Šogad salīdzinājumā ar 2008. gadu Igaunijas reklāmas tirgus samazināsies par 25%, atsaucoties uz kompānijas Best Marketing pētījumu, ziņo lenta.ru.
Reklāmas apjomu kritums Igaunijā bija vērojams arī pērn un tā kopējā vērtība nepārsniedza 85 miljonus eiro.
Kā vēsta Best Marketing pētījums, reklāmas aģentūrām nākas ne tikai samazināt izdevumus, bet arī darbinieku skaitu. Tomēr atsevišķas aģentūras cenšas izdzīvot, meklējot jaunus klientus Skandināvijā un Somijā.
Interesanti, ka šogad novembrī Igaunijā norisināsies pašvaldību vēlēšanas, savukārt jūnijā Eiroparlamenta vēlēšanas, kas nozīmē, ka reklāmas nozare gūs ievērojamu peļņu. Kaut gan Best Marketing uzskata, ka vēlēšanas tik un tā nozari neglābs no krituma.
Igaunijā lielākā daļa reklāmas tiek laikrakstiem un žurnāliem (51%), televīzijā tā aizņem 16%, bet internetā – 8%.
Atgādinām, ka pērnā gada decembrī aģentūras ZenithOptimedia paziņojumā tika teikts, ka 2009. gadā visā pasaulē reklāmas tirgus samazināsies par 0.2%.