Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot optikas veikalu tīkla Cobergs reklāmas «Izpārdošana briļļu ietvariem un saulesbrillēm, atlaides līdz 50%» atbilstību normatīvajiem aktiem, firmai ir izteicis aizrādījumu.
PTAC lūdza uzņēmumam sniegt informāciju, vai ir kādi ierobežojumi vai papildu nosacījumi, lai izmantotu reklāmā izteikto piedāvājumu, precizējot, vai izpārdošana attiecas uz visu preču izpārdošanu. Cobergs nav ievērojis likuma prasības, uzskata PTAC, jo reklāmā nav sniegta informācija arī par izpārdošanas laika posmu.
Cobergs paskaidroja PTAC, ka reklāmā ir ievērotas likuma noteiktās prasības, kā arī sniegta informācija, ka piedāvājums ir spēkā no 2010.gada 1.februāra līdz 31.aprīlim, kā arī ar informācija par – briļļu ietvariem un saulesbrillēm ar vizuāliem attēliem.
Savukārt kā papildus nosacījumus Cobergs minēja, ka izpārdošana attiecas uz visu pārdošanā izvietoto saulesbriļļu grupu, bet briļļu ietvariem kā papildus nosacījums reklāmā ir atzīmēts, ka piedāvājums ir spēkā pie pilna briļļu pasūtījuma.
Vienlaikus Cobergs piebilda, ka optikas veikalos ir izvietota informācija, kas precizē preču daļu, uz kuru attiecas reklāmā minētās atlaides.
Vēlāk PTAC konstatēja, ka Cobergs mājas lapā ir precizējis reklāmā sniegto informāciju par piedāvājumu, norādot, ka izpārdošana un atlaides līdz 50% ir spēkā 2009.gada briļļu ietvariem un saulesbrillēm.
Cobergs pārstāvis PTAC atzina, ka sākotnēji reklāmā netika sniegta pilnīga un patiesa informācija par konkrēto piedāvājumu un apņēmās turpmāk reklāmās sniegt nepieciešamo informāciju ar vidusmēra patērētājiem salasāmiem burtiem.
Izvērtējot lietu un apstākļos, PTAC nolēma izbeigt lietvedību, izsakot uzņēmumam mutvārdu aizrādījumu.