Sociālais tīkls Facebook atklāj, kādus datus tas apkopo par lietotājiem. Un daudziem var nepatikt tas, ko viņi redz, ziņo BBC.
Iespēja iestatījumos ar nosaukumu «Off-Facebook Activity» parādīs visas lietotnes un vietnes, kas sūta informāciju par jums sociālajam tīklam Facebook, kas pēc tam tiek izmantots, lai efektīvāk atlasītu reklāmas. Lietotājs varēs iztīrīt savu digitālo vēsturi un nepieļaut šādu izsekošanu nākotnē.
Pagaidām gan šīs iespējas ieviešana notiek ļoti lēni - patlaban tas tiek testēts tikai Īrijā, Dienvidkorejā un Spānijā, bet mērķis ir galu galā to piedāvāt visā pasaulē.
Šāda iniciatīva nākusi klajā laikā, kad Apple un Mozilla jau ir veikušas pasākumus, lai neļautu Facebook un citiem pakalpojumiem izsekot lietotājus.
Visbiežāk lietotāju izsekošanas pamatā ir Facebook Pixel. Tas ir iemesls, kāpēc pēc tam, kad esat pārlūkojis interneta vietni, lai, piemēram, atrastu sev jaunus apavus, pusstundu pēc tam Facebook ziņu plūsmā jums parādīsies reklāma, kas atgādinās par šiem apaviem.
«Off-Facebook Activity» izmantošana ļaus precīzi uzzināt, kādus datus par jums nosūta dažādas lietotnes un vietnes. Ja lietotājs izvēlēsies atslēgt izsekošanu, tam vajadzētu nozīmēt, ka apavu reklāma pārtrauks viņu vajāt.
Ir svarīgi uzsvērt, ka Facebook joprojām apkopos datus, bet tie tiks anonimizēti - varēs redzēt, ka daudzi cilvēki ir apskatījuši šos zābakus, bet nebūs pieejama informācija par konkrētām personām.
«Off-Facebook Activity» ieviešana aizņēmusi jau vairāk nekā gadu un pilda Facebook bosa Marka Zakerberga solījumu dot lietotājiem lielāku kontroli pār viņu datu izmantošanu.