Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mediji izrāda lielāku interesi izmantot automatizētās reklāmu tirdzniecības sistēmas.

"Protams, mēs par to priecājamies, bet iemesls nav tik pozitīvs. Ārkārtējās situācijas iespaidā medijiem samazinās reklāmas ieņēmumi – gan no tiešajām, gan ar automatizēto reklāmu tirdzniecības sistēmu starpniecību iegūtajām reklāmām. Reklāmdevēji ir apturējuši un atceļ arī nākotnē plānotās kampaņas. Lai mazinātu zaudējumus, iztrūkumu tiešajās reklāmās mediji kompensē, izmantojot automatizētās pārdošanas sistēmas. Visi šobrīd cenšas samazināt izmaksas un cilvēkresursi ir viena no dārgākajām pozīcijām – reklāmu pārdevējam jāspēj ne vien pārdot reklāmas, bet arī atpelnīt savu algu. Tas, ka mediji daļēji vai pilnībā pāriet uz automatizētajām reklāmas tirdzniecības sistēmām, nenozīmē, ka cilvēki paliek bez darba. Viņi strādā ar šīm automatizētajām sistēmām," teic Toms Panders, reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmuma SIA "Setupad" līdzīpašnieks.

Dienā uzņēmums veic 120 miljonus reklāmas izsoļu, no kuriem septiņi miljoni notiek Latvijā.

Viņš stāsta, ka visi reklāmas industrijā strādājošie zina, ka šajā nozarē ir sezonalitāte – janvāris ir kluss, līdz Jāņiem ir aktīvāka sezona, pēc tam līdz augustam nekas daudz nenotiek un rudenī atkal visiem ir darba pilnas rokas. "Tagad negaidīti ir iestājies vēl viens janvāris un tas ir vēl aukstāks nekā iepriekšējais. Šobrīd ir kritums gan reklāmas cenās, gan apjomos. Cenas mainās katru dienu, bet, sākot no marta vidus, tās samazinājušās par 25%. Visiem, kam ir produkti, ko pārdot, iesaku izmantot šo iespēju, jo reklāma šobrīd ir lēta. Medijiem ir izvēle – atstāt tukšu vietu un nenopelnīt neko vai arī palaist kaut ko lētāku. Protams, medijiem tas nav nekas skaists, tie nopelna mazāk. Man par to žēl, jo tas ir bīstami," norāda T. Panders.

Mediju vidē pilnībā pazudušas reklāmas, kas saistītas ar aviāciju, ceļošanu, tūrismu, savukārt palielinājies ar farmāciju saistīto reklāmu apjoms. Viņš gan norāda, ka šī ir regulēta nozare, kas nevar reklamēt visu iespējamo. "Jau gada sākumā bija mazāka aktivitāte nekustamā īpašuma reklāmu jomā, bet šobrīd tā nedaudz pieaug. Ievērojami aug reklāmu apjoms, kas saistīts ar televīziju un attālināto izklaidi," saka T. Panders.

Viņš stāsta, ka automātiskā pārdošana spēj ātrāk pielāgoties izmaiņām tirgū vai konkrētā medijā. "Jāsaprot, ka arī pats medijs var veikt uzlabojumus savā reklāmas piedāvājumā, piemēram, izvietojuma un tehniskajā ziņā. Reklāmdevēji izsolēs piedalās ar saviem datiem par reklāmas atdevi, līdz ar to, medijam uzlabojot atdevi, ir iespējams iegūt augstāku cenu un vairot peļņu. Šis ir īstais brīdis pārskatīt savus reklāmas risinājumus, lai, krīzei beidzoties, medijs startētu kā līderis ar spēcīgiem atdeves rezultātiem," uzsver T. Panders.

"Setupad" ir biroji Rīgā, Viļņā un Madridē. Šobrīd komandā ir 15 darbinieki. Pēdējos divos gados uzņēmums ir trīskāršojis apgrozījumu un 2019. gadā tas pieauga līdz 4,7 miljoniem eiro, kas ir par 57% vairāk nekā 2018. gadā. "Mūsu šā gada ekspektācijas ir piezemētākas. 30 dienu laikā apgrozījums ir krities par 16,32%, bet vienlaikus ekspozīciju skaits ir pieaudzis par 10,56%. Pateicoties šim ekspozīciju pieaugumam, uzņēmuma apgrozījums nav krities par 25%, kā vidējais reklāmas cenas samazinājums. Paies vēl pāris mēneši, lai atgūtu iepriekšējās pozīcijas. Domāju, ka kopumā 2020. gada apgrozījumā mums būs pieaugums, jo strādājam efektīvi, mums ir mazas fiksētās izmaksas un mūsu tirgus ir globāls, kas nozīmē, ka tas ir teju vai neizsmeļams. Mūsu uzrunājamais tirgus joprojām ir liels. Lai arī ir krīze, mēs varam augt, uzrunājot arvien jaunus klientus. Tas ir iespējams, turklāt tā, kā strādājam tehnoloģiju biznesā, tas mums nerada lielas izmaksas," optimistiski teic T. Panders.

"Setupad" šobrīd pārskata savas izmaksas, kā arī piedāvātos pakalpojumus un ieceres, ko bija plānots attīstīt. Uzņēmums fokusējas uz aktuālākajām prioritātēm, bet neatmet ar roku jaunām idejām. "Mēģinām turpināt darbību ar pēc iespējas mazākām izmaksām, lai ar laiku netiekam izspiesti no tirgus, jo esam kļuvuši neefektīvi. Šobrīd mūsu priekšrocība ir tā, ka uzņēmums nestrādā Latvijā vien. Reklāmas cenas Latvijā ir nokritušās vairāk nekā jebkurā citā valstī, kur mēs strādājam – Lietuvā, Polijā, Ungārijā, Spānijā. Šobrīd es tam neredzu skaidrojumu," saka T. Panders.

Db.lv jau rakstīja, ka reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Setupad" ir izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu, kuras mērķis ir palīdzēt medijiem nopelnīt vairāk no reklāmām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielāko daļu no septembrī atklātajām "TechHub Riga" kopstrādes telpām Latvijas Universitātes bijušajā Bioloģijas fakultātē jau apdzīvo jaunuzņēmumi

"Nu jau kā divus mēnešus esam iemājojušies vēsturiskajās universitātes telpās Kronvalda bulvārī 4 un šajā salīdzinoši īsajā laikā esam paspējuši apdzīvot ne tikai savu kopstrādes vietu, bet arī aktīvi cenšamies izmantot visu ēkas potenciālu un atdzīvināt koplietojamās telpas – lielās auditorijas un bibliotēku, rīkojot tur savus ikmēneša pasākumus," stāsta "TechHub Riga" vadītāja Līna Sarma.

Viņa atzīst, ka katrs solis šajā procesā ir bijis izaicinošs – no paša sākuma ar telpu saskaņošanu līdz šim brīdim ar iekārtošanu un pielāgošanu dažādām biedru vajadzībām, kas atšķiras atkarībā no komandu lieluma un darbības formāta. "Liels piesaistes punkts jaunajai vietai, protams, ir telpu plānojums un augstie griesti, kas dod gaismu un plašuma sajūtu, kā arī centrālā atrašanās vieta parkā, kura sniedz fantastisku skatu. Pat neko daudz neieguldot telpās, te ir patīkami atrasties. Līdz ar to darām daudz ko, lai tās papildu iekārtotu un pielāgotu. Cenšamies to darīt pārdomāti un lēnām, lai nesabojātu to sajūtu, ko telpas sniedz," norāda L. Sarma.

Komentāri

Pievienot komentāru