Politiskās reklāmas partijām izmaksā pārāk dārgi. Pie šāda secinājuma vakar nonāca Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti, gatavojot grozījumus likumā Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām, informē Latvijas Avīze.
Politiskās apvienības Vienotība deputāti jau sagatavojuši priekšlikumu likuma grozījumiem par to, ka raidorganizāciju noteiktie izcenojumi politiskajai reklāmai nedrīkstētu pārsniegt apmaksātā raidlaika vidējos izcenojumus šajā medijā iepriekšējā gadā. Deputāte Lolita Čigāne (Vienotība) nepieciešamību pēc šādas normas pamatojusi ar to, ka TV3 pirms 10. Saeimas vēlēšanām politiskajai reklāmai noteica vairākas reizes augstāku cenu nekā komercreklāmai.
Gan Latvijas Raidorganizāciju asociācija (LRA), gan Latvijas Preses izdevēju asociācija (LPIA) šādu iniciatīvu saucot par likumdevēja iejaukšanos komercdarbībā. «Ja politiskās reklāmas izcenojumi ar likumu tiks pielīdzināti komercreklāmu izcenojumiem, tad mediji nemaz neņems partiju reklāmas, bet labāk pārdos šos laukumus, piemēram, zobupastu tirgotājiem, jo tie vismaz ir regulāri klienti,» deputātus brīdinājusi LRA pārstāve Gunta Līdaka.
Vienotības priekšlikums esot noraidīts, bet kā kompromisa variants varētu tapt likuma grozījums, ka politiskās reklāmas izcenojumi nedrīkst pārsniegt komercreklāmas izcenojumus par vairāk nekā 50%.
Noraidīts esot arī Vienotības priekšlikums dot partijām iespēju «sadalīt» valsts apmaksāto bezmaksas raidlaiku (desmit minūtes) mazākos fragmentos un Nacionālās apvienības priekšlikums, ka Latvijas televīzijai būtu pienākums partiju bezmaksas aģitācijas pārraidīt visvairāk skatītajā laikā no pulksten 19.00 līdz 22.00.