#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.
Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?
Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.
Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.
Kas notiks ar zīmolu komunikāciju? Pagaidām neviens uz šo jautājumu nevar atbildēt, jo sekas vēl nav jūtamas. Facebook izveidotāji gan mierina, ka zīmoliem, kas veido kvalitatīvu saturu, nevajadzētu izjust būtiskas atšķirības. Kas tad ir kvalitatīvs saturs šī sociālā tīkla izpratnē? Tāds, par kuru ir daudz komentāru! M. Zakerbergs sola, ka ierakstus, par kuriem būs plašas diskusijas, algoritms neaiztiks. Taču zīmoliem nevajadzētu pārspīlēt un katrā ierakstā norādīt – lūdzu komentē, lai turpinātu saņemt ziņas. Tas drīz vien izskatīsies pēc spam ziņojumiem un zaudēs vērtību.
M. Zakerbergs iepriekš ir norādījis, ka Facebook lietotājiem patīk komentēt video tiešraides – tas ir mājiens zīmoliem. Un vēl uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu šajā sociālajā tīklā, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad. Tāpēc ir vērts investēt komunikācijā dažādu grupu ietvaros. Tās būs vietas, kur lietotāji, paredzams, pavadīs visvairāk laika, lietojot Facebook.
Rezumējot – tomēr vislielākās iespējas ierakstus redzēt būs lietotāju ģimenei un draugiem. Kas attiecas uz zīmolu lapām, joprojām darbosies izvēlne, kad, lapai spiežot «patīk», būs iespējams norādīt, ka tās saturu lietotājs vēlas redzēt kā pirmo savā ziņu lentā jeb see first.
Twitter parādās iespēja nostiprināties kā «lielo ziņu» jeb breaking news avotam. Twitter sevi pozicionē kā mediju, kas primāri ziņo par visu, kas notiek šeit un tagad. Pēc piecām minūtēm konkrētais saturs vairs nebūs aktuāls un būs «nobraucis» tālu ziņu lentā. Īpaši tas attiecas uz krīzes situācijām vai lieliem un satraucošiem notikumiem. Šajā ziņā Twitter vienmēr ir konkurējis ar Facebook, jo apmeklētāju vismaz pagaidām vairāk ir otrajam. Taču tagad jaunizveidotais Facebook algoritms var nostrādāt tā, ka «karsta» ziņa var paslīdēt garām nemanīta, ja neviens no radiniekiem vai draugiem ar šo ziņu nav dalījies. Savukārt Twitter vienmēr būs redzama vispirms jaunākā informācija un pēc tam ziņas, kurām ir bijis lielākais iesaistīšanās līmenis, pat ja rakstītājs nav tavu draugu vidū. Tā kā ar Twitter joprojām nekad nepalaidīsi garām pašu svarīgāko un aktuālāko. Paredzams, ka šis sociālais tīkls tādējādi nostiprinās savu breaking news reputāciju.
LinkedIn – sociālais tīkls kontaktiem profesionālajā vidē – iepriekš ne reizi vien kritizēts par to, ka mēģina atdarināt Facebook, paņemot vērtīgākos risinājumus un tos, kas darbojas vislabāk. Šobrīd ir skaidrs, ka vismaz pēdējās algoritma izmaiņas LinkedIn nepārņems un turēsies uz iemītās takas. Proti, sociālā tīkla algoritms mēģinās katram lietotājam piedāvāt tam visinteresantāko saturu, ņemot vērā, kāda ir tā kontaktu lokā izplatīto ierakstu popularitāte. Arī LinkedIn ir svarīgs citu lietotāju novērtējums ierakstam – atzīme «patīk», komentārs vai dalīšanās ar saviem sekotājiem –, lai tas turpinātu konkrēto ierakstu izplatīt tālāk un rādīt citu lietotāju ziņu lentās. Zīmoliem arī šeit tam ir jāpievērš īpaša uzmanība.
Citos aspektos zīmoliem LinkedIn tīklā nekas nemainīsies – joprojām būs iespēja reklamēt saturu precīzi definētai auditorijai, paļaujoties, ka tas netiks paslēpts papildus auditorijas atlases kritēriju dēļ. Šis sociālais tīkls arī turpinās piedāvāt dažādus jaunumus, lai rosinātu zīmolus kreatīvi izpausties, radot oriģinālu un interesantu saturu. Httpool Baltics šopavasar organizēs īpašu iepazīšanās semināru Latvijas uzņēmumiem un zīmoliem, lai informētu par LinkedIn jaunumiem, tostarp sponsorētajām video un «karuseļu» reklāmām, kā arī trešās puses datu mērījumiem. Interesantākais jaunums uzņēmumiem būs iespēja uzzināt, kuri darbinieki visaktīvāk dalās ar informāciju par savu darbavietu. Par to vairāk stāstīs LinkedIn partneru attiecību vadītājs Sems Parkers, kurš vizītē Baltijas valstīs pārstāvēs sociālā tīkla galveno mītni.
? http://www.db.lv/diskusija/kuri-socialie-tikli-sniedz-vislielako-pievienoto-vertibu-uznemuma-attistiba
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
Mana pieredze: Sludinājumu portāls un reputācijas veidotājs
Investori neapmierināti ar gaidāmajām izmaiņām Facebook ziņu plūsmā