Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kamerā notika seminārs «GOOGLE EKSPORTAM», kur par eksporta iespējām, izmantojot interneta un t.sk. Google meklētāja priekšrocības, stāstīja Didzis Vilcāns (Google Ireland), Dr.Sergejs Volvenkins (iMarketings.lv) un Jānis Birģelis (Infinitum8).
Zemāk minēšu kopsavilkumu no savas prezentācijas. Prezentācijā iekļautais saturs bija 100% praktisks, kam par pamatu tika ņemta informācija no iMarketings Google AdWords un Google Analytics nodaļas ekspertu ikdienas darba ar klientiem, kuri realizē savu produkciju ārzemēs. Prezentācija bija sadalīta divās daļās: pirmā daļā stāstīju par diviem būtiskiem argumentiem, kāpēc Google meklētājs ir atbilstošs reklāmas instruments eksporta noieta veicināšanai un otrā daļā tika akcentēti divi momenti, kam obligāti jāpievērš uzmanība pirms uzsākt reklāmas aktivitātes ārzemju tirgos. Pie dāvāju ar šīs informācijas kopsavilkumu iepazīties zemāk.
Video no pasākuma:
Divi argumenti, kāpēc Google AdWords (Google reklāma) eksporta tirgos
1. Īss ieviešanas laiks, iespēja veikt izmaiņas jebkurā brīdi un ir iespēja kontrolēt izdevumus. Šie ir kritiski jautājumi, kas padara Google meklētāju par ļoti piemērotu komunikācijas instrumentu. Pietiek ar 3-5 dienām, lai sāktu reklamēt savu produkciju un Google saņemt pirmos pasūtījumus. Ja ir nepieciešamība veikt izmaiņas komunikācijā (piemēram, mainās piegādes termiņi, cenas utt.), to var izdarīt uzreiz, kad šāda nepieciešamība radusies. Un, piemēram, ja šonedēļ Jūs nevarat atvēlēt līdzekļus reklāmai, Jūs jebkurā brīdī varat pārtraukt reklāmas aktivitātes un atsākt tās atkal tad, kad budžets to atļauj.
2. Pirms uzsākt reklamēties, Jūs varēsiet noteikt un izanalizēt Jūsu produkta pieprasījumu. Ja Jūs sāksiet reklamēt produkciju kādā ziņu vai nozares portālā, Jūs nevarēsiet pateikt, cik daudz apmeklētāju ir ieinteresēti iegādāties Jūsu produktu. Tas nozīme, ja, piemēram, Jūs pārdodat rotaļlietas, tad ar reklāmu klasiskos interneta mēdijos Jums atliek tikai minēt, cik daudz portāla apmeklētāju būs ieinteresēti Jūsu produktu iegādāties. Savukārt Google nodrošina Jums instrumentus, kas ļauj noteikt, cik liels ir pieprasījums pēc Jūsu produkta (cik reižu potenciālie pircēji to ir meklējuši ar interneta meklētāju starpniecību) un kāds varētu būt orientējošs reklāmas budžets un klikšķu skaits, ko potenciālie pircēji izdarīs uz jūsu reklāmas ziņojumiem. Tas sniegts Jums informāciju, kas reāli palīdzēs prognozēt pārdošanas rezultātu.
Divi svarīgie momenti, kam jāpievērš uzmanība un pie kā jāpiestrādā pirms uzsākt reklāmas aktivitātes ārzemju tirgos
1. Pārziniet savu mērķauditoriju
Ārzemju tirgos, it īpaši, ja runa iet par «veco» Eiropu, cena par klikšķi var būt daudzās reizēs augstāka nekā Latvijā. Piemēram, Latvijā vidējā klikšķa cena uz atslēgvārdu «tulkošanas pakalpojumi» vidēji ir 0.26 EUR. Savukārt Anglijā klikšķis uz reklāmas ziņojuma, kas meklētājā parādās, ievadot šo pašu atslēgvārdu, vidēji Jums var izmaksāt 3.00 EUR. Ja Jūs nepareizi noteiksiet atslēgvārdus, kam būtu jānodrošina reklāmas parādīšanās, Jūs sagaida zaudējumi un neapmierinošs pārdošanas rezultāts. Mērķauditorijas pārzināšana un spēja analizēt situāciju no klienta perspektīvas palīdzes Jums izvēlēties piemērotākus atslēgvārdus.
2. Mājas lapai ir «jāpārdod»
Jūsu komunikācija var būt ideāla, un Jūs novirzīsiet uz mājas lapu ieinteresētus potenciālos klientus, bet, ja Jūsu mājas lapa nespēj ieinteresēt un pārdod, tad katrs iegūtais klients visbiežāk Jums izmaksās pārāk dārgi. Rezultātā Jūs būsiet spiesti pārtraukt komunikāciju. Neefektīva mājas lapa ir ļoti biežs iemesls pārdošanas plāna neizpildei. Pirms uzsākt reklāmas aktivitātes ārzemju tirgos, pārliecināties, ka Jūs mājas lapa pilda tai uzticētos uzdevumus. Pārbaudīt to Latvijā ir krietni lētāk, nekā ārzemju tirgos.