Internets

Intervija ar jauno Infogr.am izpilddirektoru: kas ir kopīgs Infogr.am un Google?

Anda Asere,05.09.2014

Jaunākais izdevums

Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis

Tā intervijā DB pauž Miko Jervenpē (Mikko Järvenpää), jaunais Infogr.am izpilddirektors. Sanfrancisko dzīvojošais soms Miko Jervenpē pavisam nesen kļuvis par Latvijas datu vizualizācijas rīka Infogr.am izpilddirektoru. Lai arī mūsdienu virtuālajā vidē valstu robežas komunikācijai netraucē, viņš katru mēnesi aptuveni nedēļu ir Rīgā, lai kopā ar komandu un uzņēmuma dibinātājiem Uldi Leitertu, Raimondu Kaži un Alisi Semjonovu satiktos klātienē un kaltu uzņēmuma attīstības plānus. Šobrīd uzņēmumā strādā 21 cilvēks un Miko ir pirmais darbinieks Infogr.am Sanfrancisko birojā. Sarunā ar DB viņš stāsta par to, kāpēc izvēlējies strādāt Latvijas uzņēmumā, atceras pirmo iespaidu par Latvijas biznesa vidi un domā, ka uzņēmuma vadībai jāļauj cilvēkiem strādāt.

Izpētīju jūsu CV Linkedin – esat strādājis gan mazās kompānijās, gan Google, gan Londonā, gan Sanfrancisko. Tāds kokteilis! Kāpēc esat izvēlējies darbu Latvijas kompānijā?

Es zinu Infogr.am kopš pašiem pirmsākumiem, kad strādāju pirmssēklas investīciju kompānijā HackFwd, kas bija viņu pirmie investori. Kad es pametu darbu HackFwd, Uldis (Uldis Leiterts, viens no Infogr.am dibinātājiem) aicināja uzturēt kontaktus un kļūt par viņu padomdevēju. Es piekritu un sekoju līdzi viņu attīstībai. Tagad esmu kļuvis par Infogr.am izpilddirektoru un man ir iespēja tieši ietekmēt procesus. Rūpējos par ikdienas darbu, kas mūsu gadījumā nozīmē pieskatīt pārdošanu, attīstību un biznesa funkcijas, piemēram, finanses. Esmu patīkami satraukts par to visu.

Kāpēc tieši Infogr.am?

Ir vairāki iemesli, kāpēc man patīk šī kompānija. Pirmkārt, tie ir dibinātāji. Daudzos agrīnas stadijas tehnoloģiju iesācējuzņēmumos (startup) galvenā loma ir komandai. Man patīk dibinātāju vīzija par produktu. Pēdējo trīs gadu laikā Infogr.am ir strauji progresējis un varbūt tas vairs nav agrīnas stadijas startup. Otrkārt, man patīk enerģija, kas tagad ir vērojama Rīgā.

Kāds bija jūsu pirmais iespaids par Infogr.am, kad pirmo reizi viņus satikāt HackFwd? Kā uzņēmums ir mainījies kopš tā brīža?

Pirmo reizi viņus satiekot, es pamanīju, ka dibinātāji ir aizrāvušies ar to, ko dara, ir dedzīgi. Dizains bija labs, produkts izskatīgs un komandai bija vīzija par turpmāko attīstību. Tam ir liela nozīme. Kopš tā laika viss, izņemot komandas aizrautību un vīziju, ir dramatiski mainījies. Infogr.am ir kļuvis par reālu, uz biznesu orientētu kompāniju ar strauju izaugsmi, daudziem jauniem apmierinātiem klientiem un ambicioziem nākotnes plāniem.

Tagad viņi turpina augt.

Kā šobrīd izskatās Infogr.am, salīdzinot ar citiem līdzīgiem uzņēmumiem pasaulē?

Liela nozīme ir komandai, un tā ir laba. Uzņēmumam ir spēcīga vīzija un izcili dibinātāji, kas ir daudz strādājuši, lai nonāktu tur, kur ir pašlaik.

Jūs esat strādājis Google. Kāda ir atšķirība?

Virspusējā līmenī atšķirības ir lielas – kompānijas izmērs, fokusa jomas, dibinātāji. Tajā pašā laikā ir daudz līdzību tāpat kā visās tehnoloģiju kompānijās, kas vēlas mainīt pasauli un palīdzēt cilvēkiem. Domāju, ka kopīgais faktors Infogr.am un Google, jo īpaši agrīnajam Google, ir tā īpaša enerģija, kas valda kompānijā.

Google daudziem cilvēkiem ir sapņu darbavieta. Kādēļ jūs aizgājāt no šīs kompānijas?

Man paveicās pievienoties Google diezgan agri, tas bija 2003. gadā. Es strādāju produktu mārketinga departamentā Sanfrancisko un vēlāk arī Londonā. Sākotnēji strādāju AdWords Operations komandā, ko vadīja Šerila Sandberga (Sheryl Sandberg), tagadējā Facebook vadītāja. Jau toreiz viņa bija izcila personība. Atceros, kā Šerila vadīja manu pirmo sapulci Google, kad pats tikko biju pēc koledžas, tas bija 2003. gadā. Protams, līdzīgi kā visām strauji augošām kompānijām, arī mums bija hronisks krēslu trūkums. Šerila atnāca, apsēdās uz galda sakrustotām kājām un runāja, ka galvenais priekšnoteikums pieņemšanai darbā ir spēja strādāt komandā.

Google tajā laikā bija hiperenerģiska vieta. Kompānijai augot, ir arvien jaunas lietas, ko darīt, jauni izaicinājumi un piedzīvojumi. Tas bija aizraujoši. Es tur nostrādāju gandrīz piecus gadus un pa šo laiku uzņēmums bija mainījies. Tagad es izbaudu darbu mazās, enerģiskās komandās, kur lietas var notikt strauji.

Tātad, kad Infogr.am izaugs par lielu, stabilu kompāniju, jūs meklēsiet kādu jaunu komandu, kam pievienoties?

Katrai kompānijai kļūt lielai ir laba problēma. Ja tā kļūs par problēmu, tā būs laba problēma.

Kādas ir tās problēmas, ar ko uzņēmums saskaras, strauji augot?

Daudziem startup, kad viņi gūst pirmos panākumus, problēma ir pārāk strauja attīstība. Ar izaugsmi ir jābūt ārkārtīgi uzmanīgiem, lai arī nepieciešamība pēc tās ir objektīva. Tai jābūt pakārtotai pieejamiem resursiem, lai izaugsme vispār būtu iespējama. Pirmais solis, kļūstot lielam, ir pārliecināties, ka produkts, ko esi izveidojis, ir drošs un labs. Ja produkts nav īsti labs, visai drīz radīsies problēmas.

Jūs tagad esat uzņēmuma izpilddirektors, atbildat par operatīvo vadību. Kādi ir lielākie izaicinājumi, lai izveidotu labu komandu un lai tā veiksmīgi strādātu?

Vadība ir darbs ar cilvēkiem, tāpēc katrā kompānijā, kur ir cilvēki, ar to ir jānodarbojas. Tehnoloģiju kompānijās vadība bieži vien nozīmē nestāvēt ceļā kolēģiem. Kad aizgāju no Google, es gadu paņēmu brīvu. Viena no lietām, ko darīju, bija smagā metāla grupas tūres organizēšana pa Eiropu. Pats svarīgākais, ko tūres vadītājs var darīt, ir pārliecināties, ka mākslinieki uzkāpj uz skatuves, nospēlē koncertu, cik vien labi iespējams, pēc tam var iedzert kādu dzērienu un parūpēties, lai viņi laikus būtu autobusā. Mans uzdevums bija gādāt, lai viss notiktu, cik vien iespējams gludi. Grupa šajā gadījumā rada produktu – koncertu, un mans kā tūres vadītāja uzdevums bija palīdzēt to nogādāt pie klientiem. Līdzīgi ir citās jomās.

Jūsu profesionālā dzīve lielā mērā ir bijusi un joprojām ir saistīta ar mārketingu. Kā mārketings šodienas digitālajā pasaulē atšķiras no tā, kādu mēs to pazinām pirms pieciem gadiem?

Piecu gadu laikā ir notikušas izmaiņas saistībā ar sociālajiem medijiem, iespēju katram ar telefona palīdzību uzņemt fotogrāfijas un video. Šodien mārketingam ir vairāk dažādu kanālu, kā sasniegt patērētājus. Tie jāizmanto uzmanīgi, lai nenokaitinātu auditoriju. Tomēr pats svarīgākais – mārketings nav tas, ko tu saki, bet tas, ko citi saka par tavu kompāniju vai produktu. Tas jāpatur prātā, ja vēlas investēt mārketingā.

Kur slēpjas laba mārketinga noslēpums?

Ņemsim par piemēru mūziku. Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis. Labs mārketings sākas ar labu produktu. Pašā pamatā ir cilvēkiem interesants produkts un mārketings ir tikai pastiprinātājs. Tehnoloģiju kompānijās bieži vien var redzēt gadījumus, kad produkts strauji izplatās kā vīruss. Tas nozīmē, ka mārketings ir iebūvēts pašā produktā, nevis kaut kas tiek pievienots pēc tam.

Kā to izdarīt?

Radīt produktu, ievērojot cilvēku vajadzības un to, kas viņiem rada prieku. Ir dažādi produkti un dažāds mārketings, tas ir atkarīgs no produkta. Piemēram, sociālie tīkli ir dabiski veidojušies, apmierinot cilvēku vēlmi pēc komunikācijas, bet Infogr.am atrisina vajadzību veidot infografikas vienkāršā veidā. Produkts pats sevi reklamē – cilvēki izveido infografikas un dalās ar tām ar citiem cilvēkiem.

Jūs esat redzējis daudzus startup no dažādām valstīm. Vai tie savā starpā kaut kā atšķiras?

Ir dažas atšķirības, bet mazāk, nekā jūs varētu domāt. Salīdzinot ar tradicionāliem biznesiem, atšķirības ir pavisam noteikti. Startup visu laiku testē un izaicina dominējošos pieņēmumus vai domāšanas veidu. Tās ir kompānijas, kas ļoti ātri pieņem lēmumus un attīsta jaunus produktus. Tehnoloģijas attīstās ātri, un valstu robežas neko nenozīmē – nav svarīgi, vai tu atrodies Helsinkos, Latvijā vai kaut kur ASV. Lai arī atšķiras pieejamie resursi, joprojām ir daudz iespēju radīt jaunus produktus un pakalpojumus.

Kāds ir jūsu pirmais iespaids par Latviju?

Esmu dzimis Somijā, tāpēc Latvija man nav pavisam nezināma valsts. Pirmais iespaids ir labs. Vairāk esmu pētījis startup vidi un iespaids par to ir ļoti pozitīvs – te valda laba enerģija, cilvēki vēlas gūt panākumus ārpus Latvijas, kas ir lieliski, jo nozīmē, ka viņiem ir spēcīga ticība sev. Latvijai, jo īpaši Rīgai, ir sava un nozīmīga vieta Eiropas tehnoloģiju kartē. Problēma ir valsts institūciju atbalsta trūkums agrīnas stadijas startup. Lai gan šī problēma ir daudzās Eiropas valstīs, ja Latvija to efektīvi atrisinās, es ticu, ka tas pozitīvi ietekmēs ekonomiku un ļaus piesaistīt daļu no talantīgajiem latviešiem, kuri tagad strādā ārzemēs.

Domāju, ka svarīga lieta, kas būtu jāsaprot saistībā ar startup, – tā nav tikai tehnoloģiska inovācija, bet vienlaikus arī biznesa modeļa inovācija. Pēdējos desmit gados saistībā ar startup mēs esam runājuši par jaunām tehnoloģijām, bet tagad top skaidrs, ka vienlaikus rodas arī jauni biznesa modeļi. Tas nozīmē, ka startup nebūs tikai tādi uzņēmumi, kas saistīti ar internetu un mobilajām lietotnēm, bet galvenokārt tās būs kompānijas, kas ļoti strauji aug. Startup neskar tikai IT, tie nemaina tikai komunikāciju industriju ar sociālajiem tīkliem, bet ietekmē daudzas citas nozares. Piemēram, Airbnb sašķēla viesnīcu industriju, bet Uber ir mainījis taksometru pakalpojumu un loģistikas nozari. Līdzīgas lietas notiks ar ceļošanu un finansēm, piemēram, Igaunijas TransferWise piedāvā jaunu veidu naudas konvertācijai un šajā uzņēmumā nesen investēja Ričards Brensons.

Mēdz teikt – otrpus žogam zāle vienmēr šķiet zaļāka un saule spožāka. Latvijā bieži vien var dzirdēt gaudas par to, ka mums jau nekas nesanāk, bet citiem, piemēram, igauņiem gan viss ir tik labi. Kāds ir jūsu viedoklis šajā jautājumā?

Somijā ir tas pats – redz, cik labi iet zviedriem. Šādas lietas notiek visur, bet tam nav pamatojuma. Mazās valstīs nereti trūkst ambīciju tradīcijas, tāpēc šķiet vieglāk atteikties no mērķiem, domājot, ka visa kā ir pārāk maz – iespēju, sakaru, finansējuma utt. Jā, iespēju līmenis varbūt atšķiras, bet iespējas tik un tā ir. Taču pēdējā laikā var redzēt izmaiņas. Es domāju, ka pēc pieciem gadiem Latvijā nedzirdēsim šāda veida salīdzināšanu ar Igauniju.

Ko var un vajadzētu darīt, lai ietu uz priekšu, nevis salīdzinātu sevi ar citiem un slīgtu domās par to, ka kādam iet labāk?

Pirmkārt, labs sākums būtu, ja valdība atzītu startup uzņēmumus par valstij svarīgu industriju. Es ceru, ka valstij ir interese Latvijai atgriezt talantīgos cilvēkus, kuri ir aizbraukuši, sekmēt vietējo ekonomiku. Tādi uzņēmumi kā Infogr.am ir perfekta vieta, kur to darīt, piemēram, pie mums strādā vairāki cilvēki, kuri ir atgriezušies Latvijā. Tas ir bijis iemesls, lai viņi šeit atgrieztos. Un tā nenotiek tikai pie mums – visā industrijā ir zināmi šādi gadījumi.

Otrkārt, ļoti svarīga ir izglītība, jo īpaši tehniskā. Tam obligāti nav jānotiek universitātēs, vairāk uzmanības būtu jāpievērš neformālajai izglītībai. Mēs redzam, ka nav vajadzīgi četri gadi universitātē un grāds, lai radītu labus rezultātus. Ir iespējams mācīties un attīstīties darbā. Arī startup vidē notiekošie neformālie pasākumi, īslaicīgas apmācības un semināri veicina izaugsmi. Visi šie faktori kopā ir svarīgi, lai būtu labāk.

Kāda nozīme šai gadījumā ir apzinātai domāšanas maiņai? Vai to ir nepieciešams kā īpaši mainīt vai arī domāšana mainīsies kopā ar visu pārējo?

Domāšanas maiņa ir grūts process. Manuprāt, domāšanas maiņas stūrakmens ir kļūdu pieņemšana un sapratne, ka neveiksme ir normāls attīstības process. Piemēram, arī Somijā agrāk tradicionāli kļūdas un neveiksmes tika uzskatītas par sava veida tabu, tās bija nepieņemamas un par tām nerunāja. Tagad ar prieku varu teikt, ka ir ievērojamas izmaiņas, vismaz manas paaudzes cilvēku vidū. Ļaudis saprot, ka ir spējīgi tikt galā ar dažādām problēmām, tādā veidā mācoties, attīstoties un strādājot labāk. Kļūdas ir ātrākais veids, kā attīstīties un virzīties uz priekšu.

Jūs minējāt, ka Infogr.am atvilina atpakaļ latviešus, kuri strādājuši ārzemēs. Kāpēc jūs esat te?

Mēs esam ieinteresēti algot spēcīgus talantus neatkarīgi no tā, kur viņi ir – Latvijā, Lielbritānijā vai kur citur. Pamatā es dzīvoju Sanfrancisko un varētu strādāt jebkur. Manā gadījumā es esmu te, jo izvēlējos strādāt ar cilvēkiem un produktu, kam ticu. Tāpēc esmu šeit. Es būtu priecīgs sekmēt Infogr.am kļūšanu par Latvijas veiksmes stāstu. Tas ir vēl viens papildinājums, bonuss manam izaicinājumam.

Kas vajadzīgs, lai to panāktu?

Tehniskie talanti, kā arī pārdošanas un mārketinga talanti Latvijā un pasaulē. Nepieciešams radīt jaunus tirgus, padarīt klientus veiksmīgus, kā arī turpināt attīstīties un radīt inovāciju. Šodienas pasaulē nav jēgas no tādām kompānijām, kas pasaka, ka viņu produkts ir gatavs, pabeigts. Mēs pastāvīgi radām jaunas lietas, investējam attīstībā, jaunos produktos un darām to, cik vien ātri varam.

Darba dēļ jums nākas daudz ceļot. Kādas ir lielākās problēmas, to darot – laika zonu starpība, pazaudēts laiks lidmašīnā?

Lai izvairītos no noguruma pēc gariem lidojumiem dažādās laika zonās, guļu, kad vien iespējams. Tas ir labākais, ko darīt. Tāpat es ceļoju ar tik mazu datoru, kāds vien pieejams, jo lidmašīnā nav daudz vietas. Arī Kindle ir mans labs draugs ilgos pārlidojumos. Ticu, ka var iemācīties labāk tikt galā ar pārgurumu pēc lidojuma. Laika zonu maiņa ir izaicinoša, bet es vienmēr esmu strādājis ar komandām, kas atrodas citā laika zonā – jau pirms desmit gadiem, strādājot Google, mums bija konferences zvani ar Japānu, Franciju, Lielbritāniju un ASV, kas nozīmē, ka kādam vienmēr tajā laikā ir nakts vidus. Esmu pie tā pieradis. Ir daudzi sarežģījumi, ko rada ceļošana, bet vienmēr ir lietas, ko var darīt efektīvi. Digitālā darba kultūra nes sev līdzi to, ka vietas un robežas nozīmē arvien mazāk. Tām ir nozīme, bet tas nav traucēklis.

Ņemot vērā, ka viss kļūst arvien virtuālāks, varbūt vairs nemaz nav nepieciešams tik daudz ceļot un vispār iziet no mājas, lai ietu uz darbu?

Cilvēciskais kontakts nav miris. Ir tiešām svarīgi satikt kolēģus, redzēt jaunas sejas, radīt darba kultūru, vidi. Kad tas reiz ir izdarīts, darbs kļūst vieglāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais startup uzņēmējs Uldis Leiterts veicis savu pirmo eņģeļinvestīciju uzņēmumā AirBoard

«Gribu lidot ar AirBoard, tā tehnoloģija «iespārda»! Man patīk ambīcija un neatlaidība kādu redzu AirBoard komandā. Produktam ir spēcīgs potenciāls, uzņēmuma dibinātājs Elviss Straupenieks ir apņēmīgs, zinošs un ar mērķtiecīgs. Tā ir investīcija personībā, šādus cilvēkus Latvijai vajag vairāk!» saka Uldis Leiterts, startup uzņēmumu Infogr.am un Attitude līdzdibinātājs. AirBoard ir pasaulē mazākais cilvēka pilotējamais lidaparāts.

Vaicāts, kāpēc uzņēmējiem ir svarīgi ieguldīt citos uzņēmumos un ko tas dod ekosistēmai, U. Leiterts norāda, ka uzņēmēji, kuri investē tehnoloģiju ekosistēmā, to dara ar lielāku izpratni, un papildus naudai spēj dot zināšanas, kā to veiksmīgi ieguldīt. «Investīcija ir arī uzticības balsojums,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināts - Infogr.am iegādājies Brazīlijas datu vizualizācijas mediju Visualoop

Dienas Bizness,03.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas start-up uzņēmums Infogr.am iegādājies vienu no vadošajām datu vizualizācijas ziņu vietnēm Brazīlijā - Visualoop, kas raksta par infografikām un datu vizualizāciju angļu un portugāļu valodās, trešdien medijiem paziņoja viens no Infogr.am dibinātājiem Uldis Leiterts.

Darījuma summa netiek atklāta, taču tas esot sešciparu skaitlis. Infogr.am kontrolē 100% Visualoop.

«Mūsu mērķis ir panākt, ka Visualoop kļūst par vadošo ziņu mediju datu vizualizācijas nozarē globāli,» saka U. Leiterts. «Šis darījums stiprinās mūsu klātbūtni Brazīlijā. Sadarbība ar patiešām kvalitatīvu mediju nostiprinās Infogr.am globālās pozīcijas, kā arī veicinās kompānijas sociālo misiju vairot izpratni un interesi par datu vizualizāciju visā pasaulē.»

No šodienas Infogr.am piedāvās savu pakalpojumu arī portugāļu valodā. Jau šobrīd tas pieejams angļu un japāņu valodās. Līdz gada beigām šīm valodām tiks pievienotas arī latviešu, krievu un franču.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am pārdošanas darījuma summa Ungārijā dibinātajai vizuālo prezentāciju veidošanas platformai Prezi varētu būt mērāma miljonos, pieļauj finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia asociētā direktore Dace Medne.

Viņa sacīja, ka šajā darījumā Infogr.am var uzskatīt par jaunuzņēmumu, kam ir negatīva peļņa, līdz ar ko klasisku vērtības aprēķināšanas metodiku piemērot nevar. «Skaidrs, ka Infogr.am nākotnes vērtība ir lielāka, nekā to nosaka šā brīža peļņa,» sacīja eksperte.

«Iespējams, ka šajā darījumā bija kāds reizinātājs jeb multiplikators lietotāju skaitam. Cik zināms, Infogr.am ir trīs miljoni lietotāju, un šis skaits, iespējams, tika sareizināts ar kādu multiplikatoru,» pieļāva Medne, piebilstot, ka ir grūti pateikt, kāds bija šis multiplikators, līdz ar ko arī darījuma summu pateikt ir grūti, tomēr, ņemot vērā lietotāju skaitu un uzņēmuma vēsturiski piesaistītās investīcijas 2,5 miljonu apmērā, pārdošanas darījuma summa, visticamāk, mērāma miljonos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan nereti jaunuzņēmumi un lielās kompānijas tiek pretnostatītas, veiksmīgākie startup reiz kļūst par lielām korporācijām; abas puses var viena no otras mācīties

Iepriekš strādājis startup uzņēmumos, Lattelecom korporatīvās attīstības dienesta direktors Krists Avots cenšas organizācijā ienest jaunas vēsmas, mainīt organizāciju un izstrādāt jaunus produktus. Vairāk par motivāciju pāriet no jaunuzņēmuma uz Lattelecom, lielu organizāciju izaicinājumiem un kļūdu atzīšanu viņš stāsta intervijā DB.

Kā vērtē Latvijas startup vidi?

Mēs joprojām varētu būtu skaļāki par sevi. Kaimiņvalstis uz to ir naskākas. Mums ir virkne veiksmes stāstu, par kuriem esam pārstājuši runāt. Ir pāris Latvijas jaunuzņēmumu, kas ir nopietni vai apvienojušies ar lielākiem uzņēmumiem, un tad, kad viņus pārdod, par to ir raksts presē un ar to viss arī beidzas. Patiesībā tur daudz kas turpina notikt. Piemēram, no produkta puses mani fascinē, ko taisa Fullcontact komanda, kas apvienojās ar Cobook. Latvijā viņiem ir gana liels birojs, viņi dara tehnoloģiski fantastiskas lietas. Arī mani bijušie kolēģi Infogr.am pēc apvienošanās ar Prezi tagad dara vēl vairāk un vēl labākas lietas ne tikai ar Infogr.am produktu, bet arī attīsta Prezi. Tas viss turpinās, nes Latvijas ekonomikai milzīgu pienesumu. Pārskatāmā nākotnē startēs akselerācijas fondi, kas atvērs reālu finansiālu un zināšanu piešprici agrīnas un sēklas stadijas jaunuzņēmumiem. Tagad nevajadzētu būt problēmām ar finansējuma pieejamību. Arī pēdējais Garage48 pasākums bija pārpildīts, mums bija jāaizver reģistrācija, jo telpās gluži fiziski vairāk nebija vietas. Tas nozīmē, ka interese ir un kļūst tikai lielāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mashable par noderīgāko interneta rīku nosauc Infogr.am

Žanete Hāka,18.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais inovāciju medijs Mashable nosaucis 2014.gada labākos interneta rīkus, Latvijas kompāniju Infogr.am ierindojot pirmajā vietā.

Mashable eksperti uzsver, ka Infogram ir vieglākais veids, kā veidot modernus grafikus, līknes un infografikas. Nepieciešamas minimālas apmācības, un gandrīz viss ir norādīts saprotamā valodā, turklāt rīks ir bezmaksas.

Otrajā vietā ierindots Up Hail, kas izveidots taksometru pakalpojumu cenu salīdzināšanai.

Savukārt kā trešais noderīgākais šā gada rīks minēts Inbox by Google.

Db.lv jau rakstīja, ka Datu vizualizācijas start-up uzņēmums Infogr.am iegādājies vienu no vadošajām datu vizualizācijas ziņu vietnēm Brazīlijā - Visualoop, kas raksta par infografikām un datu vizualizāciju angļu un portugāļu valodās, trešdien medijiem paziņoja viens no Infogr.am dibinātājiem Uldis Leiterts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezi biroja galvenie vadmotīvi – ērtība darbiniekiem un vide, kas cilvēkus iedvesmo

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

«Veidojot mūsu biroju Budapeštā, mums prātā bija divi principi. Pirmkārt, tā kā mēs pavadām vairāk sava nomoda laika darbā, nekā mājās, mēs vēlējāmies izveidot vietu, kur darbiniekiem ir prieks pavadīt savu laiku. Mums ir svarīgi, lai mūsu darbinieki jūtas labi, kamēr viņi ir darbā. Tāpēc mēs izveidojām mājīgu biroju,» saka Csaba Faix, Prezi starptautisko komunikāciju vadītājs. Lai sasniegtu šo mērķi, darbinieki varēja realizēt savas idejas un vajadzības, iekārtojoties savās telpās. Viņi varēja izvēlēties mēbeles un pievienot gala akordus.

Otrs mērķis bija radīt vidi, kas iedvesmo cilvēkus. Tāpēc telpās ieviests daudz prieka. «Prezi panākumi ir saistīti ar tā graujošo pieeju prezentācijām. Mēs vēlējāmies saglabāt šo radošo pieeju dzīvu, jo zinām, ka vide, kurā pavadām laiku, ietekmē mūsu domāšanu. Mēs birojā pievienojām tik daudz radošuma, cik vien varējām, lai palīdzētu cilvēkiem ar radošām idejām,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vizuālo prezentāciju platforma Prezi šodien paziņoja par datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi.

Infogr.am klientiem piedāvā diagrammu un infografiku izveidošanas platformu. Šis Prezi ir pirmais šāda veida darījums, un tā finanšu nosacījumi netiek izpausti.

Infogr.am nosaukums saglabāsies. Vadības maiņa nav plānota.

«Prezi bija ieinteresēts apvienoties ar Infogr.am, jo mums ir kopīgs mērķis - palīdzēt klientiem pieņemt izsvērtus lēmumus, piedāvājot viņiem efektīvākus vizuālās komunikācijas rīkus,» saka Peter Arvai, Prezi izpilddirektors un līdzdibinātājs.

«Mūsu mērķis ir piedāvāt vizuāli pievilcīgas, informatīvas infografikas un citas datu vizualizāciju tehnoloģijas iespējami vairāk lietotājiem. Apvienojot spēkus ar Prezi, mēs to varēsim īstenot vēl ātrāk,» norāda Mikko Järvenpää, Infogr.am izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pāris gadu laikā kļūst par eksporta izcilniekiem

Armanda Vilcāne,18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas vārda nešanu pasaulē četras iepriekšējo gadu uzlecošās eksporta zvaigznes saņems The Red Jackets dāvinātās sarkanās žaketes

Pāris darbības gadu laikā šie uzņēmumi eksporta apgrozījumā sasnieguši viena miljona eiro atzīmi un veiksmīgi nokļuvuši izcilāko eksporta zīmolu sarakstā. Šogad žaketes kā apzīmējumu un pateicību izcilam darbam eksporta tirgu apguvē saņems infografiku rīku izstrādātājs Infogr.am, saldumu ražotājs Pure Chocolate, LED gaismekļu ražotājs Vizulo un prāta spēļu radītājs Brain Games.

No 2013. gada The Rising Stars jeb uzlecošās eksporta zvaigznes titulu saņēmis jau 21 uzņēmums ar ambīcijām sasniegt viena miljona eiro eksporta apgrozījumu. Šis ir pirmais gads, kad kāds no titula saņēmējiem šo mērķi ir arī sasniedzis. Pure Chocolate un Brain Games to izdevies izdarīt četru gadu laikā, bet Vizulo un Infogr.am vien nepilnu divu gadu laikā. The Red Jackets pārstāvji gan norāda, ka miljona atzīmei tuvojas arī citas uzlecošās eksporta zvaigznes, piemēram, Draugiem.lv grupas uzņēmums Vendon, kas nodarbojas ar tirdzniecības automātu uzraudzības un maksājumu risinājumu izstrādi. Strauji audzis arī brokastu pārslu ražotājs MILZU! un bērnu kartonu spēļu ražotājs GIGI Bloks. No šī gada The Rising Stars pretendentiem The Red Jackets titulam tuvojas arī Latvijas audio tehnoloģiju uzņēmums Sonarworks un PlayGineering, kas strādā ar video analītikas un multimediju sistēmu risinājumu izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Infogr.am paplašina darbību ASV

Lelde Petrāne,06.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Infogr.am, Latvijas informācijas tehnoloģiju startup, kas ir darbojas datu vizualizācijas jomā, paplašina savu darbību. Tā komandai ir pievienojies izpilddirektors Mikko Jarvenpaa (Mikko Järvenpää), kas būs atbildīgs par kompānijas ikdienas darbību, pārdošanas un biznesa attīstības rezultātiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Infogr.am turpina paplašināt savu darbību un šobrīd nostiprina savu komandu gan Rīgā, gan Sanfrancisko. Infogr.am biroja atvēršana Sanfrancisko ir nākamais solis kompānijas attīstībā. Tas paātrināšot arī mārketinga un pārdošanas rezultātus.

M. Jarvenpaa ir bijusi vairāku gadu pieredze Google produktu mārketinga vadītāja pozīcijā. Tāpat viņš ir strādājis ar tehnoloģiju startup kompānijām gan Silīcija ielejā, gan Eiropā. Pirms Infogr.am viņš bija mārketinga vadītājs pirmssēklas investīciju kompānijā HackFwd. M. Jarvenpaa pabeidzis Londonas Ekonomikas skolu.

M. Jarvenpaa pamata darbības vieta būs bāzēta Sanfrancisko, kur Infogr.am plāno atvērt biroju. «Mēs aktīvi paplašinām savu pārdošanu un mārketingu starptautiskā līmenī,» saka Uldis Leiterts, Infogr.am vadītājs un dibinātājs. «Mūsu galvenais birojs atrodas Rīgā, bet komanda strāda jau divos kontinentos. Mums ir ambiciozi plāni, tādēļ meklējam talantus gan Rīgā, gan Sanfrancisko.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Jābūt lokālam vienlaicīgi daudzās vietās

Anda Asere,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dibināšanas brīdī pirms trim gadiem datu vizualizācijas rīka Infogr.am komandā bija trīs cilvēki, bet šobrīd to skaits pieaudzis par vairāk nekā 10 reizēm – jau 40, turklāt ne vien Latvijā, bet arī ASV, Brazīlijā un Japānā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms gada kompānija paziņoja par 1,34 miljonu eiro vērtu investīciju piesaisti. Šobrīd Infogr.am ir birojs Sanfrancisko, kur strādā divi cilvēki. Vēl pa vienam darbiniekam ir Brazīlijas pilsētā Bonito un Osakā Japānā. Uzņēmuma datu vizualizācijas rīkam ir apmēram divi miljoni lietotāju un 2,5 miljoni izveidotu infografiku, kuras mēnesī redz aptuveni 15 miljoni cilvēki. Infogr.am ir sākuši globālu iniciatīvu datu lasītprasmes apmācībā, lai izglītotu cilvēkus, kā pareizi veidot datu vizualizāciju. «Esam izveidojuši vēstnieku tīklu 60 valstīs. Viņi tiekas ar vietējo lietotāju kopienām, vada datu vizualizācijas darbnīcas vai citādi izplata informāciju par to, kā pareizi veidot datu vizualizācijas stāstus. Mēs nespiežam lietot Infogr.am, drīzāk vēlamies viņus iedrošināt strādāt ar datu vizualizācijām un ceram, ka mūsu piedāvātā kvalitāte un serviss ir tā vērts, lai mēs būtu tas, ko viņi lieto,» saka datu vizualizācijas kompānijas Infogr.am vadītājs Uldis Leiterts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Infogr.am apvienosies ar vizuālo prezentāciju veidošanas platformu Prezi

Žanete Hāka,13.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē pazīstamais un Latvijā dibinātais datu vizualizācijas uzņēmums Infogr.am apvienosies ar vadošo vizuālo prezentāciju veidošanas platformu Prezi, ko šobrīd izmanto vairāk nekā 85 miljoni lietotāju visā pasaulē, informē uzņēmums.

Sīkāku informāciju uzņēmumu pārstāvji sola sniegt nākamotrdien, 16.maijā. Tāpat kompāniju vadība informēs par nākotnes ambīcijām un aktivitātēm, kuru mērķis ir Latvijā attīstīt Datu Vizualizāciju Ekselences centru.

Infogr.am ir datu vizualizācijas rīks, ar kura palīdzību iespējams izveidot interaktīvas diagrammas, infografikas un kartes. To plaši izmanto mediju kompānijas, mārketinga speciālisti, izdevniecības un studenti visā pasaulē. Infogr.am ir dibināts 2012. gadā, un tā biroji atrodas Rīgā un Sanfrancisko. Pateicoties rīka vienkāršībai, funcionalitātei un estētiski spēcīgajam dizainam Infogr.am strauji kļuva par populārāko globālajā tīmeklī pieejamo datu vizualizācijas rīku. Infogr.am lietotāji ir radījuši vairāk nekā 4,8 miljonus diagrammu un grafiku, kurus aplūko vairāk nekā 50 miljoni cilvēku mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Infogr.am izglītojoša spēle bērniem saņem grantu 35 000 ASV dolāru apmērā

Dienas Bizness,21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju startup Infogr.am saņēmis starptautiskā mediju fonda Knight Foundation grantu 35 000 ASV dolāru apmērā izglītojošas spēles prototipa izveidei bērniem, informē kompānija.

«Mēs esam ļoti ieinteresēti atbalstīt jaunos projektus un uzņemties risku ar apziņu, ka kāds no šiem projektiem varētu arī neizdoties,» stāsta Knight Foundation mediju inovāciju direktors Chris Barr: «Prototipu fonds ir veidots apzinoties šo risku. Vairāki projekti, iespējams, novirzīsies no sākotnējās idejas un transformēsies pilnīgi negaidītā virzienā, bet mēs no tā vienmēr varam mācīties.» Šogad fonds līdzekļus piešķīris 18 projektiem, tai skaitā, Infogr.am, Creative Commons, Kolumbijas universitātei u.c.

Izglītojošās spēles mērķis ir radīt interesi bērniem par gudrāku datu izmantošanu (data literacy), datu vizualizāciju un kopumā - veicināt kritisko domāšanu. «Prestižā granta iegūšana ir nozīmīga starptautiska atzinība mūsu misijai - veicināt datu izpratni visā pasaulē, jo tikai tādā veidā var pieņemt gudrus lēmumus. Izglītojošajās spēles galvenais varonis būs Infogr.am talismans Jifo, kuram jāatrisina dažādas mīklas, lai cīnītos pret Ļaunajiem Datiem un atjaunotu kārtību uz viņa dzimtās planētas,» saka Infogr.am vadītājs un dibinātājs Uldis Leiterts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

DB viesojas: Accenture birojā VEF ēkā Brīvības ielā

Anda Asere,25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labsajūta, darbinieku iesaiste un produktivitāte ir nesaraujami jēdzieni

Tā uzskata Inga Zvaigzne, globālā informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Accenture darba vides vadītāja Latvijā. Viņas skatījumā, katrā birojā, lai cilvēki varētu labi strādāt, ir svarīgi trīs stūrakmeņi – lai darbinieki var labi sadarboties, lai var fokusēti strādāt un lai cilvēki fiziski labi jūtas. Accenture birojā darba vietu plānojums veidots tā, lai veicinātu dabisku izkustēšanos – katra stāva centrā ir gaitenis, kam uz sāniem izvietotas darba telpas. «Katrs esam dzirdējuši, ka vismaz reizi stundā jāizkustas un jāatpūtina acis. Nevaru apgalvot, ka visi to dara, bet, veidojot mūsu biroja iekārtojumu, esam centušies to veicināt,» teic I. Zvaigzne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uldis Leiterts, Infogr.am līdzdibinātājs

Gada vidū Ungārijas prezentāciju veidošanas platforma Prezi paziņoja par Latvijas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi, saglabājot gan tā nosaukumu, gan līdzšinējo vadības komandu. Darījuma summa tika turēta slepenībā, bet tā rezultātā Infogr.am kļuva par Prezi filiāli un tā bāzes vieta palika tepat Latvijā. Prezi apņēmies investēt Infogr.am attīstībā. Prezi lieto vairāk nekā 85 miljoni lietotāju visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vizuālo prezentāciju platforma Prezi paziņojusi par datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi; darījuma summa gan netiek izpausta. Laikraksts Dienas Bizness uzzinājis ekspertu viedokli par šo darījumu.

«Pārdošanas darījumi nenotiek tik bieži, piemēram, pērn tādu Latvijā nebija – pēdējie bija 2015. gadā. Esmu priecīga par šādiem veiksmes stāstiem. Visi sekoja Infogr.am no pašiem pirmsākumiem, te nu ir laimīgais fināls. Jau šobrīd dibinātāji iegulda atpakaļ ekosistēmā – Uldis strādā pie sava otrā jaunuzņēmuma, bet Alise ir aktīvi iesaistīta Riga TechGirls,» vērtē Jekaterina Novicka, Latvijas Startup uzņēmumu asociācijas startin.lv valdes priekšsēdētāja.

Par darījuma summas neatklāšanu viņa norāda, ka līdz šim Latvijā nav bijis gadījums, kad tā tiktu atklāta. Tehnoloģiju bloga Kursors.lv izveidotājs Kristaps Skutelis norāda, ka darījuma slepenība Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmai nenāk par labu. Viņaprāt, lai Latvijas jaunuzņēmumu joma veiksmīgi attīstītos, tai ir jābūt pieejamai informācijai par tajā notiekošajiem darījumiem, to apmēriem, kā arī pieļautajām kļūdām: «Par to startup pasākumos tiek runāts jau gadiem, taču nekas būtiski nemainās. Joprojām dzīvojam puspatiesībās un noslēpumos».

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

FOTO: Mobilo sakaru operatora Bite birojs ar slidkalniņu

Anda Asere,27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērtā plānojuma birojā ir svarīgi, lai katram būtu sava darba vieta un iespēja patverties, ja nepieciešama telefonsaruna pilnīgā klusumā

«Veidojot biroja interjeru, ņēmām vērā gan pieaugošo darbinieku skaitu, gan to, lai tas būtu mūsdienīgs, ērts, funkcionāls un tajā būtu patīkami uzturēties. Tik strauji augošam uzņēmumam kā Bite par biroja pilnveidošanu un pielāgošanu ir jādomā teju nepārtraukti, jo pastāvīgi mainās darbinieku skaits, struktūra. Palielinoties darbinieku skaitam, pieaug nepieciešamība pēc īpašām telpām, piemēram, sarunām divatā. Ir svarīgi, lai darbinieki gan varētu justies ērti un produktīvi savā darba vietā, gan, ja nepieciešams, tikties ar klientiem, gan arī rīkot sapulces plašākā lokā. Tāpat nedrīkst aizmirst arī par vizuālo izskatu, lai ikdiena birojā būtu interesantāka,» stāsta Ance Kovale, Bite Klimata kontroles menedžere. Viņa uzskata, ka kvalitatīvā darba vidē ir vieglāk saglabāt produktivitāti un optimismu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: DB viesojas Infogr.am birojā, kas iekārtots Eižena Laubes ēkā

Anda Asere
,28.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas start-up uzņēmums infogr.am iekārtojis biroja telpas vēsturiskā namā Ģertrūdes ielā

Birojs atrodas kādreizējā Natālijas Draudziņas skolas ēkā, ko projektējis Eižens Laube. Tā ir jūdgendstila celtne, kas atrodas Rīgas vēsturiskajā centrā, UNESCO aizsardzības zonā. «Ar lielu cieņu izturamies pret veco namu, saglabājot visu, kas saglabājams – kur pēc vēsturiskā projekta bija durvis, tur mēs tās esam atstājuši. Diemžēl ne visas bija tādā stāvoklī, lai varētu tās saglābt, tāpēc daļa ir izgatavotas no jauna. Visi vecie logi ir atjaunoti, dažās telpās ir izdevies saglabāt oriģinālos radiatorus, ir arī Rīgā ražotie radiatori. Laube, Pēkšēns un Eizeinšteins kopā uzbūvēja vairāk nekā 200 namu Rīgā un tādi monstri kā viņi izmantoja arī paši savus radiatorus,» zina stāstīt Uldis Leiterts, datu vizualizācijas start-up uzņēmuma infogr.am vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvija ir skaista, bagāta un ļoti attīstīta valsts, kurā dzīvo ambiciozi cilvēki, kuriem ir vēlme mainīt lietas un kuri nekad ar visu nav mierā. Šādā veidā var panākt progresu.»

Tā uzskata Uldis Leiterts, tehnoloģiju kompānijas Fragmentic, kā arī festivāla Digital Freedom Festival un infogr.am līdzdibinātājs.

Pirms pieciem gadiem Ulda un viņa domubiedru izveidotais datu vizualizācijas uzņēmums infogr.am bija viens no pirmajiem Latvijā, kas skaļi pateica, ka darbojas startup jeb tehnoloģiju jaunuzņēmumu biznesā. Viņš joprojām ir šī kompānijas valdē, bet šogad izveidojis jaunu startup – Fragmentic. Augustā tas pievienojās startup akseleratoram 500 Startups, kā arī piesaistīja pirmssēklas investīcijas 200 tūkstošu ASV dolāru apmērā.

Vairāk par to, kāpēc jārīko tehnoloģiju festivāli, cik ilgu laiku dienā viņš ir onlainā un kāpēc latviešu neapmierinātība ar lietām ir laba lieta, Uldis stāsta intervijā DB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātājs Uldis Leiterts veido jaunu start-up uzņēmumu Fragmentic, kas daļēji automatizēs lietotņu izveides procesu.

Kā šodien žurnālistiem sacīja Leiterts, Fragmentic izstrādātais rīks nodrošinās to lietotņu izstrādes procesu automatizāciju, kas neietver sevī pamata funkcionalitāti un dažādās lietotnēs atkārtojas, proti, lietotāji, e-pasti, čats u.c.

«Lietotnēm piemīt īpašības, kuras ir atkārtojamas, piemēram, visām lietotnēm ir lietotāji, ja ir lietotāji, viņi agrāk vai vēlāk sazināsies e-pastā, vienā brīdī tu vēlēsies saviem lietotājiem kaut ko pārdot, ir arī statistika, čats,» sacīja Leiterts. Ja paskatāmies uz visu bildi, ir fascinējoši, ka lietotne kā tāda ir varbūt puse no tā, kas nepieciešams lietotnes funkcionalitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Advokātu biroja Cobalt jaunajā mājvietā tika atrasts kompromiss starp klasisko un moderno interjeru, kā arī ņemti vērā vēsturiskās ēkas izaicinājumi

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Pēc divu advokātu biroju Cobalt un Borenius apvienošanās vienā uzņēmumā radās nepieciešamība pēc lielāka biroja. Apvienošanās darījums notika 2015. gadā, bet zem viena jumta abi uzņēmumi sāka strādāt pirms gada, kad sāka apdzīvot teju 1000 m2 plašas telpas Berga Bazāra divos rekonstruētos korpusos. «Neskatoties uz to, ka ārpus Rīgas centra ir pieejami dažādi lieliski biroju centru projekti, mūsu profesija pieprasa atrasties pilsētas centrā, jo liela daļa organizāciju un iestāžu, ar kurām sadarbojamies, atrodas netālu,» stāsta Cobalt partneris, zvērināts advokāts Gatis Flinters.

Visu rakstu Pieņem vēsturiskās ēkas noteikumus lasiet 26. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātāja Ulda Leiterta izveidotais jaunais start-up uzņēmums Fragmentic pievienojas 500 Startups akseleratoram.

500 startups ir viens no daudzajiem sēklas jaunuzņēmumu akseleratoriem Silīcija ielejā. Atšķirībā no citiem tas ir sācis lūkoties Ziemeļeiropas virzienā – savlaicīgi sākot darbību šajā reģionā, ir liels potenciāls ieguldīt veiksmīgās nākotnes kompānijās, šā gada februārī vēstīja laikraksts Dienas Bizness.

Par Fragmentic izveidi U. Leiterts plašāku sabiedrību informēja šā gada sākumā. Jaunais uzņēmums Fragmentic ir web aplikāciju izstrādes platforma. Tā ļauj automatizēt ar aplikāciju radīšanu saistītus procesus. «Fragmentic atvieglos jaunu aplikāciju radīšanu, aizvietojot vairāku izstrādātāju darbu mēnesī,» skaidroja Leiterts. Fragmentic uztur visus servisus, kas nepieciešami aplikācijas darbībai - maksājumu sistēmu, analītiku, lietotāju pieejas līmeņus. U. Leiterts salīdzināja to ar Wordpress blogu platformu: «Kad tu radi jaunu blogu, tu domā par saturu, nevis to, kā uzrakstīt programmu, kas ļaus mainīt fontus, krāsas vai uzturēs lietotāju pieejas. Līdzīgi vajadzētu būt platformai aplikāciju izstrādātājiem, kas automatizē daļas, kas atkārtojas visās aplikācijās.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot biznesa attīstību, Ungārijas start-up uzņēmums un starptautiskā vizuālo prezentāciju platforma Prezi paplašina savu darbību, par sava jaunā biroja lokāciju izvēloties Rīgu, informē uzņēmumā.

Tuvākajos mēnešos notiks aktīvs darbs pie talantu piesaistes IT, biznesa un produktu attīstības, mārketinga un citās jomās. Pirms vairāk nekā gada Prezi oficiāli paziņoja par apvienošanos ar daļēji Latvijā bāzēto uzņēmumu «Infogr.am», kas ir viens no veiksmīgākajiem Latvijas Start-Up projektiem.

«Mēs redzam Rīgu kā stabili augošu centru inovatīvu tehnoloģiju un biznesa attīstībai. Latvija jau šobrīd var lepoties ar atsevišķiem starptautiski atpazīstamiem un ļoti veiksmīgiem Start-Up uzņēmumiem gan savu ambīciju, gan kompetenču un talantu dēļ, viens no kuriem ir mūsu kolēģu dibinātais «Infogr.am», taču ir arī vēl daudzi citi,» stāsta Tailers Millers (Tyler Miller), «Prezi» tehnoloģiju direktors. «Mēs turpinām paplašināt biznesu, ikdienā piedāvājot risinājumus, kas arvien sīvāk konkurē ar plaši zināmajiem prezentāciju risinājumiem un vēlamies piesaistīt talantus, kas spēs šo biznesu attīstīt vēl ātrāk.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uldis Leiterts: Kad tiek diskutēts, kā apsteigt igauņus, gribas kādam iespert

Anda Asere,19.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tajā brīdī, kad pasākumos tiek diskutēts par to, kā Latvijai apsteigt igauņus, gribas uzvilkt armijas zābakus un kādam iespert,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Uldis Leiterts, tehnoloģiju kompānijas Fragmentic, kā arī festivāla Digital Freedom Festival un infogr.am līdzdibinātājs.

«Kā tas īsti ir? Mēs esam viena no pasaulē ātrāk dilstošajām populācijām ar nenormāli mazu tirgu un mēs vēlamies apsteigt valstiņu, kam ir sanācis būt gan teritoriāli, gan cilvēku skaita ziņā vēl mazākai. Tā ambīcija ir kaut kā no nepareizās puses radusies. Baltijā ir kādi seši miljoni cilvēku – apmēram tikpat, cik Londonā. Mums vajadzētu gribēt mēroties spēkiem ar Japānu, Lielbritāniju, Vāciju, ASV. Ja jau par visām varītēm vajag savu enerģiju veltīt tam, lai konkurētu, kas nav slikti, tad vajadzētu veltīt šo enerģiju tam, lai mērotos spēkiem ar līdzvērtīgu pretinieku. Ja tā dziļi ievelkam elpu un pie Baltijas pieskaitām arī Somiju, jo tieši tā skaitās Baltijas valsts, tad kopā mums ir desmit miljonu cilvēku liela populācija, esam ekonomiski spējīgi radīt ļoti jaudīgas kompānijas. Ja paskatāmies uz veiksmīgākajām Baltijas kompānijām, tajās visās vadošos amatos ir cilvēki no vairākām valstīm. Teiksim, Infogr.am vada cilvēks no Somijas, pārdošanas daļā ir daudz lietuviešu. Man šķiet, ka šobrīd nav neviena igauņa, bet to vēl varam labot. Ja skatāmies uz Baltiju kā reģionu, tas ir ļoti jaudīgs, un mēs spējam konkurēt. Ja skatāmies uz to šādi, tad mums jāizvēlas pienācīgi konkurenti,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Jaunajās biroju telpās atspoguļojas Norvēģijā bāzētā mātes kompānijas ideoloģija, kuru godā tur visi Visma uzņēmumi pasaulē.

IT uzņēmuma Visma biroja dizainā valda tīras un skaidras līnijas, ziemeļvalstīm raksturīgie pieklusinātie toņi, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Viens no lielākajiem ziemeļvalstu IT uzņēmumiem Visma ir nozīmīgs nomnieks jaunajā A klases biroja centrā Place Eleven Sporta ielā Rīgā. Uzņēmums kopumā aizņem divus ar pusi stāvus 3293 m2 platībā. Tajā ir iespēja izvietot 305 darba vietas. Patlaban uzņēmumā strādā 257 cilvēki.

«Iepriekš Visma Labs, Visma Enterprise un Visma Consulting atradās atsevišķās vietās un dzīvošana dažādās mājās bija apgrūtinoša, turklāt uzņēmumi auga un bija skaidrs, ka esošajās telpās kļūst par šauru. Arī no uzņēmuma identitātes un kultūras skata punkta raugoties, mums bija svarīgi, lai mēs esam kopā un tiekam uztverti kā viens veselums, lai gan esam vairākas juridiskas personas. Brīdī, kad izlēmām par labu šim biroja centram, te vēl nebija izraksta būvniecības bedre, mēs pieņēmām izaicinājumu pievienoties attīstītāja vīzijai par to, kā šeit varētu izskatīties,» stāsta Visma Enterprise vadītāja Antra Zālīte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmssvētku laikā laikraksts Dienas Bizness Latvijas uzņēmējus aicināja glazēt piparkūkas un izteikt savus nākamā gada novēlējumus valstij

Uldis Leiterts, datu vizualizācijas iesācējuzņēmuma infogr.am vadītājs

«Ja kādam ir doma sākt ko jaunu – kālab ne 2016. gadā? Ja cilvēkam ir ideja, par ko viņš ir domājis ilgi, nākamais gads varētu būt sirsnīgi labs brīdis, kad nebaidīties to darīt. Nākamajā gadā es gribētu redzēt kompāniju, kam ir potenciāls kļūt par latviešu vienradzi – uzņēmumu, kas novērtēta par miljardu dolāru.

Lai sāktu ko jaunu, nevajag daudz laika – no ļoti agras idejas, kad domājām, vai un kas tas varētu būt, līdz brīdim, kad palaidām infogr.am publiski un ieguvām pirmos lietotājus, pagāja pusgads, bet no brīža, kad reāli sākām strādāt pie produkta un publicējām to, pagāja apmēram divas nedēļas.

Komentāri

Pievienot komentāru