Jaunākais izdevums

Pazīstamais startup uzņēmējs Uldis Leiterts veicis savu pirmo eņģeļinvestīciju uzņēmumā AirBoard

«Gribu lidot ar AirBoard, tā tehnoloģija «iespārda»! Man patīk ambīcija un neatlaidība kādu redzu AirBoard komandā. Produktam ir spēcīgs potenciāls, uzņēmuma dibinātājs Elviss Straupenieks ir apņēmīgs, zinošs un ar mērķtiecīgs. Tā ir investīcija personībā, šādus cilvēkus Latvijai vajag vairāk!» saka Uldis Leiterts, startup uzņēmumu Infogr.am un Attitude līdzdibinātājs. AirBoard ir pasaulē mazākais cilvēka pilotējamais lidaparāts.

Vaicāts, kāpēc uzņēmējiem ir svarīgi ieguldīt citos uzņēmumos un ko tas dod ekosistēmai, U. Leiterts norāda, ka uzņēmēji, kuri investē tehnoloģiju ekosistēmā, to dara ar lielāku izpratni, un papildus naudai spēj dot zināšanas, kā to veiksmīgi ieguldīt. «Investīcija ir arī uzticības balsojums,» viņš teic.

Šobrīd U. Leiterts dzīvo Sanfrancisko ASV, kur attīsta uzņēmumu Attitude, kas strādā mārketinga automatizācijas mākslīgā intelekta risinājuma. Projekta iepriekšējais nosaukums bija Fragmentic. Iepriekš U. Leiterts norādīja, ka pārmaiņas ir svarīga daļa no jaunuzņēmuma dzīves. «Mēs sākām Fragmentic ar vienkāršu ideju par SaaS (Software as a Service – programmatūra kā pakalpojums) konstruktoru, lai nodrošinātu «fragmentus», ar ko būvēt programmatūras produktus. Mēs uzzinājām, ka mūsu klienti ir vairāk ieinteresēti ilgtermiņa attiecību veidošanā un stiprināšanā ar saviem klientiem. Tāpēc mēs nolēmām mainīties, lai labāk atbilstu viņu vajadzībām,» bija teikts kompānijas paziņojumā. Līdz ar izmaiņām kompānijas virzienā, izlemts par jaunu nosaukumu, kas kopā ar pareizo attieksmi palīdzēs gūt panākumus.

DB jau rakstīja, ka šā gada maijā vizuālo prezentāciju platforma Prezi paziņoja par globālajā tīmeklī bāzētā datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi. Šis ir pirmais Prezi šāda veida darījums un tā finanšu nosacījumi netiek izpausti. «Prezi bija ieinteresēts apvienoties ar Infogr.am, jo mums ir kopīgs mērķis - palīdzēt klientiem pieņemt izsvērtus lēmumus, piedāvājot viņiem efektīvākus vizuālās komunikācijas rīkus. Ja attēls ir līdzvērtīgs tūkstoš vārdiem, tad, papildinot to ar datiem, tas kļūst daudz uzticamāks. Vienlaikus, ja nav stāsta, tad dati vieni paši nav tik efektīvi,» teica Peter Arvai, Prezi izpilddirektors un līdzdibinātājs.

Saistībā ar darījumu Infogr.am izpilddirektors Mikko Järvenpää norādīja, ka Infogr.am mērķis ir piedāvāt vizuāli pievilcīgas, informatīvas infografikas un citas datu vizualizāciju tehnoloģijas iespējami vairāk lietotājiem. Apvienojot spēkus ar Prezi, to varēs īstenot ātrāk. Kopā ar Prezi Infogr.am turpinās savu darbu kā pasaules līderi datu vizualizācijas jomā un radīs vēl spēcīgākus, vizuāli pievilcīgākus un interaktīvākus vizuālās komunikācijas rīkus, nekā līdz šim.

LASI ARĪ:

Alise Semjonova: Infogr.am sasniedzis būtisku attīstības punktu

Infogr.am kļūs par Prezi filiāli

FOTO: Ieskats Infogr.am «mammas» Prezi birojā

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Alkohola tirdzniecība Igaunijas pierobežā plaukst un zeļ

Sandra Dieziņa,09.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā alkoholisko dzērienu tirdzniecība Igaunijas pierobežā plaukst un zeļ. Kā DB pārliecinājās Ainažos, igauņu un somu tūristi lielos apjomos iepērk alkoholiskos dzērienus, jo akcīzes starpība ar Igauniju dzērienus ļauj iegādāties krietni vien lētāk.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Alkohola veikalu Alko 1000 Market igauņiem piederošā kompānija SIA ET Invest izveidojusi bijušajā Latvijas-Igaunijas robežpunktā, kurš ilgu laiku stāvējis tukšs. Kompānijai vēl ir veikali Valkā, Apē un nule kā līdzīgs veikals atvērts Grenctālē. Ainažu Alko 1000 Market veikala vadītājs Oskars Kotāns neslēpj, ka alkohola tirdzniecība ir ienesīgs bizness. Kamēr ir iespēja, nauda ir jāpelna, viņš pamato veikalu izveidi.

Alko 1000 Market Ainažos darbu sācis maijā, bet jau pērn decembrī netālu durvis vēra igauņiem piederošs SuPerAlko, kam ir vesels veikalu tīkls Igaunijā. «Neesmu analītiķis, bet ekonomisti jau aprēķinājuši, ka alkohola akcīzes celšana valstij nekādu peļņu nenesīs. Varbūt īstermiņā būs ieguvums – mēnesi, divus, trīs, bet pēc tam viss aizies lejā. Ja izlīdzināsies cenas un akcīzes nodoklis ar Igauniju, tad kāda jēga igauņiem vai somiem būs braukt pie mums iepirkties. Tad arī somi vairs nebrauks, bet iepirksies Igaunijā,» vērtē Kotāns. Viņš atklāj, ka ziemeļvalstu kaimiņi Latvijā nepērk tikai alkoholiskos dzērienus, bet arī pārtiku un būvmateriālus, līdz ar to šī pārrobežu iepirkšanās dod savu artavu Latvijas ekonomikā. Uzņēmums sadarbojas ar lielākajiem pašmāju alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu ražotājiem un, kā lēš Kotāns, pēc akcīzes palielināšanas apjomi var sarukt. Strādāsim, kamēr būs izdevīgi. Ja nebūs izdevīgi, slēgsim veikalus, tā O. Kotāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmums Fragmentic kļūst par Attitude.ai un strādā mārketinga automatizācijas mākslīgā intelekta risinājuma.

«Pārmaiņas ir svarīga daļa no jaunuzņēmuma dzīves. Mēs sākām Fragmentic ar vienkāršu ideju par SaaS (Software as a Service – programmatūra kā pakalpojums) konstruktoru, lai nodrošinātu «fragmentus», ar ko būvēt programmatūras produktus. Mēs uzzinājām, ka mūsu klienti ir vairāk ieinteresēti ilgtermiņa attiecību veidošanā un stiprināšanā ar saviem klientiem. Tāpēc mēs nolēmām mainīties, lai labāk atbilstu viņu vajadzībām,» teikts kompānijas paziņojumā (https://medium.com/@attitudeai/fragmentic-becomes-attitude-ai-9170506cd898). Līdz ar izmaiņām kompānijas virzienā, izlemts par jaunu nosaukumu, kas kopā ar pareizo attieksmi palīdzēs gūt panākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Digital Freedom Festival startup konkursos uzvar Exonicus un Amplicam no Latvijas

Lelde Petrāne,16.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digital Freedom Festival ietvaros notikušā pasaules vadošā akceleratora 500 Startups konkursa galvenie uzvarētāji ir Latvijas jaunuzņēmums Exonicus, Nīderlandes akceleratora Rockstart konkursā uzvarēja iLof no Portugāles, bet Latvijas valsts meži GEO konkursā - Latvijas Amplicam.

Digital Freedom Festival līdzdibinātājs un jaunuzņēmumu konkursu žūrijas pārstāvis Uldis Leiterts norāda: «Pēdējā laikā arvien vairāk investoru un fondu Baltiju iekļauj savā interešu zonā, jo te ir daudz nobriedušu startup uzņēmumu, kuri atraduši unikālus un inovatīvus risinājumus nopietnām problēmām. Tajā pašā laikā prieks, ka Digital Freedom Festival jaunuzņēmumu konkursos piesakās arvien vairāk ārvalstu uzņēmumu.»

Exonicus izstrādājis virtuālās realitātes ārkārtas medicīnas apmācības simulatoru, kas palīdz medicīnas studentiem, iedzīvotājiem, veselības aprūpes speciālistiem. Uzņēmums iegūs ceļazīmi uz fināla atlases kārtas interviju Silīcija ielejā iekļūšanai nākamajā akceleratora «iesaukumā», lai cīnītos par iespēju iegūt pasaules klases mentoringu, 150 000 ASV dolāru finansējumu un dalību 4 mēnešu akcelerācijas programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alise Semjonova, datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātāja, intervijā laikrakstam Dienas Bizness stāsta, ka šobrīd uzņēmums nonācis punktā, kad tas ir finansiāli pašpietiekams un tuvākajā laikā papildu investīcijas nav plānots piesaistīt.

Fragments no intervijas:

Ja pareizi atceros, jums bija arī doma par video infografikām.

Jā, mēs meklējam veidus, kā iekustināt vizualizācijas, lai tās varētu palīdzēt datus izstāstīt pakāpeniski, dinamiski. Pie tā vēl strādājam.

Pirms kāda laika uzņēmums piesaistīja 1,34 milj. eiro lielas investīcijas. Vai tuvākajā laikā ir plānots piesaistīt vēl investīcijas?

Nē. Mums ir bijuši divi investīciju raundi – pirmssēklas un sēklas, šobrīd esam spējīgi sevi uzturēt un tuvākajā laikā neplānojam piesaistīt papildu finansējumu.

Un pārdot uzņēmumu?

Arī šajā jautājumā mums nav publiski izziņojamu plānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uldis Leiterts, Infogr.am līdzdibinātājs

Gada vidū Ungārijas prezentāciju veidošanas platforma Prezi paziņoja par Latvijas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi, saglabājot gan tā nosaukumu, gan līdzšinējo vadības komandu. Darījuma summa tika turēta slepenībā, bet tā rezultātā Infogr.am kļuva par Prezi filiāli un tā bāzes vieta palika tepat Latvijā. Prezi apņēmies investēt Infogr.am attīstībā. Prezi lieto vairāk nekā 85 miljoni lietotāju visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digital Freedom Festival ietvaros notiks Investoru diena, kurā investori, korporācijas un startup uzņēmēji dibinās kontaktus sadarbības veidošanai nākotnē.

«Šā gada jaunums festivālā - īpaša Investoru diena jeb platforma, kur aptuveni 150 startup uzņēmēji tiksies ar investoriem, kuru kopējais investīciju portfeļa apjoms pārsniedz 1 miljardu ASV dolāru. Mēs ticam, ka Latvija ir vieta, kur rasties pasaules līmeņa idejām, kas var uzlabot darba un dzīves kvalitāti,» stāsta Digital Freedom Festival līdzdibinātājs Uldis Leiterts.

Investoru vidū būs Techstars, 500 Startups, Buran Venture, StartupBootcamp, Crypto Valley, Starta Ventures, Practica VC u.c. - vairāk nekā 30 pasaules līmeņa akceleratori un riska kapitāla fondi.

Akcelerators 500 Startups jau trešo gadu Rīgā meklēs labākos sēklas stadijas Eiropas startup uzņēmējus, dodot iespēju uzvarētājam piedalīties fināla atlases kārtā iekļūšanai akcelerācijas programmā un iegūt 150 000 ASV dolāru investīciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am pārdošanas darījuma summa Ungārijā dibinātajai vizuālo prezentāciju veidošanas platformai Prezi varētu būt mērāma miljonos, pieļauj finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia asociētā direktore Dace Medne.

Viņa sacīja, ka šajā darījumā Infogr.am var uzskatīt par jaunuzņēmumu, kam ir negatīva peļņa, līdz ar ko klasisku vērtības aprēķināšanas metodiku piemērot nevar. «Skaidrs, ka Infogr.am nākotnes vērtība ir lielāka, nekā to nosaka šā brīža peļņa,» sacīja eksperte.

«Iespējams, ka šajā darījumā bija kāds reizinātājs jeb multiplikators lietotāju skaitam. Cik zināms, Infogr.am ir trīs miljoni lietotāju, un šis skaits, iespējams, tika sareizināts ar kādu multiplikatoru,» pieļāva Medne, piebilstot, ka ir grūti pateikt, kāds bija šis multiplikators, līdz ar ko arī darījuma summu pateikt ir grūti, tomēr, ņemot vērā lietotāju skaitu un uzņēmuma vēsturiski piesaistītās investīcijas 2,5 miljonu apmērā, pārdošanas darījuma summa, visticamāk, mērāma miljonos.

Komentāri

Pievienot komentāru