Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.
1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.
2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.
3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.
4. Google Analytics kontā ir jāizveido mērķi. Mērķu izveidošana nodrošina iespēju veikt reklāmas efektivitātes analīzi vērtīgo darbību griezumā (piemēram, pasūtījuma). Pateicoties tam, ir iespējams sasniegt labākus pārdošanas rādītājus, optimizējot reklāmas kampaņas.
5. Jāizstrādā pārdomāts reklāmas ziņojums. Jāatceras, ka šis elements ir jūsu ieņēmumu pozīcija. Tas nozīmē – jo vairāk uzmanības jūs veltīsiet reklāmas ziņojuma izstrādei, jo vairāk potenciālo klientu piesaistīsiet savai mājas lapai.
6. Jāseko līdzi jūsu Quality Score rādītājam. Šis ir viens no fundamentālajiem Google reklāmas rādītājiem. Ja reklāmdevējam ir zems Quality Score (teiksim 4 no 10), būs ārkārtīgi grūti sasniegt labus reklāmas efektivitātes rādītājus.
7. Jāpievieno negatīvie atslēgvārdi. Ja jūs nevēlaties, lai jūsu reklāma rādītos pēc dažiem konkrētiem atslēgvārdiem, tad tie jāpievieno pie negatīvajiem atslēgvārdiem (piemēram, atslēgvārdi «lēts», «bezmaksas» utt.). Ja šī darbība nav veikta, jūs saņemsiet nevajadzīgus klikšķus un neefektīvi izmantosiet reklāmas budžetu (tādējādi zaudējot naudu).
8. Jāseko līdzi reklāmas ziņojuma pozīcijai. Atkarībā no izvēlētās stratēģijas reklāma var atrasties dažādās pozīcijās. Ja jūsu mērķis ir savai mājas lapai piesaistīt pēc iespējas lielāku potenciālo klientu skaitu, atcerieties, ka reklāmas ziņojumam ir jāatrodas pirmajās trīs pozīcijās (no pirmās pozīcijas visbiežāk tiek saņemts visvairāk klikšķu).
9. Jāseko līdzi Bounce Rate rādītājam. Šis rādītājs atbild par trafika kvalitāti. Augsts Bounce Rate norāda uz to, ka trafika kvalitāte nav atbilstoša, līdz ar to ir jāveic atslēgvārdu, reklāmas ziņojumu un nolaišanas lapas analīze.
10. Jāveic Google reklāmas pilnveidošanas darbi ar nolūku paaugstināt Conversion Rate rādītāju. Šis rādītājs atbild par jūsu reklāmas efektivitāti. Jo augstāks ir šis rādītājs, jo efektīvāka ir jūsu reklāma un jo lielāku skaitu klientu jūs gūstat.