Lai arī nav pieejami precīzi dati par vides reklāmas apjomiem šī gada pirmajos mēnešos, Vides reklāmas asociācijas prezidente un JCDecaux direktore Jeļena Brokāne lēš, ka šajā nozarē vērojams kritums par aptuveni 30%.
J. Brokāne norāda, ka vides reklāmas tirgus ir iedalāms divās kategorijās – mazā un lielā formāta reklāmās. «Lielformāta reklāmās kritums šogad varētu būt līdz pat 70%, bet mazā formāta reklāmās tas varētu būt no 20 līdz 25%. Katrā ziņā vides reklāmā situācija nav kritiska, jo ir saglabājies zināms darba apjoms, ar ko tad arī jāstrādā.»
Vides reklāmas apjomu samazināšanos J. Brokāne skaidro ar to, ka daudzi reklāmdevēji lielā formāta vides reklāmu vietā izvēlas citus veidus, kā likt par sevi manīt. Tāpat problēmu pamatā ir nesamērīgi lielās izmaksas, ko par reklāmu izvietošanu pieprasa Rīgas municipalitātes iestādes. «21% no vides reklāmas izmaksām ir municipālās izmaksas, un ir skaidrs, ka vides reklāmas apjomu kritums būs vēl lielāks, ja šīs izmaksas netiks samazinātas,» skaidro Vides reklāmas asociācijas prezidente.
Pēc Latvijas reklāmas asociācija datiem pērn vides reklāmas tirgus aizņēma 10% no kopējā reklāmas tirgus, un 2008. gadā šajā pozīcijā tika novērots reklāmas apjomu pieaugums par 17%.
Līdzīgas likstas piedzīvo arī Krievija. Ziņu portāls Lenta.ru ziņo, ka šī gada pirmajos mēnešos Krievijā vides reklāmas apjomi samazinājušies par 38%. Vislielāko vides reklāmas samazinājumu piedzīvojusi Maskava, kur apjomi kritušies par 46%, bet Pēterburgā par 37%.
Pirms kāda laika Maskavas pilsētas atbildīgās personas solīja palīdzēt vides reklāmas aģentūrām, par 30% samazinot reklāmas stendu nomu. Pagaidām tas vēl neesot apstiprināts, tāpēc aģentūras par nomu maksā iepriekšējo summu.