Komunikācijā ar krievvalodīgo auditoriju reklāmdevēji izvēlas neatbilstošus kanālus.
Tas secināts pēc šī gada maijā un septembrī One.lv sadarbībā ar pētījumu kompāniju Data Serviss veiktās reklāmdevēju, reklāmas, mediju un sabiedrisko attiecību aģentūru aptaujas par to, kādus medijus viņi izvēlas komunikācijā ar krievvalodīgo mērķauditoriju.
Reklāmdevēji priekšroku dod laikrakstiem un internetam. Aģentūras par piemērotāko komunikāciju kanālu ar krievvalodīgajiem ir atzinušas internetu. Radio, ko krievvalodīgā sabiedrības daļa atzīst par 2. populārāko kanālu, reklāmdevēji un aģentūras ierindojuši tikai 4. vietā.
Uzskati par televīzijas piemērotību komunikācijā ar krievvalodīgo auditoriju reklāmdevējiem un aģentūrām ir līdzīgi, taču auditorija velta maz laika televīzijas skatīšanai, jo tikai 54% no krievvalodīgās auditorijas skatās Latvijas televīzijas kanālus.
Žurnālu izmantošanu komunikācijā ar šo auditoriju par vērtīgu atzīst 29% aptaujāto reklāmdevēju un 38% aģentūru pārstāvju, toties no krievvalodīgās auditorijas aptaujas izriet, ka 32% lasa Latvijas žurnālus, bet diemžēl to lasīšanai velta pārāk maz laika.
Komunikācijā ar krievvalodīgo mērķauditoriju 67% no aptaujātajiem reklāmdevējiem dod priekšroku laikrakstiem, 62% internetam, 55% televīzijai, 45% radio un 29% žurnāliem.
„Pētījuma rezultāti liecina, ka internets arvien pārliecinošāk ieņem vadošo lomu informācijas saņemšanā un komunikācijā. Rezultāti skaidri parāda, ka savas unikalitātes dēļ krievvalodīgo auditoriju ir grūti vai pat neiespējami uzrunāt ar dažu Latvijas mediju kanālu palīdzību. Apkopojot vairāku pētījumu rezultātus, kurus veicām pēdējos mēnešos, pamanījām vēl vienu interesantu faktu - reklāmdevēju un aģentūru viedokļi par piemērotāko kanālu komunikācijai ar krievvalodīgo auditoriju atšķiras no reālās situācijas, ņemot vērā, kādus medijus izvēlas auditorija, un kā tiek sadalīti reklāmas budžeti starp dažādiem kanāliem”, skaidro Andrejs Sergejevs, One.lv mārketinga direktors.