Rīgā patvaļīgi, nesaņemot Rīgas pilsētas būvvaldes Pilsētvides dizaina pārvaldes saskaņojumu, 23 vietās uz reklāmas stabiem ir izvietota The O reklāma. Par reklāmu, visticamāk, tiks ierosināta Administratīvā lieta.
«Attēlojot cieņu aizskarošus žestus, ir pārkāpts Reklāmas likums un sabiedrībā pieņemtās morāles normas,» norāda Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs.
The O reklāma, kurā attēloti nepieklājīgi un rupji žesti, tika iesniegta saskaņošanai, bet nesaņēma atļauju izvietošanai, jo reklāmas plakātos attēlotais neatbilst Reklāmas likuma prasībām, kas nosaka – reklāma nedrīkst būt aizskaroša, teikts Būvvaldes paziņojumā.
Pilsētvides dizaina pārvaldes reklāmas inspektori, izvērtējot reklāmas saturu, konsultējās ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru, un lēma, ka reklāmu nesaskaņos.
Reklāmā atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas, saskaņojuma atteikums skaidrots Būvvaldes paziņojumā.
Tomēr The O reklāma izvietota patvaļīgi uz Clear Channel reklāmas stabiem Rīgā. Šobrīd tiek veikta reklāmas stabu apskate, lai sastādītu apskates aktus un sagatavotu dokumentus Administratīvās lietas ierosināšanai un virzīšanai lēmuma pieņemšanai Rīgas domes Administratīvajā komisijā. Ir zināms, ka reklāma varētu būt izvietota 23 vietās. Reklāmā, kurā aicināts iegādāties zīmolu apģērbu, redzami sieviete un vīrietis, kurš rāda sabiedrībā par nepieklājīgu atzītu žestu - rokas pirkstus, izņemot vidējo, savilktus dūrē.
Patērtāju aizsardzības centrs par Reklāmas likuma pārkāpumiem var piemērot sodu par juridiskām personām līdz 10 tūkst. latiem. Par nesaskaņotas reklāmas izvietošanu Rīgas domes Administratīvā komisija var piemērot sodu juridiskām personām līdz tūkstoš latiem.