Šā gada jūlijā būtiski auguši reklāmas apjomi radio, vidē, televīzijā un žurnālos, savukārt avīzēs tika novērots negaidīti straujš reklāmas apjoma kritums 17% apmērā, liecina pētījumu aģentūras TNS dati.
TNS apkopoja jūlija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus, analizējot tos pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2011. gada jūliju.
Reklāmas apjoma kāpumu televīzija lielā mērā nodrošina jaunie kanāli, kas 2011. gadā vēl nepiedalījās reklāmas tirgū un līdz ar to netika iekļauti salīdzinājumā. Pieskaitot arī kanālus, kas Latvijas skatītājiem sākuši izvietot reklāmu pēc 2011. gada jūlija, TV kopējā noraidīto reklāmu garuma pieaugums pret pagājušo gadu ir 27%. Televīzijā kopā 2012. gada jūlijā tikušas raidītas 48 942 minūtes reklāmas. Šogad salīdzinātajos kanālos, ticis raidīts par 7% vairāk reklāmu nekā 2011. gada jūlijā, informē TNS.
Jūlijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Tele2, Henkel un LMT.
Savukārt žurnālos, vērtējot pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, reklāmas apjoms ir audzis par 3%, sasniedzot 490 tūkst cm2. Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm2 jūlijā bija L'Oreal, Patollo, Citedele banka, Tallink un Positivus Music.
Avīzēs reklāmas apjomi jūlijā gada griezumā sarukuši par 17%, kas vērtējams kā negaidīti straujš kritums, norāda TNS pārstāvji. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma bija Swedbank, Makroentertainment, Latvijas Dzelzceļš, Spice un Dzintara disks.
Radio reklāmas apjoms 2012. gada jūlijā bija 22,9 tūkst. minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2011. gada jūliju, raidīts par 35% vairāk reklāmas. Turklāt radio reklāmas apjoms praktiski nav samazinājies, salīdzinot ar jūniju. Jūlijā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Maxima, LMT, Makroentertainment, Elkor un Tele2.
Savukārt vidē šā gada jūlijā izvietoti 618 tūkst. kvadrātmetri reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 12% lielāka nekā 2011. gada jūlijā. Jūlijā vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija Rīgas piena kombināts, Linstow, Ziedot, LMT un Tele2.