajā televīzijā, kā arī pagarinot līguma slēgšanas termiņu SIA Baltcom TV, bet atsakot šādu iespēju SIA Lattelecom.

Savā lēmumā KP norāda – lai arī kanāla TV3 īpašnieka, koncerna Modern Times Group Broadcasting AB, kopējā tirgus vara attiecībā pret maksas televīziju operatoriem ir ievērojama, SIA Lattelecom ir ļoti spēcīgs darījumu partneris, kam SIA TV3 Latvia nevar uzspiest sev vēlamu cenu. Iepriekšējā līguma darbības laikā SIA Lattelecom bija vislielākais SIA TV3 Latvia veidoto programmu pircējs, tomēr, SIA Lattelecom nepiekrītot programmu veidotāja izvirzītajiem nosacījumiem, interaktīvās televīzijas abonentiem, kuriem ir pieejams arī internets, saglabājas iespēja noskatīties lielu daļu TV3 programmas raidījumu, bez maksas izmantojot TVPlay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

J.Liepiņš: KP nosacījumi nesola MTG ātru investīciju atdevi

Sanita Igaune,22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Spriežot pēc Konkurences padomes (KP) atzinuma, tā ir ņēmusi vērā Reklāmas asociācijas padomes ieteikumus, izvērtējot TV3 darījumu, iegādājoties LNT. Piemēram, KP lēmumā teikts, ka apvienošanās dalībnieki, attiecībā pret reklāmdevējiem, nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt,» norāda mediju aģentūras MediaHouse un Reklāmas asociācijas Apvienotās industrijas nodaļas vadītājs Juris Liepiņš.

Proti, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tostarp Igaunijā un Lietuvā. MTG cenas izmaiņas pārbaudītu starptautiska audita kompānija, atgādina J. Liepiņš.

Viņš norāda, ka risinājums ir interesants reklāmas izcenojumu jautājumos. Apvienošanās dalībniekiem ir liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos TV3, TV6 un 3+ vismaz līdz 2012. gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012. gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru mediju koncerns Modern Times Group (MTG) ir noslēdzis LNT iegādes darījumu; liecina MTG paziņojums medijiem. «Jā, no 1.jūnija LNT īpašnieks ir MTG,» DB apliecināja MTG Baltijas direktors Kaspars Ozoliņš.

Tādējādi MTG Broadcasting AB Latvijā, atbilstoši Konkurences padomes (KP) datiem, realizēs izšķirošu ietekmi pār SIA TV3 Latvia, VIASAT AS, SIA Star FM, kā arī pār AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija, kas realizē izšķirošu ietekmi SIA TV5, SIA Latvijas Ziņu Kanāls un SIA Mūzikas Kanāls.

LNT valdē un padomē darbosies tikai MTG darbinieki, atklāja K. Ozoliņš, paskaidrojot, ka viņš no 1.jūnija ir arī LNT ģenerāldirektors. LNT finanšu direktors ir Mārcis Balodis (MTG), bet izpilddirektors ir Guntars Traubergs (LNT).

Lai LNT grupa varētu turpināt veiksmīgi darboties, tiks veidota stratēģiskā padome, kurā būs LNT darbinieki, tostarp līdzšinējais LNT šefs Andrejs Ēķis. Tādējādi MTG grupa pārņem no 1.jūnija LNT biznesa vadību un konsolidē tā finanšu rādītājus. Detalizēta informācija par darījuma detaļām netiek sniegta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LNT un TV3 neļauj pārraidīt sev netīkamu reklāmu; Ozoliņš pārmetumus noraida

Gunta Kursiša; Sanita Igaune,04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekompānijas TV3 un LNT ierobežo vārda brīvību, atzīmē Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācija (LEKA), jo raidorganizācijas neļaujot savos reklāmas laikos pārraidīt LEKA izveidoto video reklāmu mājas lapai partv.lv.

LEKA un lielākie Latvijas kabeļoperatori vēlas noskaidrot to, vai skatītāji būs gatavi maksāt par līdzšinējiem bezmaksas kanāliem, tāpēc tika pieņemts lēmums izveidot vienkāršus reklāmas rullīšus skatītāju informēšanai par iespējām izteikt savu viedokli, teikts asociācijas paziņojumā.

Saskaņā ar Reklāmas likumu reklāmai ir jābūt patiesai un objektīvai, veidotai saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi un tajā nevar izmantot citas personas firmu vai identificējošu apzīmējumu (tostarp preču zīmi) bez šīs personas piekrišanas, DB norāda MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Tā kā reklāmas iesniedzējs – LEKA – nav lūgusi atļauju un TV3 arī nav devusi piekrišanu izmantot savu logotipu LEKA reklāmas klipā, kā arī tāpēc, ka varam droši apgalvot, ka reklāma ietver nepatiesu un maldinošu informāciju, vēstot, ka Latvijas skatītājiem TV3 vairs nebūs pieejama bezmaksas apraidē, mums ir pilnīgs juridisks pamats atteikt reklāmas izvietošanu, pamatoja K. Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) šodien pieņēmusi lēmumu saistībā ar darījumu, kurā MTG Broadcasting (MTG) plāno no AS Neatkarīgie nacionālie mediji iegādāties AS Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT) akcijas, biznesa portālu Nozare.lv informēja KP pārstāve Inita Kabanova.

«Lēmumu MTG un LNT apvienošanās lietā KP ir pieņēmusi. Publiski lēmums būs pieejams tuvāko divu nedēļu laikā pēc tā juridiskās pēcapstrādes iestādes ietvaros un iesaistīto uzņēmumu informēšanas,» norādīja Kabanova.

Jautāts, vai pieņemtais lēmums ir pozitīvs, KP priekšsēdētājs Dzintars Striks biznesa portālam Nozare.lv sacīja: Šo informāciju nevaru ne apstiprināt, ne noliegt, taču rezultāts būs ļoti interesants.

Kā ziņots, pēc iespējamās apvienošanās zem MTG jumta būtu kanāli LNT, TV3, TV5, TV6, K2, 3+.

Iepriekš vairāki eksperti norādīja, ka apvienošanos nevajadzētu pieļaut, jo izveidosies monopols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MTG: esošais regulējums un faktiskā situācija neļaus TV3 un LNT izmantot dominējošo stāvokli

Jānis Rancāns,08.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modern Times Group (MTG) un LNT grupas apvienošanās darījums nevar negatīvi ietekmēt televīzijas tirgu Latvijā, kā arī esošais normatīvais regulējums un faktiskā situācija tirgū neļaus uzņēmumam rīkoties ļaunprātīgi attiecībās ar reklāmdevējiem.

Tā nosūtītā vēstulē Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) skaidro Modern Times Group. Vēstules versijā, kas izvietota NEPLP interneta vietnē, pamatojoties ar komercnoslēpumu, tomēr nav pieejama informācija par to, cik lielu daļu televīzijas un reklāmas tirgū veidos apvienotais uzņēmums.

MTG uzsver, ka apvienošanās darījums ietekmēs reklāmas tirgu, taču atrašanās dominējošā stāvoklī nav uzskatāma par pārkāpumu, jo tirgus dalībniekiem, kas atrodas šādā stāvoklī, to ir aizliegts ļaunprātīgi izmantot.

Uzņēmums uzskata, ka Konkurences likuma 13. panta pirmajā daļā noteiktie aizliegumi ir uzskatāmi par pietiekamu mehānismu, kas spēj nodrošināt spēku līdsvaru reklāmas tirgū, neļaujot rīkoties negodprātīgi nedz televīzijas programmu veidotājiem, ne arī reklāmdevējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada bezmaksas virszemes TV skatītāji vairs neredzēs TV kanālus TV3 un LNT, jo kanālu īpašnieka MTG vadība ir pieņēmusi lēmumu – mainīt kanālu TV3 un LNT juridisko statusu, no 2014. gada 1. janvāra savus kanālus raidot tikai maksas platformās.

«Televīzijas darbību būtiski ietekmē skatītāju paradumi un jaunākās tehnoloģiju tendences, kas liek mums skeptiski raudzīties uz piecu gadu ilga līguma slēgšanu par bezmaksas apraidi,» skaidro MTG TV un radio vadītāja Latvijā Baiba Zūzena. MTG norāda, ka ietaupītās apraides izmaksas palīdzēs palielināt vietējā satura īpatsvaru.

MTG sagaida, ka lēmums ietekmēs aptuveni 6-7% skatītāju, kuri televīziju pašlaik skatās bezmaksas apraidē. Savukārt, atbilstoši Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) datiem, bezmaksas virszemes TV artava ir lielāka - 10% un vairāk.

Tāpat jāņem vērā, ka šāds MTG lēmums nozīmē to, ka kanāli nevarēs piedalīties sabiedriskā pasūtījuma izpildē, par ko iepriekš MTG grupa bija izrādījusi interesi. Likums šobrīd nosaka, ka tie varētu būt 15%, kas no sabiedriskā pasūtījuma tiek novirzīti komercmedijiem. Šāda veida maksājumu MTG, piemēram, saņēma uz pašvaldību vēlēšanām. Jāpiebilst, ka piedalīšanās sabiedriskā pasūtījuma tirgū MTG nozīmētu to, ka ir svarīgi saglabāt vismaz vienu kanālu bezmaksas virszemes TV apraidē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināts - Iespējams, no 1.aprīļa Lattelecom interaktīvajā televīzijā vairs nepārraidīs kanālu TV3

Lelde Petrāne,13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.aprīļa TV3 beidzas līgums par kanāla TV3 raidīšanu Lattelecom interaktīvajā televīzijā. Tā kā līdz šim Lattelecom nav noslēdzis jaunu līgumu ar TV3, izplatīta informācija, ka, iespējams, no 1.aprīļa Lattelecom interaktīvajā televīzijā kanālu TV3 vairs nepārraidīs.

(Papildināts ar Lattelecom komentāru.)

1.aprīlī beigsies līgums, kas noslēgts starp TV3 un Lattelecom par kanāla TV3 raidīšanu Lattelecom interaktīvajā televīzijā. Jauns līgums līdz šim brīdim abu uzņēmumu starpā nav noslēgts Lattelecom dēļ, informē TV3. Lattelecom šobrīd nepiekrītot maksāt TV3 prasīto atlīdzību par kanāla TV3 veidoto programmu, ko Lattelecom tālāk piegādā saviem abonentiem, saņemot par to samaksu no saviem klientiem.

Baiba Zūzena, MTG TV un radio vadītāja Latvijā, skaidro: «Šobrīd Lattlecom pamata pakas cena ir, sākot no 9,32 eiro, un mēs prasām mazāk kā 0,18 eiro no abonementa. Tā ir salīdzinoši neliela summa par Latvijā populārāko kanālu, kurā ir ieguldīti lieli līdzekļi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

MTG vadītājs: radikālu atšķirību LNT darbībā nebūs

Jānis Rancāns,11.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo gadu laikā Latvijas Neatkarīgajā televīzijā (LNT) tiks pastiprināts informatīvais bloks, bet radikālu atšķirību telekanāla darbībā nebūs, sacīja Modern Times group (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Raidījumā Dienas rīts viņš norādīja, ka LNT un TV3 tiks saglabātas atsevišķas redakcijas, lai tādējādi nodrošinātu viedokļu daudzveidību. Tāpat saturiskajā LNT attīstībā MTG vēlas redzēt līdžinējo telekanāla vadītāju Andreju Ēķi. «Andreju mēs redzam kā TV profesionāli, gribam redzēt saturiskajā attīstībā. Mēs Andreju satura jomā gribam redzēt mūsu komandā,» sacīja K. Ozoliņš.

MTG vadītājs arī norādīja, ka tiks sapludinātas TV3 un LNT administrācijas, lai tiktu samazinātas to izmaksas.

Db.lv jau vēstīja, ka no 1. jūlija LNT pāriet MTG sastāvā. Tādējādi MTG Broadcasting AB Latvijā, atbilstoši Konkurences padomes (KP) datiem, realizēs izšķirošu ietekmi pār SIA TV3 Latvia, VIASAT AS, SIA Star FM, kā arī pār AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija, kas realizē izšķirošu ietekmi SIA TV5, SIA Latvijas Ziņu Kanāls un SIA Mūzikas Kanāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Kas ķīvējas, tas mīlējas – seriāla cienīga aina arī ārpus televizora

Sanita Igaune, DB ziņu redaktore,27.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MTG un Lattelecom cīņa par tarifiem ir TV tirgus aisberga redzamā daļa. Iespējams, šāda scēna nebūtu, ja TV3 saglabātu bezmaksas kanāla statusu un NEPLP nesēdētu, rokās klēpī salikusi

«Kas ķīvējas, tas mīlējas!» nāk prātā, vērojot TV kanāla TV3 īpašnieka Modern Times Group (MTG) un elektroniskā sakaru uzņēmuma Lattelecom diskusiju krustugunis. MTG izplatītajā paziņojumā medijiem informēja, ka no 1.aprīļa Lattelecom interaktīvajā televīzijā, iespējams, kanāls TV3 vairs netiks pārraidīts. Iemesls –maksas nosacījumi. MTG norāda, ka prasa mazāk nekā 0,18 eiro no abonementa. Lattelecom uzskata, ka MTG izteicis cenu diktātu, un esošie aprēķini liecina, ka Lattelecom satura maksājums koncernam MTG šogad pārsniegs miljonu eiro. Interesanti, ka publiski tiek noklusēts – līgums par TV3 un LNT retranslāciju 1.aprīlī beigtos arī Lattelecom konkurentam Baltcom, kurš šobrīd ir arī IZZI īpašnieks. MTG apgalvoja DB, ka problēmas ar citiem maksas TV operatoriem par TV3 retranslāciju neesot, tomēr DB pieejamā informācija liecina, ka tikai vakar līgums ar Baltcom ir pagarināts par diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

LNT neredz vajadzību strīdā ar Draugiem TV iesaistīt vidutāju, TV3 nenoraida šādu ideju

Nozare.lv,23.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT) patlaban neuzskata par vajadzīgu strīdā ar Draugiem TV par LNT retranslēšanu iesaistīt vidutāju, savukārt TV3 šādu iespēju neizslēdz, liecina televīziju pārstāvju norādītais, komentējot attiecīgu Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) ieteikumu.

LNT uzskata, ka Draugiem TV Autortiesību likumu un Elektronisko plašsaziņas likumu interpretē sev par labu, turklāt tīši nepilda tiesas lēmumus un joprojām turpina nelegāli retranslēt LNT internetā, norādīja LNT attīstības direktors Gints Miķelsons.

Viņš piebilst, ka jautājums ir nodots tiesībsargājošām institūcijām, proti, tiesai. «Izmantot citus, papildus vidutājus pašlaik neuzskatām par vajadzīgu,» komentē Miķelsons.

LNT arī aicina NEPLP kvalitatīvāk pievērsties likumu normām par legālām darbībām interneta televīzijas jomā.

Savukārt TV3 mārketinga un izpētes direktors Domas Ūselis informēja, ka televīzija viennozīmīgi atbalsta strīda risināšanu gan sarunu ceļā, gan izmantojot vidutāja starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs,08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kāpinātu reitingus, TV kanāli TV3 un LNT par to pašu naudu jaunajā sezonā sola saražot vairāk vietējo saturu. 2010.gadā LNT un TV3 sīvā konkurencē cīnījās par saviem reitingiem, proti, kurš būs skatītākais TV kanāls Latvijā, bet šogad vadošais kanāls Latvijā, pēc skatītāju skaita un atbilstoši TNS datiem, ir TV3.

TNS dati liecina, ka augustā 11,9% skatītāju priekšroku deva TV3, kam ar 9,8% seko PBK, 9,6% artava no kopīgā TV skatīšanās pīrāga bija LTV1. Ceturtais skatītākais TV kanāls Latvijā augustā bija LNT ar 8,7% skatītāju īpatsvaru, bet 8,2% piederēja LTV7.

Ierasti, ka vasarā kanālu reitingi ir zemāki, DB sacīja Modern Times Group (MTG) TV kanālu direktore Latvijā Baiba Zūzena, sagaidot, ka jaunās sezonas pašmāju ražotie raidījumi dos pieaugumu gan TV3, gan LNT reitingos. Konkrēts izmaksu apmērs, ko plānots ieguldīt jaunās sezonas pašmāju satura ražošanā, netiek atklāts, bet MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš DB paskaidroja, ka koncerns mēģinās par to pašu naudu saražot vairāk vietējā satura nekā pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

TV3 un LNT skatītājiem jārēķinās ar vismaz 0,20 Ls maksas pieaugumu mēnesī

Sanita Igaune,04.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pašreiz LNT un TV3 visiem kabeļtelevīzijas skatītājiem tiek nodrošināti bez maksas: tas nozīmē – mēs neprasām samaksu par šiem kanāliem no abonentiem. Savukārt tehniskās izmaksas, lai šos kanālus uztvertu un nodrošinātu saviem abonentiem pilnībā, sedzam paši. Atceļot must carry TV3 un LNT kļūs par maksas kanāliem un klientiem, kuriem līdz šim par šiem kanāliem maksa bija 0,00 Ls, būs jārēķinās ar maksas pieaugumu vismaz 0,20 Ls mēnesī,» DB skaidroja IZZI valdes locekle Sandra Kraujiņa.

MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš iepriekš DB norādīja, ka cena par kanālu varētu būt 10-15 eiro centu robežās atkarībā no kanālu popularitātes.

Kabeļtelevīzijas operatori iepriekš ir izteikušies, ka maksa, ko nosauc TV kanāla īpašnieks, gala patērētājam nozīmētu divas reizes lielāku maksājumu, jo jāņem vērā izmaksas operatora pusē. Pieņemot to, ka maksa par TV3 varētu būt 15 eiro centi, bet maksa par LNT – 10 eiro centi, tas nozīmētu, ka operatoriem par TV3 un LNT būs jāmaksā 25 eiro centi, bet gala maksājums klientiem, ja operators neveic izmaiņas TV kanālu skaitā vai savā izmaksu pozīcijās, varētu pieaugt par 50 eiro centiem jeb 0,35 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modern Times Group (MTG) paziņojums, ka TV3 un LNT grupas apvienošanās neietekmēs televīzijas tirgu Latvijā un neļaus uzņēmumam ļaunprātīgi izmantot savu dominējošo stāvokli, ir aizbildinājumi atbildīgajām institūcijām uzmanības novēršanai, uzskata telekomunikāciju kompānija Lattelecom.

Lattelecom norāda, ka MTG grupas uzņēmumi iepriekš bijuši sodīti par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu un pieļauj, ka tāpēc pastāv augsts risks, ka tie šādu rīcību varētu atkārtot.

«Ja uzņēmums reiz šādi jau ir rīkojies un Konkurences padome par to šo uzņēmumu ir sodījusi, kas liek domāt, ka vēl vairāk nostiprinoties šī komersanta dominējošajam stāvoklim, šāda prakse netiks atkārtota?» jautā Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Lattelecom atgādina, ka 2009. gadā Konkurences padome sodīja MTG grupas uzņēmumus TV3 un Viasat par ļaunprātīgas dominējošā stāvokļa izmantošanas aizlieguma pārkāpumu. Toreiz situācijas pamatā bijis fakts, ka Lattelecom tikusi liegta iespēja atsevišķi saņemt kanālu TV3. Lattelecom norāda, ka SIA TV3 Latvia un Viasat uzspieda savus noteikumus, piedāvājot TV3 tikai komplektā ar citiem sava koncerna kanāliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No decembra «All Media Baltics» visās trīs Baltijas valstīs veiks zīmola maiņu saviem produktiem, apvienojot tos zem TV3 zīmola, liecina šorīt izplatīts paziņojums. Jaunie kanāli mediju grupas televīzijas produktu portfelī aizvietos kanālus LNT un Kanāls2.

Arī pati mediju grupa turpmāk strādās ar zīmolu «TV3 Grupa».

Līdz ar zīmola maiņu «All Media Baltics» sāks darbu arī pie reģionā pirmās digitālās ziņu platformas izveides, kas būs pieejama lietotnē un strādās pēc principa «video pēc pieprasījuma». Mediju grupa izmaiņas veiks arī televīzijas kanālu portfelī, satura produktus veidojot atbilstoši konkrētu auditoriju interesēm.

«TV3 zīmols ir pazīstams gandrīz 100 procentiem mājsaimniecību visā Latvijā. Tieši tāpēc esam nolēmuši arī citus mūsu mediju grupas satura produktus piedāvāt ar TV3 zīmolu, radot vienotu produktu saimi,» skaidro «All Media Baltics» vadītājs Kristians Antings.

Ar jauno gadu televīzijas produktu portfelī bērniem būs pieejams jauns kanāls TV3 Mini, savukārt sieviešu auditorijai kanāls TV3 Life. Līdz ar to jaunie kanāli mediju grupas televīzijas produktu portfelī aizvietos kanālus LNT un Kanāls2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

MTG: Lattelecom metodes robežojas ar melno šantāžu

Gunta Kursiša,11.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Lattelecom vadītājs cīņā par naudu pielieto metodes, kas robežojas ar melno šantāžu,» komentējot pirms pāris nedēļām Lattelecom valdes priekšsēdētāja Jura Gulbja medijos izskanējušo viedokli, ka MTG un LNT apvienošanās rezultātā LNT kļūs par televīzijas kanālu krievu valodā, pauda MTG Baltijas direktors Kaspars Ozoliņš.

«Šim apgalvojumam trūkst jebkādas biznesa loģikas - sen zināms, ka MTG gan Latvijā, gan citās Eiropas valstīs ir stratēģiskais investors tieši mediju nozarē. MTG vēlas ilglaicīgi un sekmīgi strādāt šajā sektorā, augot līdzi savam skatītājam, tai skaitā atkal padarot LNT un TV3 par pelnošiem uzņēmumiem, pirmkārt, tieši ar saturu latviešu valodā,» paziņojumā medijiem norādīja K. Ozoliņš.

Jau vēstīts, ka J. Gulbis MTG un LNT apvienošanās darījumam skarbus vārdus veltīja vēl arī iepriekš. Pēc tam, kad portāls pietiek.com publicēja K. Ozoliņa parakstītas vēstules NEPLP, kurās tika pausts, ka pēc zviedru koncerna MTG un LNT apvienošanās ir plānots, ka bezmaksas TV apraidē paliks LNT, taču TV3 varētu mainīt savu finansiālo koncepciju, kļūstot par maksas TV programmu. «Mani izbrīna šāda MTG dubultmorāle un nekaunīgā melošana skatītājiem - kā noprotams no šobrīd publiskotās MTG grupas pārstāvja Kaspara Ozoliņa vēstules atbildīgajām institūcijām, - MTG jau šobrīd plāno, ka pēc apvienošanās TV3 pametīs bezmaksas apraidi un skatītājiem būs pieejams tikai par maksu, lai gan publiski iedzīvotājiem tiek apgalvots pretējais, un abas raidorganizācijas tieši šobrīd intensīvi pārraida sabiedrību maldinošus reklāmas rullīšus, kuros apgalvots, ka «LNT un TV3 ir un paliks pieejami bez maksas»,» iepriekš sašutumu Db.lv pauda J. Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēnesi pēc Lattelecom un Modern Times Group strīda par tiesībām retranslēt vienu no populārākajiem Latvijas telekanāliem - TV3 - vērojamas pirmās pazīmes, ka vismaz pagaidām zaudētājs šajā divu komersantu strīdā būs TV3 īpašnieks, secinājis laikraksts Neatkarīgā.

Pētījumu kompānijas TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs sacījis, ka nopietnus secinājumus par izmaiņām TV3 auditorijā varēs izdarīt tikai pēc vairākiem mēnešiem vai pat gada, jo skatītāju televīzijas kanālu izvēli ietekmē gan meteoroloģiskie laika apstākļi, gan pasaulē notiekošie pasākumi.

Tomēr, kā lēš Neatkarīgā, pirmais signāls, ka TV3 atteikšanās sadarboties ar Lattelecom interaktīvo televīziju trāpījusi tieši TV3 īpašniekiem, uzskatāmi bija vērojams aizvadītajā svētdienā, kad valsts akciju sabiedrības Latloto organizēto loteriju SuperBingo, kuru līdz šim varēja vērot tikai TV3, MTG sāka translēt arī Lattelecom interaktīvās televīzijas klientiem pieejamajā LNT kanālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aprīļa skatītāko TV programmu topa augšgalā - TV3 raidījumi

Lelde Petrāne,09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa skatītāko TV programmu TOP 20. Skatītākais raidījums šā gada aprīlī – Izklausies redzēts kanālā TV3, kuru vērojuši vidēji 10,1% jeb 201,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.

Programmu topa otrajā vietā ierindojušās TV3 Laika ziņas (Svētdienā), kuras vērojuši vidēji 8,5% jeb 169,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Trešajā vietā ierindojies seriāls UgunsGrēks 11 kanālā TV3, kuru vērojuši vidēji 7,4% jeb 148,5 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Topa ceturtajā vietā TV3 Laika ziņas darba dienās, kuras vērojuši vidēji 7,1% jeb 141,1 tūkstotis skatītāju. Savukārt programmu topa piektajā vietā – Panorāma (Sestdienā) kanālā LTV1, kuru vērojuši vidēji 6,8% jeb 135,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.

Kā vēstīts, pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa TV kanālu auditorijas - kanāls TV3 zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas izcenojumsu televīzijā arī turpmāk pārsvarā noteiks brīvais tirgus, taču TV3 un LNT apvienošanās zināmas korekcijas var radīt

Līdz 12. maijam Konkurences padomei ir jāizlemj - atļaut vai neatļaut divu faktiski vadošo televīzijas kanālu Latvijā - TV3 un LNT - apvienošanos. Jau līdz šim ir izskanējis, ka Konkurences padome (KP) varētu šo darījumu atļaut, vienlaikus izvirzot atsevišķus nosacījumus gan attiecībā uz kanālu maksām, gan arī reklāmas cenu politiku, par ko ir izskanējušas vislielākās bažas.

Reklāmas cenām ir jāaug, un tās tuvāko pāris gadu laikā arī palielināsies apmēram par 10% - par to ir pārliecināts telekanāla LNT pārdošanas direktors Guntars Traubergs. Iemesls tam esot vienkāršs - līdz ar pēdējos gados piedzīvoto ekonomisko krīzi, recesiju sarukuši arī reklāmas izcenojumi televīzijās, četru gadu laikā samazinoties aptuveni par 40%. «Reklāmas izcenojumi ir tieši saistīti ar ekonomiskajiem procesiem. Šobrīd Latvijā ir apstājusies cenu lejupslīde un atkal atsākusies inflācija. Tas nozīmē, ka arī reklāmas cenām ir jāaug,» tā G. Traubergs, vienlaikus piebilstot, ka cenu kāpums nevar būt nesamērīgs, jo pretējā gadījumā reklāmdevēji priekšroku dos salīdzinoši lētākām reklamēšanās iespējām. Arī Latvijas Reklāmas asociācijas padomes loceklis, aģentūras Adell Saatchi & Saatchi direktors Varis Lāzo atzīst, ka, neraugoties uz tirgus daļu, kādu iegūs kompānija MTG, kam pieder TV3, apvienojoties ar LNT, tā nevarēs celt reklāmas cenas pilnībā pēc saviem ieskatiem. «Protams, pirmajā brīdī pēc abu kompāniju apvienošanās būtu nepieciešama šā procesa uzraudzība no KP puses, lai viss notiek samērīgi un necieš citi tirgus dalībnieki. Tomēr ilgu laiku šī kontrole, pieskatīšana nebūs nepieciešama, jo visu noteiks tirgus. Brīvajā tirgū nav iespējams prasīt cenas, kādas patērētāji nav gatavi maksāt,» tā V. Lāzo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju grupai Modern Times Group (MTG) un Lattelecom nav izdevies panākt vienošanos par jaunu kanāla TV3 retranslācijas līgumu, līdz ar to no 2.aprīļa Lattelecom nav tiesību pārraidīt kanālu TV3, tā informē MTG Sabiedrisko attiecību vadītāja Marta Zandersone.

«Līdz šim Lattelecom nav noslēdzis jaunu līgumu ar TV3, un tas nozīmē, ka Lattelecom nav tiesību pārraidīt kanālu TV3 interaktīvajā televīzijā no 2.aprīļa. Tos skatītājus, kurus šis lēmums ietekmē, aicinām izmantot lielāko nacionālo video portālu Latvijā TVplay un TVplay aplikāciju mobilajās ierīcēs vai citas televīzijas platformas,» paziņojumā norāda MTG, uzsverot, ka jau tagad ik nedēļu šo iespēju izmanto aptuveni 115 000 interneta lietotāju.

Zandersone skaidroja, ka šodien tikšanās laikā nav izdevies panākt vienošanos, savukārt citas tikšanās vairs nav plānotas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kabeļtelevīzijas skatītājiem maksa par TV3 un LNT varētu pieaugt no maija 0,2–0,4 Ls apmērā; telekomunikāciju uzņēmumiem līgumi ar kanālu īpašnieku MTG vēl nav noslēgti.

Lai arī 1.aprīlis nav aiz kalniem, telekomunikāciju uzņēmumi nav noslēguši līgumus ar TV kanālu TV3 un LNT īpašnieku Modern Times Group (MTG). Tas ir jāizdara, jo pērn veiktie grozījumi likumdošanā paredz, ka no š. g. 31. marta līdz 2014. gadam MTG var pieprasīt samaksu no kabeļtelevīzijas operatoriem par TV3 un LNT retranslēšanas tiesībām. Šobrīd norisinās vairākas sarunas, cerams, ka šonedēļ daļu līgumu noslēgsim, DB norādīja MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

MTG ar emocionālu uzrunu «Skatītāj, mēs gribam, lai tu to zini!» savos kanālos uzrunā TV3 un LNT skatītājus. Informatīvajā kampaņā ir norādīts, ka pašmāju satura izveide nav lēts prieks, piemēram, viena pašmāju seriāla sērija izmaksā 5 tūkst. Ls, ziņu raidījums – 4 tūkst. Ls, savukārt TV šovs – vairāk nekā 17 tūkst. Ls. Gada laikā tie ir vairāki milj. latu un tikai 2/3 var nosegt, pateicoties reklāmdevējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātos, ka kabeļtelevīzijas operatoriem nebūtu izdevīgi pārvietot TV3 un LNT uz dārgākām maksas programmu paketēm, kopš stājusies spēkā likumdošanas grozījumi, kas TV3 un LNT ļauj pieprasīt maksu no kabeļtelevīzijas operatoriem par retranslēšanas tiesības, MTG ir izveidojis LNT un TV3 cenu pārrēķina metodiku, informē MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Proti, ja TV3 un LNT tiek retranslēti tāpat kā šobrīd – jebkuram kabeļoperatora abonentam, tad maksa par katru kanālu attiecīgi varētu būt 11 un 9 sant. mēnesī. Savukārt, ja kabeļoperators nolems pārlikt TV3 un LNT uz dārgākām programmu paketēm, cenas pieaugums abiem kanāliem būs proporcionāls auditorijas apjoma samazinājumam, skaidro K. Ozoliņš.

Jau vēstīts, ka Saeima trešajā galīgajā lasījumā atbalstījusi likuma grozījumus, kas atcels obligātās retranslācijas principu. Līdz ar to LNT un TV3 varēs prasīt samaksu no kabeļoperatoriem par to veidotās programmas retranslēšanu. Izmaiņas ir spēkā no nākamā gada 31.marta līdz 2014.gadam, kad gaidāmas būtiskas izmaiņas TV jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru