Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes tempi 2008. gadā samazinās no prognozētajiem 6.6% uz 4.3% gadā. Savukārt Centrālajā un Austrumeiropā reklāmas tirgus izaugsmes temps sarūk no prognozētajiem 17.4% uz 15.3% gadā, liecina mediju aģentūras ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.
Centrālās un Austrumeiropas reklāmas tirgus prognozes 2009. gadā ir samazinātas no 15.1% uz 12.7% izaugsmi gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo (2008.) gadu, liecina pētījums. Attiecīgi kopējais pasaules reklāmas tirgus pieaugums 2009. gadā prognozējams 4% apjomā līdz šim prognozēto 6% vietā.
Prognožu izmaiņas ietekmē problēmas finanšu nozarē, kuras izraisīja grūtības banku sektorā finanšu tirgus krīzes pēdējā posmā, kas radīja neskaidrības un nedrošību pasaules ekonomikā. Grūtības banku sektorā būtiski neietekmēs reklāmas tirgus apjomu, jo finanšu sektora reklāma veido tikai aptuveni 4% no kopējā reklāmas apjoma pasaulē. Taču reklāmas tirgus izaugsmi ietekmēs patērētāji, kuri centīsies taupīt līdzekļus, un reklāmdevēji, kuri rūpīgi analizēs savu budžetu, lai ietaupītu. Luksusa preču, ceļošanas pakalpojumu un izklaides nozares ir tās, kurās ir vērojams un prognozējams būtiskākais patēriņa un arī reklāmas investīciju samazinājums.
Līdz šim problēmas kredītu nozarē vissmagāk ir ietekmējušas Ziemeļamerikas un Rietumeiropas valstis. ZenithOptimedia pēdējās prognozes tika publicētas jūnija beigās, bet pēc tam daži reklāmdevēji Rietumu valstīs atsauca vairākas reklāmas kampaņas, kuras bija paredzēts īstenot šī gada nogalē. Reklāmdevēji ir arī atlikuši nākamā gada budžeta plānošanu.
Situācija pasaules ekonomikā atstāj noteiktu iespaidu arī uz lokālajiem tirgiem, un Latvija nav izņēmums. "Vairāku reklāmdevēju mārketinga budžeta samazinājums 2008. gada pēdējā ceturksnī neļaus piepildīties dažām optimistiskām tirgus attīstības prognozēm, kas izskanēja šī gada sākumā, piemēram, ka reklāmas tirgus Latvijā augs par 20% salīdzinājumā ar 2007. gadu. Samazinot investīcijas mārketingā, reklāmdevēji arvien lielāku uzmanību pievērš ieguldīto līdzekļu atdeves novērtēšanai un to efektivitātes paaugstināšanai. Te aģentūrām būs vairāk jādomā par metodēm, kas ļauj precīzi novērtēt visu iespējamo komunikāciju kanālu iedarbību uz patērētāja pirkuma lēmuma pieņemšanas procesu," situāciju Latvijas reklāmas tirgū komentē Eduards Maļcevs, ZenithOptimedia direktors Latvijā
Laikā, kad reklāmas budžeti ir apdraudēti, internets gūs virsroku pār tradicionālajiem plašsaziņas līdzekļiem, jo interneta atdeve ir vieglāk izmērāma. Prognozes liecina, ka laikā no 2007. līdz 2010. gadam interneta reklāmas apjomi pasaulē pieaugs vidēji par 23% gadā, un interneta daļa pasaules reklāmas tirgū pieaugs no 8,6% 2007. gadā līdz 13.8% 2010. gadā. Salīdzinājumam – iepriekš ZenithOptimedia prognozēja, ka šī tirgus daļa būs 13.6%.