Latvijā 12% no visiem interneta skatījumiem tiek veikti no ārzemēm. Aptuveni ceturtā daļa no tiem tiek veikti no Lielbritānijas. Līdzīgi ir arī Lietuvā, savukārt Igaunija uzrāda atšķirīgas tendences. Tur katrs trešais no ārzemēm ienākošajiem lapu skatījumiem nāk no Somijas, liecina Gemius veiktais pētījums.
26% no ārzemju interneta lapu skatījumiem Latvijā tiek veikti no Lielbritānijas, otro vietu dala Amerikas Savienotās Valstis ar nepilniem 9% un Krievija ar vairāk nekā 8% ārzemju interneta lapu skatījumu. Ceturtajā vietā ir Zviedrija ar nepilniem 8% ārzemju interneta plūsmas, bet piecinieku noslēdz Vācija ar nepilniem 6%. No Īrijas, kas bieži vien tiek dēvēta par latviešu emigrācijas lielvalsti, nāk vien 4% no ārzemju interneta plūsmas. No mūsu kaimiņvalstīm Latvijas interneta lapas tiek skatītas no Lietuvas 4% gadījumu, bet no Igaunijas - 3% no visiem no ārzemēm veiktajiem skatījumiem.
Līdzīga situācija arī Lietuvā - arī tur pirmajā vietā ierindojusies Lielbritānija ar 31%, līdzīgās pozīcijās Norvēģija (10%) un ASV (9%), ceturtajā vietā ir Vācija ar 7%, bet Īrija ir piektajā vietā ar vairāk nekā 6%. Procentuāli mazāk Lietuvas internetu aplūko no Krievijas - mazliet vairāk nekā 2% gadījumu, kas ir tikpat daudz, kā Lietuvas internets tiek aplūkots arī no Latvijas.
Atšķirīgas tendences rāda Igaunija - tur nozīmīgākā ārzemju interneta plūsma nāk no Somijas - 33%, ievērojama daļa arī no Krievijas - 12%, bet trešajā vietā ASV ar vairāk nekā 7%. Piecinieku noslēdz Zviedrija ar 6% un citās Baltijas valstīs tik populārā Lielbritānija ar nepilniem 4% no ārzemju interneta plūsmas. Latvieši un lietuvieši Igaunijas interneta lapas skata līdzīgi - mazliet vairāk nekā 2% gadījumu.
Kopumā visaugstākā ārzemju interneta plūsma ir Lietuvā - 14% no visiem tur veiktajiem interneta lapu skatījumiem ir veikti no ārzemēm. Latvija ir otrajā vietā ar 12%, bet vismazāk no ārzemēm internetam pieslēdzas, lai apskatītu Igaunijas internetu - 11% gadījumu.
«Dati par katras valsts ienākošās interneta plūsmas ģeogrāfisko izcelsmi var būt nozīmīgs informācijas avots uzņēmējdarbības potenciālu apzināšanā un lēmumu pieņemšanā. Ģeogrāfiskais stāvoklis uzņēmējdarbībā vairs nerada tādus šķēršļus kā agrāk, jo ar interneta klātbūtni robežas ir praktiski izzudušas,» komentē Tomašs Lehovičs, (Tomasz Lechowicz) biznesa attīstības konsultants uzņēmumā Gemius.
Pētījumā apkopoti tiešsaistes interneta plūsmas monitorēšanas rīka gemiusTraffic dati par 2013. gada decembri.