Kustības Par labu Latviju! reklāma, kas pēdējā laikā kļuvusi populārā saistībā ar plaģiātisma skandālu, no video portāla YouTube ir izņemta. «Šis video vairs nav pieejams sakarā ar autortiesību prasību no Intrigue Music, LLC», vēsta paziņojums Youtube.
Intrigue Music pārstāv mākslinieku Patriku Vatsonu (Patrick Watson), kurš sadarbībā ar Cinematic Orchestra izpilda skaņdarbu To build a home, kas ņemts par pamatu viskija Chivas reklāmā, kuras kopēšanā tiek vainota kustība PLL.
Arī komponists Zigmars Liepiņš portālam diena.lv norāda, ka Kustības Par labu Latviju! reklāmā izmantotā mūzika ir nepārprotams viskija Chivas reklāmas plaģiāts.
«Jebkurš muzikants pat ar minimālu izglītību var dzirdēt, ka akordu secība ir tieši tāda pati kā oriģinālajā reklāmā. Pat tonalitāte ir vienāda. Vienīgā atšķirība, ka nav izmantota balss un ieraksts veikts uz lēta, zemas kvalitātes sintezatora vājā studijā, jo skaņa ir slikta,» norādīja Z.Liepiņš.
Db.lv sazinoties ar PLL reklāmas izstrādātāja !MOOZ radošo direktoru Ēriku Stendzenieku noskaidroja, ka, kamēr nav panākta vienošanās ar Intrigue Music šis reklāmas klips patiešām ir izņemts no populārā video portāla YouTube. Viņš uzsvēra, ka šobrīd notiek līguma saskaņošana, kas varētu aizņemt pāris nedēļas pēc kā reklāmas klips atgriezīsies portālā.
Uz jautājumu, kāpēc tika izmantota mūzika bez saskaņošanas ar Intrigue Music Ē. Stendzenieks sacīja: «Tika panākta vienošanās ar Intrigue Music pārstāvi, kas vēlāk izrādījās viltvārdis un nav kompānijas pārstāvis, tāpēc šobrīd šis pārpratums tiek risināts un jauna vienošanās tiks panākta tuvāko nedēļu laikā.»
Jāpiebilst, ka iepriekš E. Stendzenieks noliedza, ka PLL reklāmā būtu izmantos kāda cita skaņdarba motīvs: «Mūzika nav identiska, noskaņa ir līdzīga. Mūziku izveidoja skaņas dizaineris studijā. Starp šīm abām reklāmām vienīgā līdzība vispār ir tikai tā, ka abās izmantoti cilvēki. Tad jau mēs Jānim Streičam varam pārmest plaģiātismu no Ingmāra Bergmana, jo abās filmās izmantoti cilvēki,» izteicās Ē.Stendzenieks.
«Tie ir pilnīgi murgi! Katram ir skaidrs, ka, tikko parādās jauna grafiskā identitāte, sākas spekulācijas par plaģiātismu,» tik kategorisks vēl vakar bija Ē.Stendzenieks.
Chivas reklāma