Citas ziņas

SIA Cobergs pērn samazinājusi apgrozījumu un uzaudzējusi peļņu

Gunta Kursiša,24.09.2012

Jaunākais izdevums

Optikas tirgotājas SIA Cobergs apgrozījums 2011. gadā samazinājies par 16 tūkst. Ls, tomēr uzņēmumam izdevies palielināt gūtās peļņas apjomu, liecina Lursoft dati.

SIA Cobergs apgrozījums 2011. gadā bija 542,862 tūkst. Ls, savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas palielinājusies par 19,36%, veidojot 15,128 tūkst. Ls.

Pēdējo desmit gadu laikā uzņēmumam smagākie bijuši pēdējie trīs gadi, kad apgrozījuma apjoms ik gadu samazinājies. Laika posmā no 2004. līdz 2008. gadam SIA Cobergs apgrozījums ik gadu pārsniedzis miljonu latu, savukārt viszemākā peļņa pēdējo desmit gadu laikā SIA Cobergs bijusi 2009. gadā – 9,208 tūkst. Ls. Tiesa gan, nevienu gadu kopš uzņēmuma reģistrēšanas biržā, tas nav cietis zaudējumus, liecina informācija Lursoft.

SIA Cobergs reģistrēta 1993. gadā, un patlaban Cobergs ir deviņi veikali Latvijā. Uzņēmuma īpašnieki ir Bruno Bērzs (30%) un Guntis Bērzs (70%), kuram pieder arī 60% kapitāldaļu SIA Latvijas farmaceitiskā firma Madara.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Digitālā revolūcija ienāk arī optikā

Anda Asere,30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām redzes korekcijā e-komercija ir attīstības sākumstadijā, norāda SIA OC Vision valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis.

Uzņēmumā ietilpst vairāki optikas veikalu zīmoli – Pasaules optika, OptiO, Vision Express, Lornete, Vizionette, kontaktlēcu internetveikals dr. Lensor, kā arī vairumtirdzniecības biznesa virziens Optica. Latvijā nozares uzņēmumu kopējais apgrozījums ir 30 miljoni eiro, un SIA OC Vision tirgus daļa ir vairāk nekā trešdaļa. OC Vision grupas kopējais apgrozījums, ieskaitot vairumtirdzniecības biznesu un optikas veikalus Lietuvā, 2018. gadā veidoja 21,8 milj. eiro (bez PVN), kas ir par 17,4% lielāks nekā iepriekšējā gadā. «Tirgus piesātinājums vēl nav sasniegts, jo pie mums uz desmit tūkstošiem iedzīvotāju ir viena optika, līdzīgi kā Zviedrijā. Vislielākā konkurence Eiropā ir Kiprā un Beļģijā, kur uz 5000 iedzīvotājiem ir viena optika,» viņš teic. Plašāk par biznesu viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunā t/c Rimi atklāšanu Rīgā, Biķernieku ielā, oficiālus atklāšanas svētkus piedzīvojis Latvijā otrais optikas outlets - Outlet Optika.

Kā norādīja optikas salonu Outlet Optika pārstāve Kristīne Gruznova, optikas mode nemēdz mainīties tik strauji kā to esam ieraduši redzēt apģērbu nozarē, tomēr ir zināmas tendences, kas dominē jaunās kolekcijās. Taču tirgotāji mēdz neievērot kādu nerakstītu noteikumu - nedrīkst mānīt savu pircēju, piedāvājot iepriekšējo sezonu brilles un saulesbrilles jaunāko kolekciju cenu kategorijā.

Vaicāta par cenu pārmaiņām, produktam nonākot outletā, K. Gruznova kā piemēru minēja Guess saulesbrilles, kas iepriekš maksāja 139 latus, bet outletā - 49 latus. Moschino briļļu sākotnējā cena bijusi 139 lati, taču, piemērojot 70% atlaidi, šī brīža cena ir 41,70 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: METROPOLE

Redzes pārbaude ir būtisks solis, lai uzturētu labu redzes veselību, un pēdējos gados ir parādījušās jaunas iespējas, kas atvieglo šī svarīgā pakalpojuma pieejamību. Metropole Optika ir ieviesusi attālinātās redzes pārbaudes, kas ļauj klientiem saņemt kvalitatīvu konsultāciju no speciālista, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas. Par šo jauno pakalpojumu un tā priekšrocībām mēs runājām ar Metropole Optika vadošo optometristi Aiju Makovsku.

Kāpēc attālinātā redzes pārbaude?

Tehnoloģiju attīstība pēdējos gados ir būtiski mainījusi veselības aprūpes nozares darbību, un optika nav izņēmums. Aija Makovska stāsta: "Attīstoties tehnoloģiskajām iespējām, arī telemedicīna pasaulē un Latvijā strauji attīstās. Mēs Metropole Optika redzējām iespēju nodrošināt kvalitatīvu redzes pārbaudi ikvienam Latvijas iedzīvotājam, pat ja speciālistu pieejamība konkrētās pilsētās nav pietiekami ātra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas optikas uzņēmums atver pirmo salonu Lietuvā

Zane Atlāce - Bistere,31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Outlet Optika uzsācis darbību Lietuvas tirgū, 31.augustā atverot pirmo optikas salonu Viļņā. Drīzumā kaimiņvalstī plānots atvērt arī otru veikalu, informē uzņēmumā.

Attīstot savu darbību, Outlet Optika vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu - turpmāk par pašmāju tirgu uzskatīt ne vien Latviju, bet arī Lietuvu.

«Dažu gadu laikā Latvijā esam atklājuši jau 6 optikas salonus, kuri mudinājuši noticēt, ka šis bizness ir eksportspējīgs. Pēc rūpīgas kaimiņvalstu nozares analīzes, esam nolēmuši pirmo soli spert Lietuvas virzienā,» saka Outlet Optika līdzīpašnieks Jānis Kossovičs.

«Izvērtējot Lietuvas tirgu, atzinām, ka mums noteikti ir iespēja attīstīties kaimiņzemē. Lai arī Lietuvas tirgus ir daudz piesātinātāks, ja salīdzinam to ar Latviju,» komentē Outlet Optika līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs. Viņš piebilst, ka dažu mēnešu laikā Viļņā tiks atklāts vēl viens optikas salons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien saloni Outlet Optika, reaģējot uz Valsts valodas centra (VVC) uzsākto pārbaudi, ir nomainījuši veikala izkārtni, pārdēvējot veikala nosaukumu uz Izpārdotava.

Nepilnu mēnesi pēc jaunā Outlet Optika veikala atklāšanas Valdemāra ielā 37, Valsts valodas centrs ir uzsācis pārbaudi par veikala nosaukuma atbilstību latviešu valodai.

Reaģējot uz VVC pārbaudi, optikas salons ir nolēmis uz vienu dienu pārdēvēt veikala nosaukumu, izveidojot jaunu izkārtni- Izpārdotava.

Uzņēmums vērsies Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisijā, lai noskaidrotu, kā pareizi latviskot vārdu «outlet», un, kā izrādās, arī pašu valodnieku vidū nav vienprātības, kā šo vārdu padarīt latviskāku. Tās pārstāve Iveta Pūtele atbildējusi sekojošo: «Diemžēl ideāls īss un ērts aizstājējs tam nav atrasts. Terminoloģijas komisijā par to ir spriests, un ieteiktais variants ir komisijas ekonomikas speciālistu piedāvātais variants, kas izsaka jēdziena būtību, bet ir pagarš - «zīmolpreču izpārdotava; zīmolpreču izpārdošana». Lai arī saprotu, ka uzņēmuma nosaukumam tas īpaši piemērots nav.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC optikas salonu Outlet Optika reklāmā saskata nacisma slavināšanu; uzņēmums to noliedz

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) reaģējis uz optikas salonu Outlet Optika jauno reklāmu un licis dažu stundu laikā noņemt tās no visiem optikas salonu skatlogiem, informē Outlet Optika komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kassovičs.

«Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kaneles, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt,» stāsta M. Kassovičš.

Kampaņas ideja bijusi parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai - kļūt no neieredzēta, par visu apjūsmotu, norāda M. Kassovičš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Medicīnas iekārtu tirgotājiem par aizliegtu vienošanos piemēro 80 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka,23.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu sodīt divus medicīnas iekārtu tirgotājus SIA Optika&Dentika un SIA KJ Serviss, kas īstenoja aizliegtu vienošanos kopumā četros iepirkumos, informē KP.

Par konkurences tiesību normu pārkāpumu abiem uzņēmumiem piemērots naudas sods kopumā gandrīz 80 tūkstošu eiro apmērā.

Lietas izpētes laikā KP konstatēja, ka medicīnas iekārtu tirgotāji no 2013. līdz 2015. gadam saskaņojuši darbības par dalību vienā SIA Salaspils veselības centrs, vienā Smiltenes tehnikuma un divos SIA Ogres rajona slimnīca rīkotajos iepirkumos. Uzņēmumiem vienojoties par dalības nosacījumiem, iepirkumu rīkotāji nesaņēma piedāvājumus, kas gatavoti patiesas konkurences apstākļos.

KP secina, ka SIA Optika&Dentika dalība iepirkumos bija formāla, lai nodrošinātu pietiekamu dalībnieku skaitu minētajos iepirkumos. Savukārt SIA KJ Serviss pārstāvji faktiski sagatavoja iepirkumos iesniedzamos dokumentus un noteica abu uzņēmumu piedāvātās cenas, kamēr SIA Optika&Dentika šādu rīcību akceptēja un pret to neiebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts valodas sargiem arvien lielākas rūpes sagādā angļu valodas izplatība publiskajā telpā. Spēkā esošais Valsts valodas likums gan ļauj komersantiem, kuri dod priekšroku veikalu, kafejnīcu vai uzņēmumu nosaukumiem svešvalodās, samērā viegli īstenot šo vēlmi.

Tomēr tieši tas, cik viegli ir apiet ierobežojumus, kuru mērķis ir mazināt svešvalodu ekspansiju komercdarbībā un publiskajā telpā, sarūgtinājis SIA Optikas studija pārstāvjus. Šī gada oktobrī, kad SIA piederošo veikalu Outlet optika skatlogus rotāja hokejista Kaspara Daugaviņa portrets un teksts, kurš ar saukli «Pilnīgs lokauts» aicināja pircējus izmantot atlaižu piedāvājumu, veikalā Rīgā, K. Valdemāra ielā, ieradušies Valsts valodas centra (VVC) inspektori.

«Atnāca un konstatēja divus pārkāpumus: pirmais, viņuprāt, ir nosaukums Outlet optika un otrais – kampaņa «Pilnīgs lokauts»,» stāsta uzņēmuma pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar optikas salonu tīkla Metropole īpašnieku Jāni Kossoviču

Lelde Petrāne,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild optikas salonu tīkla Metropole īpašnieks Jānis Kossovičs. «Uzņēmums, kas balstās uz ģimenes vērtībām. Īsts ģimenes uzņēmums. Uzņēmumus, kas balstās uz cilvēcīgajām vērtībām. Biznesu rada un veido cilvēki, ar kuriem strādāju,» tā savu uzņēmumu raksturo J. Kossovičs. 23 optikas saloni Metropole izvietojušies 18 Latvijas pilsētās.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par pārkāpumiem iepirkumos KP soda vienu no medicīnas tehnikas nozares līderiem Arbor Medical Korporācija

Dienas Bizness,06.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) 10.decembrī pieņēma lēmumu par karteļa vienošanos sodīt SIA Optika un Diagnostika un SIA Arbor Medical Korporācija, kas bija iesniegušas saskaņotus piedāvājumus sešos dažādu ārstniecības iestāžu medicīnas aprīkojuma iepirkumos. Uzņēmumiem piemērots naudas sods attiecīgi 6440 un 59 670 eiro apmērā, informē KP.

Abu uzņēmumu komercinformācija bija brīvi pieejama un izmantojama vienam darbiniekam, tādējādi reāla konkurence starp uzņēmumiem nenotika un tie iesniedza saskaņotus piedāvājumus šādos iepirkumos: mākslīgās plaušu ventilācijas iekārta VSIA Bērnu klīniskā universitātes slimnīca; medicīniskās ierīces un aprīkojums SIA Rīgas Dzemdību nams; mutes, sejas un žokļu ķirurģijas ierīces SIA “SU Stomatoloģijas institūts; pacientu monitori SIA Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca; veterinārmedicīnas iekārtas un aprīkojums Latvijas Lauksaimniecības universitātei; premium klases ultrasonogrāfs SIA Salaspils veselības centrs.

SIA Arbor Medical Korporācija darbojas gan kā vairumtirgotāja, gan pati piedalās publiskos iepirkumos, savukārt SIA Optika un Diagnostika (šobrīd SIA Life and Nature) no tās iegādājās medicīniskās iekārtas, ko piedāvāja iepirkumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eksperti: Latvija paliks bez optikas – iedzīvotāji bez iespējas pārbaudīt redzi?

Db.lv,14.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti un uzņēmēji ceļ trauksmi - primārā oftalmoloģiskā aprūpe Latvijā ir uz posta sliekšņa, īpaši cietīs mazpilsētu un lauku iedzīvotāji.

Iemesls tam ir birokrātiski šķēršļi un likumdošanas trūkumi. Optiķi ierosina Veselības ministrijai steidzami izveidot darba grupu, lai novērstu nozares sabrukumu, pretējā gadījumā 9 no 10 optikas veikalu draud slēgšana.

Birokrātiski šķēršļi redzes pārbaudēm optikas veikalos apdraud veselas nozares - optiķu pastāvēšanu, būtiski apgrūtina iedzīvotāju piekļuvi primārās oftalmoloģiskās aprūpes pakalpojumiem un draud sagraut optometrista profesiju kā tādu Latvijā. Izmantojot novecojušu likuma normu, medicīnas birokrāti pieprasa, lai optikas saloni, kuros šobrīd bez rindas un bez maksas var pārbaudīt redzi, pārreģistrējas par medicīnas centriem. Pašreizējos apstākļos, kad lielākā daļa optiķu atrodas tirdzniecības centros, tas nav reāli. Lai to izdarītu, ir nepieciešams (kā to prasa novecojuši noteikumi) izbūvēt atsevišķu ieeju un vairākas citas nereālas prasības. Latvijas iedzīvotājiem tas nozīmē vienu - redzes pārbaude optikas salonos būs neiespējama, būs jāpiesakās pie oftalmologa, pie kura rindas jau pašlaik pārspēj visus rekordus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Optikas preču tirgotājam 15 tūkstošu latu zaudējumi

Gunta Kursiša,28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas preču tirgotāja SIA Cobergs 2012. gadu noslēdza ar 490,6 tūkst. Ls apgrozījumu, kas ir par 9,6% mazāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt kompānijas zaudējumi pēc nodokļu nomaksas veidoja 15 tūkst. Ls, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums sarucis jau piekto gadu pēc kārtas – no 1,2 milj. Ls 2008. gadā līdz 559 tūkst. Ls 2010. gadā un 490 tūkst. Ls pērn.

Pašlaik uzņēmuma vadības plānos ir saglabāt esošo veikalu tīklu un nepieļaut būtisku tirdzniecības apgrozījuma samazinājumu.

SIA Cobergs reģistrēta pirms 20 gadiem, un tās īpašnieki ir Guntis un Bruno Bērzi.

Cobergs ir deviņi optikas veikali Rīgā, Jelgavā, Liepājā un Daugavpilī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas salonu tīkls Metropole ar bankas Citadele kredītlīdzekļu atbalstu 156 000 eiro apmērā ir atvēris trīs jaunus veikalus Rīgā, Dobelē un Cēsīs, un plāno vēl jaunu veikalu atvēršanu. Tādējādi šobrīd uzņēmuma optikas salonu skaits Latvijā ir paplašinājies līdz 26 veikaliem 19 Latvijas pilsētās.

Jaunie zīmola Metropole optikas saloni atvērti Rīgā, tirdzniecības centrā Mols, Dobelē, tirdzniecības centrā Rimi Brīvības ielā un Cēsīs, tirdzniecības centrā Globuss Raiņa ielā. Jaunais optikas veikals Dobelē ir pirmais zīmola Metropole salons, bet Rīgā un Cēsīs šobrīd ir jau divi uzņēmuma optikas veikali.

Zīmola Metropole veikalu īpašnieks Jānis Kossovičs stāsta, ka uzņēmums attīstību plāno vairākus gadus uz priekšu, taču tirgus situācija nemitīgi mainās, līdz ar to ir jābūt elastīgam un jāspēj atbilstoši reaģēt. «Šogad optikas salonu atklāšana notika salīdzinoši spontāni – saredzot jaunas biznesa iespējas un pieprasījumu, izdevību garām laist nevarējām. Tas ir skaidrojams ar izdevīgiem piedāvājumiem un nosacījumiem tirdzniecības nomas vietām,» norāda. J. Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Atklāj jaunu interneta aptieku

Sanita Igaune,17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir atklāta jauna interneta aptieka medroom.lv, bet tuvākajā laikā tiks analizētas perspektīvas aptieku atvērt tirdzniecības vidē.

Jauno interneta aptieku ir atvērusi Kossoviču ģimenes grupa, kura Latvijā ir zināma kā optikas salonu Metropole, Outlet Optika, studijas Lonija izveidotāji, kopumā apvienojot 24 optikas veikalus. Pēdējos gados ir attīstīts arī interneta veikals kontaktlēcu lietotājiem manaslecas.lv, kur regulāri, pēc uzņēmuma pārstāvju stāstītā, iepērkas vairāk nekā 10 tūkst. klienti.

Līdz šim esam strādājuši medicīnai tuvā nozarē - optikā, tādēļ radās vēlme paplašināt savu darbības sfēru, skaidro medroom.lv līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs.

Interneta aptiekā būs pieejami vairāk nekā 1000 dažāda veida produkti: medicīnas preces, ārstnieciskā kosmētika, uztura bagātinātāji, specializēta pārtika, higiēnas un bērnu preces, vitamīni un citi produkti, taču uzņēmums ir izvirzījis stratēģisku mērķi nākotnē uzsākt bezrecepšu medikamentu tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Valsts valodas centrs: tūristi jāpiesaista ar kvalitatīvu preci, nevis nosaukumiem

Dienas Bizness,29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu uzmanība ir jāpiesaista ar kvalitatīvu un lētu preci, nevis nosaukumiem angļu valodā, sacīja Valsts valodas centra Kontroles daļas vadītājs Antons Kursītis.

Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka uzņēmumu nosaukumos lieto uzrakstus outlet un sale it kā, lai piesaistītu tūristu uzmanību, tomēr normālam uzņēmējam tūristu uzmanību vajadzētu piesaistīt ar kvalitatīvu un pietiekami lētu preci, nevis ar uzrakstiem outlet.

A. Kursītis atminējās gadījumu no savas pieredzes, kad viņš 1992. gadā Krāslavā redzējis veikalu ar uzrakstu Shop, bet pie ieejas bijusi milzīga dubļu peļķe, bet no precēm gandrīz nekā neesot bijis. «Nevar piesaistīt ārvalstu tūristu tikai ar uzrakstu angļu valodā,» uzsvēra Valsts valodas centra Kontroles daļas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā aizvien augošo pieprasījumu pēc optikas sportam, Rīgā, tirdzniecības centrā Olimpija atvērts Pasaules Optika salonveikals, kas specializēsies sporta optikas tirdzniecībā, informē uzņēmumā.

Jaunatklātais salonveikals ir pirmais Baltijā, kas specializējas tieši uz optiskajām sporta brillēm. Salonveikalā brilles tiks piedāvātas dažādiem sporta veidiem, piemēram, golfam, ūdenssportam, kalnu sporta veidiem, riteņbraukšanai, skriešanai, bezceļu sporta veidiem, būs iespējams pasūtīt optiskas slēpošanas maskas, kā arī būs pieejami dažādi sporta aizsargbriļļu veidi.

«Iepazīstoties ar pētījumu datiem un Latvijā pieejamo sporta aizsargbriļļu piedāvājumu, secinājām, ka šī ir ne tikai brīva tirgus niša, bet šādu briļļu pieejamība un konsultācijas nepieciešamas sportistiem,» stāsta Pasaules Optika mārketinga speciāliste Ilze Salnāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Zīmola stāsts: Celmlauzis Latvijas optikas nozarē

Lelde Petrāne,26.06.2019

1993.gada janvārī Rīgā, Ķengaraga ielā 8, tika atvērts pirmais LU OC optikas veikals ar redzes pārbaudes kabinetu. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Acu aprūpes uzņēmuma OC VISION pamati likti deviņdesmito gadu sākumā un tas joprojām ir Latvijas kapitāla uzņēmums, kas darbojas jau 27 gadus. No viena veikala Ķengaragā OC VISION izvērsies 73 optiku ķēdē Latvijā un Lietuvā un no dibināšanā ieguldītajiem 32 000 Latvijas rubļu (repšiki) (2270 eiro) uzņēmums «izaudzis» līdz 25 miljonu eiro apgrozījumam 2018. gadā.

Uzņēmuma vēsture ir cieši saistīta ar Latvijas Universitāti (LU). 1992. gada 1. septembrī LU tika izveidota pirmā optometrijas studiju programma, kas tolaik bija tikai otra tāda Eiropā. Tā kā jaunajiem studentiem nebija prakses vietu, 1992. gada decembrī optikas un optometrijas mācību spēki un nodaļas studenti no Latvijas Universitātes dibināja un gadu gaitā attīstīja SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centru» (LU OC), kas kalpoja par prakses vietu studentiem un kļuva par pamatu pašreizējai OC VISION grupai.

Pirmajā darbības gadā LU OC darbinieki bija paši īpašnieki, pirmo algoto darbinieku pieņēma tikai 1993. gadā, tāpēc sākotnēji visu nācās paveikt pašiem uzņēmuma izveidotājiem. Vitolds Grabovskis bija uzņēmuma vadītājs, Jānis Dzenis, pašreizējais OC VISION valdes priekšsēdētājs, tolaik atbildēja par centra finansēm, savukārt pazīstamais profesors Ivars Lācis bija pirmais optiķis, kurš kopā ar Aldi Liepiņu slīpēja lēcas, un Pēteris Cikmačs atbildēja par visa veida briļļu lēcām, ko viņš dara joprojām. Vēl uzņēmumā bija tirdzniecības vadītāja Inta Butlere, kas atbildēja arī par ietvaru izvēli un piedāvājumu, kā arī grāmatvede Skaidrīte Āboltiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Zinātniskās bibliotēkas Retumu lasītavā, Paula Valdena ielā 5 12. februārī plkst. 15 tiks atklāta izstāde "No baroka līdz...", kas veltīta arhitektūras izglītības 150 gadu jubilejai.

Izstādē varēs iepazīt ne tikai eksponātus, kas saistīti ar arhitektūras izglītības, RTU Arhitektūras fakultātes, tās mācībspēku darbību, bet arī dažādus retus materiālus, kas atklāj Latvijas un Rīgas arhitektūras pašreizējos un jau zudušos vaibstus. Izstādi papildina miniatūro ēku meistara Alfrēda Straumes mājiņu maketi.

Nozīmīga izstādes sadaļa veltīta materiāliem par Rīgas Politehniskās augstskolas (tagad - RTU) Arhitektūras nodaļas dekāniem, mācībspēkiem un absolventiem. Apmeklētāji varēs iepazīties ne tikai ar arhitektu darbiem un publikācijām, bet arī ar rakstiem par viņiem. Tāpat izstādē aplūkojamas grāmatas par arhitektūras vēsturi un stiliem, par projektēšanu, zīmēšanu un citiem ar nozari saistītiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontaktlēcu lietošana nozīmē kustību brīvību, komfortu un nemainīgi skaidru redzi visas dienas garumā. Taču, ko vēl ir svarīgi par tām zināt un kādas ir to galvenās priekšrocības? Uzzini raksta turpinājumā!

Vispirms – vizīte pie optometrista

Ja esi izlēmis par labu kontaktlēcām, pirmkārt, būs nepieciešama optometrista konsultācija. Šis pakalpojums ir pieejams visos METROPOLE optikas salonos Latvijā. Speciālists veiks redzes pārbaudi, kā arī Tev būs iespēja pielaikot kontaktlēcas, lai pārliecinātos par to saderību ar Tavām acīm. Tāpat vizītes laikā tiks izstāstīts viss par kontaktlēcu pareizu kopšanu un uzglabāšanu, kā arī optometrists iemācīs tās pareizi ielikt un izņemt no acīm. Noslēgumā Tev tiks izrakstīta kontaktlēcu recepte.

Kontatklēcu priekšorcības

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atklāts optikas salons Metropole, kas, kā norāda īpašnieki, pārstāv Latvijā lielāko reģionālo optikas salonu tīklu. Paplašinot savu darbību, uzņēmums ir atklājis divdesmit pirmo visā Latvijā, bet pirmo tirdzniecības vietu Rīgā.

Optikas salonu Metropole vadītājs Jānis Kossovičs norādīja: «Šis gads mūsu optikas tīklam ir īpaši nozīmīgs- apritēs tieši 10 gadi kopš atklāts pats pirmais veikals. Runājot par Rīgu, varētu šķist, ka šeit optikas saloni ir pietiekamā «slānī», tomēr uzskatu - iedzīvotāji un pilsētas viesi ir pelnījuši plašākas izvēles iespējas gan optikas preču sortimentā, gan piedāvājuma cenu amplitūdā.»

Jaunais optikas salons atrodas Marijas ielā un, kā apgalvo uzņēmums, ir viens no plašākajiem optikas veikaliem Rīgā.

Ieguldītās investīcijas salona izveidē lēšamas ap 40 000 latu, tostarp redzes pārbaudes aparatūras iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nobela prēmija fizikā piešķirta Lielbritānijas fiziķim Pīteram Higsam un Beļģijas zinātniekam Fransuā Englēram par tā sauktā Higsa bozona atklāšanu.

Prēmijas komiteja norāda, ka zinātnieki snieguši teorētisko izskaidrojumu mehānismam, kas veicina izpratni par atomu elementārdaļu masas izcelsmi. Higsa bozona eksistence tika arī pierādīta 2012. gada vasarā, veicot eksperimentus ar Eiropas kodolpētniecības centra (CERN) Lielā hadronu paātrinātāja (LHC) palīdzību.

Abi zinātnieki teoriju par Higsa bozona eksistenci izstrādāja 1964. gadā neatkarīgi viens no otra. Teorija ir tā sauktā standartmodeļa sastāvdaļa. Saskaņā ar standartmodeli matēriju un enerģiju veido elementārdaļiņas, kuras masu iegūst no sadursmes ar Higsa lauku. Standartmodeļa teorijas pareizums bija atkarīgs no Higsa bozona un Higsa lauka eksistences pierādīšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Nākošajā desmitgadē dominēs LED tehnoloģijas

Sandris Točs, speciāli DB,27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«LED gaismekļi ir tā niša, kur Latvijas uzņēmēji var un spēj iesaistīties lielajā Eiropas tirgū ar šo tehnoloģiju izstrādēm.»

To intervijā DB saka SIA Moduls interjers Projektu nodaļas vadītājs Ingars Ozoliņš.

Nesen tapis atvērts Mārupes Rimi projekts, kas ir lielveikals, kurā izmanto tikai LED apgaismojumu. Vai tā ir tendence?

Tā neapšaubāmi ir tendence. Jā, pilnīgi visur Mārupes Rimi projektā tiek izmantots LED apgaismojums – gan veikala tirdzniecības zālē, gan īrnieku telpās, noliktavās un teritorijā ārpusē. Šis ir pirmais pilnībā ar LED apgaismojumu aprīkotais Rimi veikals Latvijā. Uzņēmums mainīja veikala būvniecības projekta konceptu. Pamatiemesls, kāpēc tas bija jādara, bija uzstādītās jaudas trūkums, taču LED apgaismojuma ieviešana nebija vienīgais energoefektivitātes projektā, kas ļāva ietaupīt jaudu. Bija nepieciešams paveikt ko kardinālu, lai ietaupītu jaudu. Rezultātā tika panākts elektrības ietaupījums, līdz ar to investīcijas pašam Rimi kā attīstītājam atmaksājās. Tomēr jāsaka, ka LED apgaismojumu Rimi veikalos sadarbībā ar Moduls interjers projektu nodaļu sāka ieviest jau 2014. gadā. Taču pilnībā neviens veikals tikai uz LED apgaismojumu vēl līdz šim nebija pārgājis, jo LED tehnoloģijas tam vēl nebija gatavas. Lai gan minētās tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, sākotnēji simtprocentīgas pārliecības nebija. Jo tehnoloģija ir jāpārbauda, pirms varam to pielietot klienta vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lai atvērtu Carl Zeiss pirmo optikas salonu Rīgā, investēti 300 000 eiro

Lelde Petrāne,24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas nozares zīmols Carl Zeiss ir nolēmis ienākt Latvijas tirgū, atverot savu pirmo optikas salonu Baltijas valstīs Rīgā.

Kā Carl Zeiss sadarbības partneris Latvijā izvēlēts ģimenes uzņēmums OpticGuru, kas veikala atvēršanā ir veicis investīcijas aptuveni 300 000 eiro apmērā. Lielākā daļa no līdzekļiem ieguldīta redzes aparatūras iegādē, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.

Jaunatklātajā Zeiss Vision Center Rīgā tiks piedāvāti redzes servisa pakalpojumi un tiek solīts demonstrēt pasaules aktualitātes briļļu modes industrijā. Zeiss Vision Center tiks atklāts 25.maijā, t/c Spice.

«Mūsu uzņēmuma grupa uzsāka sadarbību ar Zeiss kompāniju jau pirms vairākiem gadiem, kad kļuvām par ekskluzīvajiem partneriem, piedāvājot savos optikas uzņēmumos Latvijā Zeiss ražotās briļļu lēcas. Gan Optikas studija Lonija, gan Optikas saloni Metropole, gan Outlet Optika jau 4 gadus piedāvā saviem klientiem Zeiss briļļu lēcas. Pēc veiksmīgās sākotnējās sadarbības, Zeiss vadības pārstāvji piedāvāja mūsu uzņēmumam būt pirmajiem Ziemeļvalstu reģionā, lai atklātu Rīgā pirmo Zeiss specializēto veikalu. Mūsu «jā» vārds bija ātrs, jo šāds piedāvājums ir ļoti ekskluzīvs un pagodinošs. Zeiss vārds optikas pasaulē ir ļoti zināms. Turklāt pirmskara Latvijā, Rīgā atradās arī viena no Zeiss rūpnīcām. Mums ir iespēja atgriezt Zeiss uzņēmumu Latvijā pēc tikpat kā 100 gadus ieilgušās pauzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju kompānija SIA "Inbank Latvia" 2019. gadā sasniegusi augstākos finanšu rādītājus kopš uzņēmuma dibināšanas – pārdošanas apjomi pērn sasniedza 53 miljonus eiro, salīdzinot ar 42,3 miljoniem eiro 2018. gadā.

"Pērn "Inbank" divkāršoja savu tehnoloģiju un biznesa attīstības komandu, bet jau tagad redzam, ka ir vēl vairāk iespēju augt. Jaunajiem talantiem un asajiem prātiem, kuri vēlētos piedalīties inovatīvas bankas veidošanā, būtu jāmeklē darbs "Inbank"," aicina "Inbank Latvia" valdes priekšsēdētājs Ģirts Lediņš.

Gada laikā fintech uzņēmums ir sācis sadarbību ar "1a.lv", "K-Senukai", "Studio Moderna (Top Shop)", "Bite" un "OC Vision" ("Vision Express", "Optio", "Pasaules optika", "Vizionette") palīdzot sadarbības partneriem palielināt pārdošanas apjomus un nodrošinot vienkāršu un ātru preču nomaksas pakalpojumu to klientiem.

"Mūsu mērķis šogad ir turpināt pēdējos divos gados sasniegto izaugsmi, ar finanšu risinājumu izstrādi piesaistot arvien jaunus partnerus. Arī Latvijā jaunatvērtie Sotka un Asko mēbeļu interneta veikali ir mūsu partneri," norāda Ģ. Lediņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Metropoleoptika.lv / Metropole

Sasniedzot 40 gadu slieksni, redzes problēmas vairs nav retums, turklāt redzi bieži vien vajag koriģēt gan tālumā, gan tuvumā. Šādā gadījumā ierasts risinājums ir vairākas brilles, vienas no tām izmantojot lasīšanai, citas – lai labi redzētu tālumā, un dažkārt vajadzīgs arī trešais briļļu modelis darbam pie datora. Nemitīga briļļu nomaiņa var būt visai nogurdinoša, tāpēc ir vērts iepazīt alternatīvu – progresīvās jeb multifokālās brilles, par kurām pastāstīsim raksta turpinājumā!

Kas ir progresīvās brilles?

Atšķirībā no brillēm, kurām lēcas viscaur ir ar vienādām dioptrijām jeb lēcu stiprumu, progresīvajām brillēm optiskais stiprums pakāpeniski mainās, tādējādi sniedzot iespēju izmantot vienas brilles, lai nodrošinātu optimālu redzamību ikvienā attālumā. Proti, briļļu augšējā daļa ļauj skaidri saskatīt tālumā esošus objektus, bet, acis nedaudz nolaižot, ass attēls būs vidējā zonā. Savukārt lēcas apakšējā daļa ļaus strādāt tuvumā un lasīt.

Komentāri

Pievienot komentāru