Piedāvājam interviju ar vienu no Golden Hammer mediju žūrijas pārstāvjiem aģentūras Media House valdes locekli Juri Liepiņu.
Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?
Jebkurš labs reklāmas festivāls ļauj profesionāļiem novērtēt savas spējas un iespējamo veiksmi gan valsts un reģiona, gan arī pasaules kontekstā. Tas, kas šodien ir īpaši labs, rīt kļūs par industrijas standartu. Tātad festivāls ir iespēja novērtēt, vai tu jau šodien atbilsti šim rītdienas standarta līmenim. Protams, festivāli ir arī ideju attīstības katalizatori un apstiprinājums, ka jaunrade joprojām ir iespējama. Jāatceras gan, ka profesionāļa mērķis ir izcilība, nevis viena vai otra festivāla balva.
Kas Jums kā žūrijas loceklim būs svarīgākie kritēriji, pēc kuriem vērtēsiet iesniegtos darbus?
Svarīgs ir gan radošums, gan ideja, gan arī tās pasniegšanas veids. Taču jo īpaši šobrīd svarīga ir efektivitāte, pierādījums, ka šī reklāma iedarbojas. Mediju jomā svarīgs būs reklāmas konteksts, reklāmas ekspozīcijas brīža atbilstība tās saturam un patērētāja iesaiste.
Kāda ir reklāmas loma ekonomiskās lejupslīdes laikā?
Reklāma kā mārketinga instruments spēj piedāvāt risinājumus mārketinga dotajiem uzdevumiem. Ja uzņēmumā ir vieta mārketingam, tad ir arī uzdevumi, kas jārisina ar reklāmas palīdzību. Tāpēc apgalvojums, ka reklāmai nav vietas ekonomikas lejupslīdes laikā, ir primitīvs un tuvredzīgs problēmas risinājums. Reklāmai joprojām ir sava būtiskā vieta, taču ne visi klienti, viņu situācijas un to iespējamie risinājumi ir vienādi.
Kā vērtējat faktu, ka naudas taupīšanas nolūkā reklāmdevēji pārstāj pasūtīt jaunas reklāmas, bet izmanto vecās?
Veco reklāmu izmantošanas tendence ir saprotama, bet jāatceras, ka tas nav universāls risinājums, kas derēs visiem un katram. Ir mainījies konteksts – ekonomikas krīzes apstākļos es reklāmu lasīšu, uztveršu citādāk nekā «trekno gadu» eiforijas iespaidā. Tuvākajos mēnešos svarīgākais reklāmas vērtības aspekts būs tās efektivitāte. Ar vecu vai jaunu reklāmu, bet galvenais – tai jābūt efektīvai. Šis laiks un klienti pieprasīs jaunas iespējas un radošas izpausmes, ieguldot nedaudz līdzekļu.