Ir virkne iespēju, kā Google meklētājā izveidot neefektīvu reklāmu. Neņemot vērā svarīgākos pamatnosacījumus, jūs riskējat ātri iztērēt reklāmas budžetu un ģenerēt nekvalitatīvu trafiku uz savu mājas lapu (ne mērķauditoriju). Šodien es pastāstīšu par dažām būtiskākajām kļūdām, kas tiek pieļautas, veidojot reklāmu Google meklētājā. Ņemiet tās vērā un jūs spēsiet paaugstināt savas reklāmas efektivitāti un iegūt vairāk jaunu klientu.
1. Izmantoti tikai plašas atbilstības (Broad match) atslēgas vārdi
Centieties neizmantot atslēgas vārdus ar plašu atbilstību. Ja jūs šo atbilstību tomēr izmantojat, piemēram, atslēgas frāzi «Kravas automobiļu autoserviss», rēķinieties, ka jūsu reklāma būs redzama pēc visdažādākajiem pieprasījumiem, tādiem kā «Autoserviss Daugavpilī», «Vieglo automobiļu autoserviss», «Degvielas patēriņš kravas automobiļiem» utt. Proti, jūsu reklāmu redzēs un uz to bieži vien klikšķinās dažādi interesenti, taču ne jūsu mērķauditorija. Tādējādi jūs zaudēsiet naudu. Es iesaku izmantot frāzes atbilstību (Phrase match) un/vai precīzu atbilstību (Exact match). Tas jums ļaus samazināt nekvalitatīvo klikšķu skaitu un pārsvarā rādīt reklāmu vienīgi jūsu potenciālajiem klientiem.
2. Netiek izmantoti negatīvi atslēgas vārdi
Arī negatīvo atslēgas vārdu izmantošana ļauj samazināt nekvalitatīvo jeb tādu klikšķu skaitu uz reklāmu, ko izdarījuši citi interesenti, ne jūsu tiešā mērķauditorija. Piemēram, jūs piedāvājat hostingu, bet nevēlaties, ka jūsu reklāma parādās tiem, kuri meklē «bezmaksas hostingu» vai «lēto hostingu». Šajā gadījumā vārdi «bezmaksas» un «lēts» jums jāpievieno pie negatīvajiem vārdiem. Tādā veidā jūsu reklāma netiks rādīta tiem, kuri meklēšanas pieprasījumā norāda šos vārdus.
3. Netiek izmantots konversiju monitorings
Konversija notiek, kad apmeklētājs jūsu mājas lapā izpilda jums vēlamo darbību. Piemēram, tā var būt pasūtījuma formas aizpildīšana, produkta iegāde, video noskatīšanās utt. Konversiju monitorings ir spēcīgs instruments, kas ļauj izsekot, vai apmeklētājs pēc klikšķa uz reklāmu ir izpildījis kādu jums vēlamu darbību, vai nē. Pieslēdzot konversiju monitoringu, jums būs pilnīgāks priekšstats par to, vai izstrādātā reklāma nodrošina jaunu klientu pieplūdumu. Apstiprinošas atbildes gadījumā būs redzams, kura konkrēti reklāma ir iedarbīgākā, kuri atslēgas vārdi to nodrošina un cik katrs klients izmaksā.
4. Netiek izmantota integrācija ar Google Analytics
Konversiju monitorings atklāj reklāmas efektivitāti. Gadījumā, ja jūs saņemat klikšķus, taču konversiju skaits nav pietiekami liels, problēma ne vienmēr saistāma ar reklāmas kvalitāti. Iespējams, potenciālie klienti nespēj atrast svarīgu informāciju, līdz galam un pēc būtības nenovērtē jūsu piedāvājumu utt. Šajā gadījumā padziļināti izprast problēmu palīdzēs svarīgi, no Google Analytics pārnesti instrumenti. Tie ir: atlēcienu rādītājs (Bounce rate), viena apmeklējuma laikā skatīto lapu skaits (Pages/Visit) un vidējais apmeklējuma ilgums (Avg.visit duration). Analizējot šos rādītājus, jūs spēsiet labāk izprast problēmas iemeslus. Piemēram, jūs varat ievērot, ka atlēcienu rādītājs pēc klikšķa uz reklāmu sasniedz 80%. Tas liecina, ka reklāma, iespējams, neatbilst piedāvājumam mājas lapā vai arī tā novirza interesentu uz nepareizo lappusi. Visticamāk, šāda reklāma ir jāpārveido. Otrs piemērs. Atlēcienu rādītājs pēc klikšķa uz reklāmu ir tikai 30%, bet konversiju skaits ir neapmierinošs. Šajā gadījumā problēma, visticamāk, jāmeklē pašā mājas lapā. Iespējams, nav pietiekami pārliecinoši un skaidri aprakstīti produkta raksturlielumi vai arī interesentiem nav īsti saprotams, kas darāms pēc iepazīšanās ar produkta aprakstu.
5. Nepārdomāts reklāmas ziņojums
Reklāmas ziņojums ir viens no svarīgākajiem efektīvas reklāmas elementiem. Nepietiek vienkārši pastāstīt par produktu. Potenciālie klienti ir jāstimulē, lai viņi noklikšķinātu uz reklāmu, vai arī jāparāda, kas viņiem jādara pēc reklāmas izlasīšanas. Šinī nolūkā nepieciešams izvairīties no vispārīgām frāzēm «Auto noma. Viszemākās cenas». Labāk sniegt konkrētāku informāciju «Auto noma. Visu automašīnu modeļi. No 15 Eur/dienā. Pasūtīt». Konkrētība reklāmu padarīs efektīvāku.
6. Links uz citu lappusi
Pieņemsim, ka jūs reklamējat noteikta modeļa datoru, bet, noklikšķinot uz reklāmu, apmeklētājs nokļūst nevis konkrētā piedāvājuma vietnē, bet mājas lapas galvenajā lapā. Tas uzreiz samazina reklāmas efektivitāti, jo klients, noklikšķinot uz datora reklāmu, uzreiz vēlas iepazīties ar konkrēto modeli nevis kaut ko citu. Ja tas tā nenotiek, pastāv liela varbūtība, ka interesents atvērušo lapu pametīs. Šī iemesla dēļ reklāmā norādiet linku uz to lapu, kas maksimāli atbilst reklāmas saturam.
7. Lappuses saturs neatbilst reklāmas saturam
Google ļoti uzmanīgi seko tam, lai jūsu mājas lapas saturs būtu maksimāli atbilstošs jūsu reklāmas saturam. Ja jūs reklamējat apģērbus, bet savā mājas lapā par to nekas nav atspoguļots, jums būs ļoti grūti iegūt augstas reklāmas pozīcijas un cena par klikšķi izrādīsies pārāk augsta. Tas reklāmu padarīs neefektīvu. Tāpēc centieties neaizmirst par savas mājas lapas saturu.