Tūroperators Join UP! Baltic 2023. gadā Baltijas valstīs apkalpoja 103 tūkstošus ceļotāju, kas ir par 72% vairāk nekā iepriekšējajā gadā, nostiprinot savas pozīcijas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas tūrisma tirgū.
Tūroperators palielināja savu galamērķu klāstu divas reizes un noorganizēja vairāk kā 500 ceļojumus uz Ēģipti, Turciju, Melnkalni, Spāniju un Šrilanku.
Turcija bija pats populārākais galamērķis, kam sekoja Ēģipte kā ziemā, tā vasaras sezonā. Arī jaunie galamērķi Melnkalne, Spānija un Šrilanka raisīja ievērojamu ceļotāju interesi. Vidējā summa, ko ceļotāji atvēlēja ceļojumam par vienu personu, 2023. gadā bija 665 eiro. 2023. gadā tika novērots, ka Baltijas valstīs arvien vairāk ceļo cilvēki, kas vecāki par 50 gadiem (8% pieaugums), un vairāk cilvēku izvēlas ceļot vienatnē (15% no visiem ceļotājiem), kas atbilst arī pasaules vispārējām tendencēm tūrisma nozarē 2023. gadā.
Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja komentējot ceļotāju paradumus, saka: "Lielākā daļa mūsu klientu joprojām dod priekšroku apmeklēt pazīstamu galamērķi, zināmus kūrortus un viesnīcas. Tomēr redzam, ka Baltijas valstu ceļotāju vidū parādās un pieaug vēlme pēc jauniem galamērķiem, īpaši cenas un sasniedzamības ziņā pieejamas eksotikas. Mēs pakāpeniski piedāvājam jaunus galamērķus: pagājušajā gadā novērojām lielu interesi par Melnkalni, bet gada nogalē novērojām pieprasījumu pēc eksotikas un sākām piedāvāt ceļojumus uz Šrilanku ar vienīgo tiešo lidojumu no visām trim Baltijas valstu galvaspilsētām. Vislielākie panākumi pirmajos divos mēnešos šajā galamērķī ir Lietuvā, kur, pateicoties augstajam pieprasījumam, no februāra pievienojām par 50% vairāk lidojumu," piebilst S.Saikovskaja.
Komentējot uzņēmuma darbības rezultātus un nākotnes perspektīvu, Sabina Saikovskaja uzsver tūrisma nozares elastību ekonomisko izaicinājumu un mainīgo ceļošanas paradumu apstākļos. "Esam novērojuši, ka cilvēki nevēlas atteikties no ceļošanas, kā viņi bija spiesti darīt kovida pandēmijas laikā. Pasaules iepazīšana un brīvdienu baudīšana kopā ar ģimeni vai draugiem ir spēcīgi un svarīgi dzīves kvalitātes saglabāšanas aspekti. Turklāt Baltijas valstu iedzīvotāji vēlas ceļot ne tikai reizi gadā, bet divas un vairāk reižu gadā. Piemēram, Igaunijā mūsu rekordists, kāds mūsu klients, 2022.-2023. gadā kopā ar mums ceļoja 11 reižu.”
Otrajā tā darbības gadā uzņēmums īstenoja stabilu attīstības plānu un plāno izaugsmi arī turpmāk: "Mūsu mērķis ir turpināt nostiprināt savas pozīcijas Baltijas tirgū, sekot līdzi tirgus pieprasījumam, piedāvāt plašāku galamērķu klāstu, ieviest inovācijas. 2024. gadā plānojam palielināt savu darbības apjomu par aptuveni 30%. Turpināsim piedāvāt gan pieprasītākos un populārākos galamērķus, gan paplašināt ceļošanas iespējas Baltijas valstu ceļotājiem,” skaidro S.Saikovskaja.
Join UP! Baltic tūrisma pakalpojumus Baltijā sniedz kopš 2022. gada aprīļa, tā darbu nodrošina vietējās komandas Rīgā, Tallinā un Viļņā. Saikovskaja uzsver, ka, lai gan zīmols saglabā savas Ukrainas saknes, visus biznesa procesus veido un vada vietējā komanda. Šobrīd Baltijas komandu veido 52 tūrisma profesionāļi, kuri strādā Join UP! Baltic birojos Rīgā, Viļņā un Tallinā.
Šobrīd tūrisma operatori ar zīmolu Join UP!™ darbojas astoņos tirgos: Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Polijā, Rumānijā, Kazahstānā, Moldovā un Latvijā. Starptautiski Join UP!™ piedāvā vairāk nekā 40 dažādus tūrisma galamērķus. 2024. gadā Join UP!™ atvērs jaunus tūroperatorus Čehijā un Slovākijā. 2023. gadā visos astoņos tirgos, kuros darbojas Join UP!, tika novērota ikgadējā izaugsme 3-10% apmērā, un arī turpmāk visos tirgos tūrisma operatori ir gatavi stabilai izaugsmei.
Join UP! Baltic mērķis ir kļūt par vienu no Baltijas tūrisma tirgus līderiem un iecienītāko tūrisma operatoru.