Reklāmas izcenojumsu televīzijā arī turpmāk pārsvarā noteiks brīvais tirgus, taču TV3 un LNT apvienošanās zināmas korekcijas var radīt
Līdz 12. maijam Konkurences padomei ir jāizlemj - atļaut vai neatļaut divu faktiski vadošo televīzijas kanālu Latvijā - TV3 un LNT - apvienošanos. Jau līdz šim ir izskanējis, ka Konkurences padome (KP) varētu šo darījumu atļaut, vienlaikus izvirzot atsevišķus nosacījumus gan attiecībā uz kanālu maksām, gan arī reklāmas cenu politiku, par ko ir izskanējušas vislielākās bažas.
Reklāmas cenām ir jāaug, un tās tuvāko pāris gadu laikā arī palielināsies apmēram par 10% - par to ir pārliecināts telekanāla LNT pārdošanas direktors Guntars Traubergs. Iemesls tam esot vienkāršs - līdz ar pēdējos gados piedzīvoto ekonomisko krīzi, recesiju sarukuši arī reklāmas izcenojumi televīzijās, četru gadu laikā samazinoties aptuveni par 40%. «Reklāmas izcenojumi ir tieši saistīti ar ekonomiskajiem procesiem. Šobrīd Latvijā ir apstājusies cenu lejupslīde un atkal atsākusies inflācija. Tas nozīmē, ka arī reklāmas cenām ir jāaug,» tā G. Traubergs, vienlaikus piebilstot, ka cenu kāpums nevar būt nesamērīgs, jo pretējā gadījumā reklāmdevēji priekšroku dos salīdzinoši lētākām reklamēšanās iespējām. Arī Latvijas Reklāmas asociācijas padomes loceklis, aģentūras Adell Saatchi & Saatchi direktors Varis Lāzo atzīst, ka, neraugoties uz tirgus daļu, kādu iegūs kompānija MTG, kam pieder TV3, apvienojoties ar LNT, tā nevarēs celt reklāmas cenas pilnībā pēc saviem ieskatiem. «Protams, pirmajā brīdī pēc abu kompāniju apvienošanās būtu nepieciešama šā procesa uzraudzība no KP puses, lai viss notiek samērīgi un necieš citi tirgus dalībnieki. Tomēr ilgu laiku šī kontrole, pieskatīšana nebūs nepieciešama, jo visu noteiks tirgus. Brīvajā tirgū nav iespējams prasīt cenas, kādas patērētāji nav gatavi maksāt,» tā V. Lāzo.
Savukārt KP pārstāve Inita Kabanova DB pauda, ka arī atbilstoši šīs valsts institūcijas ekspertu vērtējumam, pastāv bažas, ka pēc LNT un MTG apvienošanās varētu būt mēģinājums celt reklāmas cenas, taču šobrīd vēl tiekot strādāts pie ierobežojumiem, ar kuriem abām minētajām kompānijām nākšoties rēķināties.