Konkursā “Eksporta un inovācijas balva 2023”, kuru jau astoņpadsmito gadu rīko Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, aicināti pieteikties jauno tūrisma produktu attīstītāji.
Pieteikšanās konkursa kategorijā “Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts 2023”, turpināsies līdz 3.oktobrim, ņemot vērā to, ka siltais rudens Latvijas tūrisma uzņēmumiem joprojām ir saspringts darba laiks, jo ļāvis turpināt aktīvu tūrisma sezonu.
“Lai arī tūrisma nozare piedzīvojusi straujas pārmaiņas un Latvijas tūrisma uzņēmumiem šis nav bijis viegls laiks, konkurss “Eksporta un inovācijas balva” aizvien ļauj mums gūt pārliecību, ka Latvijā ir tūrisma produkti, kuri spēj konkurēt starptautiskajā tirgū, ir ilgtspējīgi un saistoši gan vietējai, gan ārvalstu auditorijai. Arī šogad sevi pieteikuši vairāki interesanti tūrisma objekti, kurus labprāt redzētu starp balvas nominantiem,” saka LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.
Pērn “Eksporta un inovācijas balvu” kategorijā “Eksportspējīgākais tūrisma produkts” komersantu grupā saņēma SIA “Dont Panic” sadarbībā ar SIA “Skudras Metropole” ar produktu “Nepieradinātās naktsmītnes” – “Dabas galerija”. “Nepieradinātās naktsmītnes” ir piedzīvojums, kas dāvā jaunu pieredzi un emocijas. Tās radītas ar mērķi sniegt apmeklētājiem jaunu pieredzi, iepazīstinot ar jaunām vietām, dažādiem Latvijas reģioniem un neparastām lokācijām.
“Konkurss ir lieliska platforma, lai vairāk ļaužu gan tuvāk, gan tālāk uzzinātu par mūsu produktiem, par Latvijas daudzpusīgo piedāvājumu. Arī es šeit uzzināju par jaunām vietām. Tā ir arī veselīga konkurence, kas ir stimulējoša nozarei. Šeit mēs redzam laikmetīgās tendences un uzzinām, kādus uzsvarus šobrīd liek pasaulē. Šogad konkursā noteikti būs pavisam citi produkti, jo pasaule mainās un biznesam jānāk ar piedāvājumiem, kas ir aktuāli sabiedrībai. Protams, saņemt balvu ir pagodinājums. Esam saņēmuši daudz starptautisku balvu, taču šī emocionāli bijusi svarīgākā – kā bērnam saņemot vecāku atzinību,” atzīst SIA “Skudras metropole” vadītāja Gundega Skudriņa.
Biedrību, nodibinājumu, plānošanas reģionu vai pašvaldību iestāžu grupā balvu saņēma Liepājas muzeja filiāle "Hoijeres kundzes viesu nams”. Gaļas brāķera Dāvida Hoijera atraitnes Margarētas Ģertrūdes Hoijeres viesu nams jeb 17.gs – 19.gs. interjera muzejs ir veiksmes stāsts tam, kā nozīmīgs Liepājas kultūrvēsturiskā mantojuma objekts, valsts nozīmes arhitektūras piemineklis, piedzīvo savu atjaunotni jeb renesansi. Nams ir atvērts un muzeja ekspozīcija pieejama ikvienam interesentam.
Uz balvu kategorijā “Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts” var pretendēt komersants, biedrība, nodibinājums, plānošanas reģions vai pašvaldības iestāde, kurš pēdējo divu gadu laikā ir ieviesis tirgū tādu jaunu tūrisma produktu, kas ir ilgtspējīgs, inovatīvs, kvalitatīvs un ar augstu pievienoto vērtību. Tiks vērtēts, vai produkts veidots saglabājot vietējos resursus un tiek attīstīts, ņemot vērā vietējos kultūras, dabas, sociālos un ekonomiskos faktorus. Tāpat svarīgs aspekts būs, vai nodrošināta tūristu iesaistes iespēja un vai tas ir piemērots ārvalstu tūristu vajadzībām.
Balvu šajā kategorijā piešķir divās grupās, vienā vērtējot mazo un vidējo komercsabiedrību (darbinieku skaits ir 1-250, un tā neto apgrozījums vai kopējā gada bilance nepārsniedz 50 miljonus eiro) iesniegtos pieteikumus, otrā - biedrību, nodibinājumu, plānošanas reģionu vai pašvaldības iestāžu iesniegtos pieteikumus.
Konkursa uzvarētāji saņems Ekonomikas ministrijas diplomu un Latvijas Republikas finansētu balvu – 2000 eiro darījuma braucienam divām personām, tai skaitā līdzdalībai komersantu delegāciju sastāvā valsts augstāko amatpersonu vizītēs ārvalstīs, līdzdalībai LIAA organizētajās tirdzniecības misijās un individuālo darījuma braucienu, apmaksai. Tāpat uzvarētājiem tiks dotas tiesības izmantot attiecīgās konkursa kategorijas zīmi uz visiem saviem produktiem vai produktu līnijām, kā arī uz mārketinga materiāliem.