Lai cik piesardzīgi cilvēks lietotu sociālos tīklus, tie tik un tā atstāj «pēdas», kuras, prasmīgi meklējot un analizējot, var izmantot reklāmas novirzīšanas nolūkos, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Ar sociālo tīklu un interneta mediju palīdzību var uzzināt gandrīz jebkādu informāciju par potenciālo uzņēmuma mērķauditoriju, taču tā ne vienmēr būs pieejama publiski un bez maksas. Ja kompānija ir precīzi definējusi savu mērķauditoriju, tad var uzzināt padziļinātus datus par sava profila sekotājiem un pēc tam tos sekmīgi likt lietā.
«Mēs aģentūrā papildus publiski pieejamiem datiem, protams, izmantojam arī citus informācijas avotus par sociālo tīklu lietotājiem, piemēram, Gemius, TNS vai Wave. Kritēriji, pēc kādiem tiek atlasīta informācija, var būt ļoti dažādi. Tas ir atkarīgs no avota, kurā meklē, kā arī mērķa, kādam dati nepieciešami, bet populārākie ir demogrāfiskie rādītāji, intereses, uzvedība, dzīvesveids, izglītība un bieži arī mobilo ierīču lietošanas paradumi,» stāsta Inspired Digital vadītāja Ance Prince. Iegūto informāciju var izmantot, lai radītu lietotājam interesantu saturu, lai precīzi novirzītu sociālo tīklu reklāmas, paturot prātā līdzsvaru starp auditorijas plašumu, šaurumu un segmentāciju.
Sociālajos tīklos iegūtie dati ļauj vairāk izprast mērķauditorijas vērtības un pielāgot šos datus komunikācijas stratēģijā, lai uzņēmums sasniegtu savus biznesa mērķus. «Piemēram, Facebook analītikas rīkā var redzēt ne tikai to, kāds ir sekotāju vecums, dzimums, dzīvesvieta, dzimtā valoda, attiecību statuss, bet, izmantojot reklāmas rīku, konkrētas mērķauditorijas intereses – vai tas ir bizness, sports, ēdiens, mūzika, māksla, tehnoloģijas u.c. Varam redzēt arī tendences, kad tieši sekotāji visvairāk ir tiešsaistē,» skaidro digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 satura nodaļas vadītāja Elīna Jurkāne.
Visu rakstu Zem sociālo tīklu lupas lasiet 20. marta laikrakstā Dienas Bizness.