Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) reaģējis uz optikas salonu Outlet Optika jauno reklāmu un licis dažu stundu laikā noņemt tās no visiem optikas salonu skatlogiem, informē Outlet Optika komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kassovičs.
«Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kaneles, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt,» stāsta M. Kassovičš.
Kampaņas ideja bijusi parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai - kļūt no neieredzēta, par visu apjūsmotu, norāda M. Kassovičš.
PTAC ir pārsteigts par uzņēmuma Outlet Optika reakciju. PTAC uz sūdzības pamata ir uzsācis lietas izmeklēšanu saistībā ar optikas salonu Outlet Optika izplatīto reklāmu.
Lietu izskatīšanas gaitā PTAC ierastā prakse ir atkarībā no lietas apstākļiem rakstveidā vai mutvārdos aicināt uzņēmējus brīvprātīgi novērst iespējamos pārkāpumus. Arī šajā gadījumā PTAC pārstāve zvanīja minētā uzņēmuma vadībai, lai informētu par saņemto sūdzību un iespējamo pārkāpumu, kā arī aicināja pārtraukt reklāmas izplatīšanu pēc iespējas operatīvi.
Optikas pārstāvis norāda, ka PTAC pārstāve sarunas laikā piesaukusi šī brīža sociālpolitiskos un ģeopolitiskos notikumus un pat nesenos traģiskos Parīzes notikumus, kas šādu reklāmu padarot pilnīgi nepieņemamu, un, ja no uzņēmuma puses momentāni nesekos rīcība, tad savus argumentus varēšot izklāstīt tiesā.
M. Kossovičs saka: «Parīzes traģiskais konteksts, mūsuprāt, ir piesaukts nevietā. Tieši šī absurdā pieeja mūsu uzņēmumu mudināja pieņemt PTAC ultimātu - izaicinājumu tikties tiesā. Mēs vēlamies pierādīt, ka vizuālā karikatūra, ko esam izmantojuši savā reklāmā nav interpretējama kā nacisma ideoloģijas slavinoša.»
PTAC norāda, ka viņu pārstāve nav piesaukusi uzņēmuma minētos apgalvojumus par politisko režīmu vai ģeopolitisko situāciju pasaulē, ko varot apstiprināt vairāki liecinieki.
Optikas salonu Outlet Optika reklāmu ilustrē divi tēli, kuri ir vienādi, atšķirība redzama tikai vienā aksesuārā: ja uz viena kariķējuma ir uzlikta Čārlija Čaplina cepure, tad uz otra - nē.
PTAC, vērtējot iespējamos reklāmas un negodīgas komercprakses likuma pārkāpumus, turpinās lietas izskatīšanu.