Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēmis lēmumu pret SIA TV 3 Latvia (TV 3), uzliekot sodu 6000 eiro apmērā par Reklāmas likuma pārkāpumu, kā arī maldinošas komercprakses īstenošanu.
Lēmums pieņemts saistībā ar aprīļa sākumā LNT un citos MTG grupas kanālos raidīto reklāmu, kurā mudināja skatītājus atteikties no Lattelecom sniegtajiem interaktīvās televīzijas pakalpojumiem saistībā ar TV3 translēšanas pārtraukšanu. Reklāmā bez viņas piekrišanas tika izmantots PTAC direktores citāts, kas izrauts no sniegtās intervijas konteksta un pasniegts pārprotami un tendenciozi. Šāda reklāma ir pretlikumīga, jo pārkāpj gan Reklāmas likumu, kas aizliedz izmantot reklāmā personu, bez tās piekrišanas, gan mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, gan arī Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu, jo maldina patērētājus.
Tas nozīmē, ka patērētāji varēja pieņemt lēmumu lauzt noslēgto līgumu par interaktīvās televīzijas pakalpojuma izmantošanu vai mainīt pakalpojumu sniedzēju, ar kuru noslēgts līgums par Lattelecom interaktīvās televīzijas pakalpojumu sniegšanu, ko citādi, ja reklāma netiktu sniegta, patērētājs nebūtu pieņēmis. Tas ir pretrunā ar PTAC šajā sakarībā pausto publisko viedokli, kas tieši mudināja patērētājus pirms pieņemt lēmumu, rūpīgi izsvērt un apzināties sekas gadījumā, ja līgums tiek lauzts, norāda PTAC.
Minēto pārkāpumu pastiprina tas, ka reklāmā izmantotā amatpersona ir PTAC kā valsts pārvaldes iestādes, kuras darbības mērķis ir efektīvas patērētāju tiesību un interešu aizsardzības nodrošināšana, direktore, kuras sniegtajam viedoklim par patērētāju tiesību jautājumiem patērētāji jo īpaši uzticas vai varētu uzticēties.
PTAC ir saņēmis arī Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas padomes 15.maija lēmumu, kurā nolemts atzīt konkrēto reklāmu par neobjektīvu, maldinošu un pārprotamu, kas turklāt sava maldinošā rakstura dēļ varēja ietekmēt patērētāju ekonomisko rīcību un kaitēt SIA Lattelecom, neatbilstošu Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodeksam. Ņemot vērā, ka TV 3 ir Reklāmas asociācijas biedrs, tai ir saistošs Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodekss.
PTAC, vērtējot pārkāpumu, ņēma vērā arī, ka ir pieņemts lēmums, sodot TV3 par profesionālai rūpībai neatbilstošas komercprakses īstenošanu ar 5000 eiro. TV 3 marta pirmajā pusē īstenoja komercpraksi, sniedzot informāciju saistībā ar TV 3 turpmāku nepieejamību Lattelecom interaktīvajā televīzijā. PTAC konstatējis, ka TV 3 nav rīkojusies atbilstoši profesionālajai rūpībai, jo komercpraksē tika izmantota informācija par it kā tikai 18 eiro centiem, kas patērētājiem būtu jāpiemaksā, lai turpinātu skatīties TV 3 Lattelecom interaktīvajā televīzijā. Patērētāji arī tika nepamatoti aicināti lauzt līgumus ar Lattelecom un noslēgt tos ar citiem pakalpojumu sniedzējiem, brīdī, kad vēl turpinājās pārrunas starp Lattelecom un TV 3, tādējādi negodīgā veidā izmantojot patērētāju uzticēšanos sniegtajai informācijai un zināšanu trūkumu par visiem līguma starp Lattelecom un TV 3 slēgšanas apstākļiem.
PTAC direktores vietniece Ieva Baldiņa – Brūklīte uzsver, ka TV 3 īstenotā komercprakse un PTAC lēmumi ir skaidrs signāls komersantiem, ka nav pieļaujama patērētāju un viņu uzticēšanās izmantošana komersantu savstarpējo attiecību risināšanā.