Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 1000 latu sodu mobilo sakaru operatoram SIA Bite Latvija par negodīgu komercpraksi reklāmā Telefoni tie paši, bet lielāka brīvība!, kurās šā gada pavasarī interneta vietnēs delfi.lv un inbox.lv tika piedāvāts iegādāties Samsung un Nokia tālruņus.
Strīdus reklāmās četri abu minēto zīmolu tālruņu modeļi bija attēloti krītot ar izpletni un šādi raksturots arī cenu kritums. PTAC uzskatīja, ka reklāmas baneros abās minētajās interneta vietnēs, sniegta maldinoša informācija, jo reklāmā norādītās tālruņu cenas nav tālruņu iegādes cenas, bet gan tikai pirmā iemaksa par tālruņiem to pirkšanas gadījumā, liecina PTAC interneta mājaslapā publicētais lēmums.
Savukārt, Bite Latvija uzskatīja, ka PTAC reklāmas banerus ir skatījis nepareizā veidā un tas novedis pie nepareiza banera vērtējuma kopumā ar pamata reklāmu. Uzņēmums uzskata, ka vidusmēra patērētājam pēc banera ieraudzīšanas nav jāpieņem lēmums iegādāties tālruni, jo reklāmā atveidotais ar izpletni krītošais tālrunis starp peldošiem mākoņiem uztverams kā aicinājums vidējā patērētāja uzmanības piesaistīšanai un intereses radīšanai.
Ar kursoru nospiežot uz lidojošā tālruņa jeb noķerot to, patērētājs tiek aizvests uz pamata reklāmas tekstu, kurā aprakstīti visi tālruņa iegādes nosacījumi un noteikumi, tāpēc PTAC bija jāvērtē visa reklāma kopumā pareizā tās pasniegšanas veidā. Turklāt tālruņu iegāde par cenām, kas tika norādītas strīdus reklāmā, bijusi iespējama ar nosacījumu, ka pircējam ir Bite Latvija pieslēgums.
Tomēr PTAC uzskatīja, ka Bite Latvija pieļāvusi pārkāpumu, jo patērētājam nav iespējams saprast, ka reklāmā norādītās cenas ir mobilo tālruņu pirmās iemaksas. Vidusmēra patērētājam no reklāmā norādītās informācijas ir saprotams, ka minētās cenas ir piedāvāto preču galīgās cenas. Turklāt piedāvājums ir pieejams tikai jaunajiem klientiem, kas pāriet no cita mobilo sakaru pakalpojuma sniedzēja pie Bite Latvija ar savu numuru.
PTAC atzina, ka Bite Latvija pieļāvusi negodīgas komercprakses aizlieguma pārkāpumu un par to sabiedrībai piemērots naudas sods.
Šo PTAC lēmumu gan Bite Latvija vēl var pārsūdzēt.
Kā aģentūru LETA informēja Bite Latvija mārketinga vadītāja Kristīne Britāne, uzņēmumam ir žēl, ka PTAC šai lietai veltījis tik daudz sava laikā, «sadrukāja kaudzi lapu viena neprecīza reklāmas materiāla internetā dēļ, kas tur bija pirms vairākiem mēnešiem».
Bite Latvija plāno samaksāt PTAC noteikto 1000 latu soda naudu un turpmāk vēl lielāku uzmanību pievērst saviem reklāmas materiāliem - lai tie būti pilnīgi skaidri un pilnīgi nepārprotami.
PTAC ir Ekonomikas ministrijas pārraudzības iestāde, kuras galvenās funkcijas ir tirgus uzraudzība un kontrole nepārtikas preču tirdzniecībā un pakalpojumu jomā, par patērētāju tiesību pārkāpumiem saņemto patērētāju iesniegumu izskatīšana, patērētāju konsultēšana par viņu tiesībām un patērētāju tiesību ievērošanas uzraudzība līgumu projektos un līgumos, ko patērētāji slēdz ar ražotājiem, pārdevējiem vai pakalpojuma sniedzējiem.
Bite Latvija darbojas kopš 2005.gada kā trešais mobilo sakaru operators Latvijā un šā gada pavasarī tai bija aptuveni 400 000 klientu.