Intervija ar vienu no Golden Hammer radošās žūrijas pārstāvjiem aģentūras Mother London radošo direktoru Džoanu Bētigu (Johan Baettig).
Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?
Tie motivē aģentūras darboties kvalitatīvi un parādīt savas spējas. Tāpat arī klienti novērtē, ja viņu pārstāvētā aģentūra iegūst balvas. Jo aģentūrai vairāk balvu, jo vieglāk klientam izvēlēties, ar kuru sadarboties. Tātad – jo vairāk balvu, jo vairāk klientu.
Reklāmā svarīgs ir gan radošais, gan efektivitātes aspekts, bet viss ir atkarīgs no klienta un idejas. Šīs nozares negatīvā iezīme ir tāda, ka daudzi veido reklāmas ar domu iekļūt kādā festivālā. Tomēr labākās aģentūras apvieno radošo pieeju ar pārdošanas veicināšanu, un šī ir tā kombinācija, kas palīdz gūt godalgas.
Kāda ir reklāmas loma ekonomiskās lejupslīdes laikā?
Reklāma ir nepieciešama kā ekonomiskās augšupejas, tā arī lejupslīdes laikā. Daudzi uzņēmumi ekonomiskās lejupslīdes laikā atsakās ieguldīt reklāmā, bet šādas rīcības negatīvās sekas būs manāmas, kad ekonomika atdzīvosies.
Kā vērtējat faktu, ka naudas taupīšanas nolūkā reklāmdevēji pārstāj pasūtīt jaunas reklāmas, bet izmanto vecās?
Tas atkarīgs no tā, cik reklāma ir nolietota. Ja reklāma ir redzēta pārlieku bieži, patērētājs tai nepievērsīs uzmanību, jo tā nepaziņo neko jaunu. Tāpēc uzskatu, ka senāku reklāmu atkārtota izmantošana ir efektīva, ja vien tā nav pārāk daudz izmantota.