Jaunākais izdevums

Tūroperators Join UP! Baltic 2023. gadā Baltijas valstīs apkalpoja 103 tūkstošus ceļotāju, kas ir par 72% vairāk nekā iepriekšējajā gadā, nostiprinot savas pozīcijas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas tūrisma tirgū.

Tūroperators palielināja savu galamērķu klāstu divas reizes un noorganizēja vairāk kā 500 ceļojumus uz Ēģipti, Turciju, Melnkalni, Spāniju un Šrilanku.

Turcija bija pats populārākais galamērķis, kam sekoja Ēģipte kā ziemā, tā vasaras sezonā. Arī jaunie galamērķi Melnkalne, Spānija un Šrilanka raisīja ievērojamu ceļotāju interesi. Vidējā summa, ko ceļotāji atvēlēja ceļojumam par vienu personu, 2023. gadā bija 665 eiro. 2023. gadā tika novērots, ka Baltijas valstīs arvien vairāk ceļo cilvēki, kas vecāki par 50 gadiem (8% pieaugums), un vairāk cilvēku izvēlas ceļot vienatnē (15% no visiem ceļotājiem), kas atbilst arī pasaules vispārējām tendencēm tūrisma nozarē 2023. gadā.

Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja komentējot ceļotāju paradumus, saka: "Lielākā daļa mūsu klientu joprojām dod priekšroku apmeklēt pazīstamu galamērķi, zināmus kūrortus un viesnīcas. Tomēr redzam, ka Baltijas valstu ceļotāju vidū parādās un pieaug vēlme pēc jauniem galamērķiem, īpaši cenas un sasniedzamības ziņā pieejamas eksotikas. Mēs pakāpeniski piedāvājam jaunus galamērķus: pagājušajā gadā novērojām lielu interesi par Melnkalni, bet gada nogalē novērojām pieprasījumu pēc eksotikas un sākām piedāvāt ceļojumus uz Šrilanku ar vienīgo tiešo lidojumu no visām trim Baltijas valstu galvaspilsētām. Vislielākie panākumi pirmajos divos mēnešos šajā galamērķī ir Lietuvā, kur, pateicoties augstajam pieprasījumam, no februāra pievienojām par 50% vairāk lidojumu," piebilst S.Saikovskaja.

Komentējot uzņēmuma darbības rezultātus un nākotnes perspektīvu, Sabina Saikovskaja uzsver tūrisma nozares elastību ekonomisko izaicinājumu un mainīgo ceļošanas paradumu apstākļos. "Esam novērojuši, ka cilvēki nevēlas atteikties no ceļošanas, kā viņi bija spiesti darīt kovida pandēmijas laikā. Pasaules iepazīšana un brīvdienu baudīšana kopā ar ģimeni vai draugiem ir spēcīgi un svarīgi dzīves kvalitātes saglabāšanas aspekti. Turklāt Baltijas valstu iedzīvotāji vēlas ceļot ne tikai reizi gadā, bet divas un vairāk reižu gadā. Piemēram, Igaunijā mūsu rekordists, kāds mūsu klients, 2022.-2023. gadā kopā ar mums ceļoja 11 reižu.”

Otrajā tā darbības gadā uzņēmums īstenoja stabilu attīstības plānu un plāno izaugsmi arī turpmāk: "Mūsu mērķis ir turpināt nostiprināt savas pozīcijas Baltijas tirgū, sekot līdzi tirgus pieprasījumam, piedāvāt plašāku galamērķu klāstu, ieviest inovācijas. 2024. gadā plānojam palielināt savu darbības apjomu par aptuveni 30%. Turpināsim piedāvāt gan pieprasītākos un populārākos galamērķus, gan paplašināt ceļošanas iespējas Baltijas valstu ceļotājiem,” skaidro S.Saikovskaja.

Join UP! Baltic tūrisma pakalpojumus Baltijā sniedz kopš 2022. gada aprīļa, tā darbu nodrošina vietējās komandas Rīgā, Tallinā un Viļņā. Saikovskaja uzsver, ka, lai gan zīmols saglabā savas Ukrainas saknes, visus biznesa procesus veido un vada vietējā komanda. Šobrīd Baltijas komandu veido 52 tūrisma profesionāļi, kuri strādā Join UP! Baltic birojos Rīgā, Viļņā un Tallinā.

Šobrīd tūrisma operatori ar zīmolu Join UP!™ darbojas astoņos tirgos: Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Polijā, Rumānijā, Kazahstānā, Moldovā un Latvijā. Starptautiski Join UP!™ piedāvā vairāk nekā 40 dažādus tūrisma galamērķus. 2024. gadā Join UP!™ atvērs jaunus tūroperatorus Čehijā un Slovākijā. 2023. gadā visos astoņos tirgos, kuros darbojas Join UP!, tika novērota ikgadējā izaugsme 3-10% apmērā, un arī turpmāk visos tirgos tūrisma operatori ir gatavi stabilai izaugsmei.

Join UP! Baltic mērķis ir kļūt par vienu no Baltijas tūrisma tirgus līderiem un iecienītāko tūrisma operatoru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tūroperators Join UP! Baltic no 2025. gada janvāra maina vadību. To turpmāk vadīs uzņēmuma līdzšinējais Pārdošanas un attīstības vadītājs Aurimas Janušauskas, un līdzšinējā vadītāja Sabina Saikovskaja tiek paaugstināta Join UP!™ Polijas un Baltijas reģionālās direktores amatā.

Kopš pievienošanās Join UP! Baltic 2022. gadā vadītājas un valdes locekles amatā Sabina Saikovskaja veiksmīgi izveidojusi un vadījusi spēcīgu komandu 60 tūrisma profesionāļu sastāvā, sasniedzot nozīmīgus rezultātus Baltijas reģionā: nodrošinājusi stabilu uzņēmuma izaugsmi un stabilitāti. Noslēdzot 2024. gadu, SIA “Join Up Baltic” ir sasniedzis peļņas rādītājus.

Jaunajā amatā Sabina Saikovskaja pārraudzīs darbību Polijā un Baltijā, koncentrējoties uz izaugsmes veicināšanu un uzņēmuma pozīciju nostiprināšanu četru valstu tirgos. Jaunais Join UP! Baltic vadītājs Aurimas Janušauskas līdz šim vadījis Pārdošanas un attīstības procesus Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Viņa plašās zināšanas par tirgu un pieredze vadībā ļauj viņam pārņemt uzņēmuma vadību, lai nodrošinātu tūroperatora turpmāku spēcīgu un stabilu sniegumu saskaņā ar biznesa plānu.

Pakalpojumi

Join UP! Baltic par 10 miljoniem eiro kāpina apgrozījumu

Db.lv,29.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūroperators SIA “Join Up Baltic” 2024. gadā par 15% kāpināja apgrozījumu, sasniedzot 82,4 miljonus eiro, un nopelnīja 3,25 miljonus eiro. Uzņēmums noorganizēja ceļojumus vairāk nekā 100 tūkstošiem klientu Baltijas valstīs.

"Pagājušā gada labie rezultāti pierāda mūsu ilgtermiņa stratēģiskās pieejas efektivitāti — mēs klausāmies ceļotāju vajadzībās, elastīgi pielāgojamies tirgus tendencēm un mērķtiecīgi ieviešam inovācijas gan tūrisma pakalpojumos, gan klientu apkalpošanā," uzsver Aurimas Janušauskas, Join UP! Baltic vadītājs. "Digitālo rīku attīstība, lojalitātes programmas ieviešana, klātienes ceļojumu veikalu atvēršana, kā arī jaunu maršrutu un galamērķu piedāvāšana ir pamatā mūsu stabilai izaugsmei."

“Mūsu finanšu rezultāti atspoguļo mūsu komandas apņemšanos mērķtiecigi augt, veidojot stabilu pamatu ilgtermiņa panākumiem,” komentē Sabina Saikovskaja, kura veiksmīgi vadīja Join UP! Baltic līdz 2025. gada sākumam, kad viņa tika paaugstināta tūrisma operatora Join UP!™ Polijas un Baltijas reģionālās direktores amatā.

Pakalpojumi

Join UP! Baltic ievieš punktu krāšanas lojalitātes programmu

Db.lv,04.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūroperators Join UP! Baltic ievieš lojalitātes programmu "Join UP! maks" klientiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, kas ļaus krāt punktus par tiešsaistē iegādātajiem ceļojumiem un tērēt tos nākamajiem braucieniem.

Lojalitātes programmas ieviešana ir stratēģisks solis, lai palielinātu atkārtotu klientu skaitu, kā arī lai piesaistītu vairāk ceļotājus izmantot tūroperatora pakalpojumus pastāvīgas ceļošanas vietā.

Join UP! Baltic vadītāja un valdes locekle Sabina Saikovskaja pauž, ka klientu lojalitātes programmas ieviešana arī apstiprina tūroperatora ilgtermiņa plānus Baltijas tirgū: "Ieviešot Join UP! lojalitātes programmu, mēs vēlamies mudināt cilvēkus vairāk ceļot un pievērst uzmanību priekšrocībām, ko dod ceļošana ar tūrisma operatoru. Plānojot un organizējot brīvdienas ar tūrisma operatora starpniecību, ceļotāji ietaupa laiku, saņem atbalstu un profesionālas konsultācijas. Turklāt bieži vien tas ir arī ievērojams finansiāls ietaupījums".

Pakalpojumi

Join UP! Baltic uzsāks pirmos tiešos čarterlidojumus no Palangas uz Ēģipti

Db.lv,06.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūroperators Join UP! Baltic, sākot ar 2025. gada septembri, uzsāks tiešos čarterlidojumus no Palangas lidostas uz Šarm eš Šeihas starptautisko lidostu Ēģiptē.

Šī būs pirmā reize, kad no Palangas lidostas tiks nodrošināti čarterlidojumi šajā maršrutā, tādējādi padarot pieejamākas ceļošanas iespējas Lietuvas un Latvijas rietumu daļas iedzīvotājiem.

Lidojumi tiks veikti reizi nedēļā no 2025. gada 26. septembra līdz 14. novembrim. Ceļotāji lidos ar 180 sēdvietu Airbus A320 lidmašīnu, lidojumus veiks aviokompānija SkyUp Airlines.

"Pirmo čarterlidojumu uzsākšana no Palangas lidostas ir vēsturisks notikums, un tas atspoguļo Join UP! Baltic apņemšanos piedāvāt ērtākas un pieejamākas ceļojumu iespējas mūsu klientiem. Ieklausīšanās ceļotāju vajadzībās ir mūsu biznesa filozofijas pamatā. Mēs novērojam, ka ceļošana ir kļuvusi par neatņemamu dzīves sastāvdaļu kā Lietuvas, tā Latvijas iedzīvotājiem, un daudzi meklē iespējas ceļot ne tikai vienu vai divas reizes gadā, bet pat biežāk," stāsta Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja.

Pakalpojumi

Join Up! Baltic sācis čarterlidojumus no Palangas uz Antalju

Db.lv,17.04.2025

Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrs Eugenijus Sabutis (no kreisās), Klaipēdas mērs Bronius Markauskas, Join UP! Baltic vadītājs Aurimas Janušauskas, Lietuvas lidostu operatora "Lietuvos oro uostai" vadītājs Simonas Bartkus.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūroperators SIA "Join Up! Baltic" no piektdienas sācis nodrošināt tiešos čarterlidojumus no Palangas Lietuvā uz Antalju Turcijā, informē kompānijas pārstāvji.

Plānots, ka reisi notiks trīs reizes nedēļā līdz maija beigām un pēc tam no septembra vidus līdz novembra sākumam.

Tūroperatora pārdošanas dati liecina, ka ceļotāji, kuri iegādājas ceļojumus no Palangas uz Antalju, ir ne tikai no Palangas un Klaipēdas, bet arī no Šauļiem, Kauņas, Latvijas rietumu daļas, Liepājas un tuvākās apkārtnes.

"Join Up! Baltic" rudenī plāno atklāt čarterreisus arī no Palangas uz Šarm eš Šeihu Ēģiptē.

2024.gadā "Join Up Baltic" strādāja ar 82,4 miljonu eiro apgrozījumu un 3,25 miljonu eiro peļņu, informē uzņēmumā.

"Join Up Baltic" 2023.gadā strādāja ar 71,489 miljonu eiro apgrozījumu un 6,773 miljonu eiro zaudējumiem.

"Join Up Baltic" reģistrēta 2021.gada oktobrī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 50 000 eiro, un tās vienīgais īpašnieks ir Ukrainas kompānija "Join Up!". Starptautiski "Join Up!" piedāvā ceļojumus uz vairāk nekā 40 galamērķiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators Join UP! Baltic tirdzniecības centrā Domina, Rīgā, atklājis savu pirmo ceļojumu veikalu Baltijas valstīs.

Pirmās mazumtirdzniecības vietas atklāšana ir daļa no Join UP! Baltic ilgtermiņa stratēģijas nostiprināt savu klātbūtni tūrisma tirgū un attīstīt biznesu visā Baltijas reģionā.

Lai gan tiešsaistes pakalpojumi nenoliedzami ir būtiska biznesa daļa, līdz ar jaunās vietas atvēršanu Join UP! Baltic mērķis ir apmierināt arī to ceļotāju vajadzības, kuri, plānojot savu atvaļinājumu, dod priekšroku personīgai klātienes saskarsmei.

“Digitālajā laikmetā esam pamanījuši, ka klienti joprojām novērtē iespēju apspriest ceļojuma iespējas tieši ar mūsu profesionālajiem ceļojumu konsultantiem, un bieži dzirdam vēlmes to darīt klātienē. Mēs kā uz klientiem orientēts uzņēmums vienkārši sekojam šai vajadzībai. Tādējādi ceļojumu plānošanu padarām pieejamāku un ērtāku daļai klientu,” saka Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja un valdes locekle.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūroperators "Join Up! Baltic" sācis piedāvāt ceļojumus no Rīgas uz Ēģipti, Šarm eš Šeihu, arī vasaras sezonā, informē uzņēmumā.

Tiešie vasaras lidojumi vienu reizi nedēļā pieejami no Rīgas, savukārt jau otro gadu - no Viļņas un Tallinas. Vasaras sezonā no Rīgas tūroperators plāno organizēt 20 lidojumus uz Šarm eš Šeihu, norāda kompānijā.

Kopumā 2023.gadā "Join Up! Baltic" organizēja 150 ceļojumus uz Ēģiptes kūrortiem Šarm eš Šeihu un Hurgadu no Rīgas, Viļņas un Tallinas.

"Join Up Baltic" 2023.gadā strādāja ar 71,489 miljonu eiro apgrozījumu un 6,773 miljonu eiro zaudējumiem.

"Join Up Baltic" reģistrēta 2021.gada oktobrī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 50 000 eiro, un tās vienīgais īpašnieks ir Ukrainas kompānija "Join Up!".

Starptautiski "Join Up!" piedāvā ceļojumus uz vairāk nekā 40 galamērķiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot pieaugošajam pieprasījumam pēc eksotiskiem atpūtas galamērķiem, ar pirmo tiešo reisu no Rīgas lidostas tūroperators Join UP! Baltic sāk piedāvāt jaunu ceļojumu galamērķi - Šrilanku.

Pirmais lidojums plānots 25.decembrī. Lidojumu uz Matales lidostu veiks aviokompānija "SkyUp Airlines", un tas ceļotājiem būs īsākais pieejamais lidojums uz eksotisko salu no Rīgas.

Lidojuma ilgums ir 12 stundas un 10 minūtes, ar tehnisko nosēšanos degvielas uzpildei Bahreinā, pasažieriem neizkāpjot no lidmašīnas. Matales lidosta atrodas salas dienvidos, kur atrodas lielākā daļa nozīmīgāko apskates objektu, piemēram, Jalas nacionālais parks, Ādama smaile un Deviņu arku tilts.

"Novērojam, ka šajā ziemā pieaug pieprasījums pēc eksotiskiem galamērķiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, sevišķi Ziemassvētku laikā, kad lielākā daļa ceļojumu uz citām valstīm jau ir izpārdoti. Reaģējot uz šo pieprasījumu, sākam piedāvāt ceļojumus uz Šrilanku arī no Rīgas - esam vienīgie, kas nokļūt Šrilankā piedāvā bez pārsēšanās un visīsākajā laikā. Nokļūt pasaules otrā malā 12 stundu laikā un baudīt bagātīgo eksotiku, ko nelielā sala piedāvā, ir labākais piedzīvojums, ko uzdāvināt sev un ģimenei Ziemassvētkos. Turklāt cenas ziņā šī ir pieejama eksotika, ” saka Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītājam uzņēmuma veiksmes stāstā ir liela nozīme, taču vēl būtiskāka ir vadības komandas loma, uzskata Ilze Grase-Ķibilde, bijusī Møller Baltic Import izpilddirektore.

Cik spēcīga ir vadības komanda, tik spēcīgs ir arī uzņēmums, jo mēs nevaram likt visas kārtis uz vienu cilvēku. Svarīgi apzināties, ka neviens no mums nav supercilvēks - mēs visi pieņemam gan pareizus, gan kļūdainus lēmumus, tāpēc ir būtiski darbavietā radīt tādu vidi, kurā nevienam no mums nav jābaidās atzīt savas kļūdas vai palabot citam citu, domā I.Grase-Ķibilde. Tādā veidā tiek radīts spēcīgs komandas kodols, kurā mēs viens otru atbalstām un kopā dodamies nosprausto mērķu virzienā. Es pati esmu dalītās līderības piekritēja, kas nozīmē, ka es uzticos savai vadības komandai un man viņu viedoklis ir svarīgs, atzīst I.Grase-Ķibilde.

Augustā tapa zināms, ka pēc 12 gadu darba jūs esat nolēmusi atstāt Møller Baltic Import izpilddirektores amatu, lai turpinātu karjeru vienā no pasaules vadošajiem automobiļu ražotājiem Audi. Kas bijuši jūsu nozīmīgākie ieguvumi Møller Baltic Import, un kā tie ir palīdzējuši jūsu profesionālās karjeras veidošanā?

Dzīvesstils

Portrets - Join UP! Baltic vadītāja un valdes locekle Sabina Saikovskaja

Armanda Vilciņa,20.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes pamatā ir spēja nepadoties, kā arī prasme nodrošināt uzņēmumā efektīvus procesus un izveidot spēcīgu komandu, domā Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja un valdes locekle.

Komanda ir jebkura veiksmīga uzņēmuma mugurkauls, spriež S.Saikovskaja, uzsverot, ka labu komandu veido uzticēšanās, komunikācija, kā arī kopīga vīzija un vērtības. Katram komandas dalībniekam savā darbavietā jājūtas novērtētam, kā arī motivētam sniegt savu unikālo prasmju un ideju ieguldījumu uzņēmumā, teic Join UP! Baltic vadītāja. Viņa uzskata, ka laba komanda ir ne tikai indivīdu grupa, kas strādā viens otram līdzās, bet gan saliedēta vienība, kas virza uzņēmumu uz priekšu.

Attīsta pārdevējas prasmes

Bērnībā es sapņoju kļūt par floristi un izveidot savu ziedu veikalu, atminas S.Saikovskaja. “Mani vienmēr ir vilinājušas košas krāsas un ziedu skaistums, kā arī ideja radīt kompozīcijas, kas varētu iepriecināt cilvēkus. Darbs ar ziediem šķita brīnišķīgs veids, kā ienest pasaulē mazliet prieka, turklāt šis sapnis man palīdzēja novērtēt radošumu un prieku, ko sniedz kaut kā jauna radīšana. Arī mana pirmā darba pieredze, ko guvu 13 gadu vecumā, bija saistīta tieši ar radošo industriju - palīdzēju māsai ar Tiffany stikla vitrāžām. Darbs ar krāsaino stiklu bija iedvesmojošs, un tas man daudz ko iemācīja,” atzīst S.Saikovskaja, kuras pirmā oficiālā darbavieta savukārt bija apdrošināšanas kompānijā IF P&C Insurance.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas Starptautiskās lidostas 9.aprīlī organizēts pirmais čarterreiss uz Antāliju ar Boeing 777 – vienu no modernākajām un ietilpīgākajām pasažieru lidmašīnām pasaulē. Šo reisu organizēja tūroperators “ANEX Tour”.

Boeing 777, kas ir viens no efektīvākajiem savā klasē, ir īpaši iecienīts garo un vidējo distanču reisos, pateicoties tā kapacitātei un komforta līmenim.

“Šis ir ļoti nozīmīgs solis ne tikai mūsu uzņēmumam, bet arī visai Latvijas tūrisma nozarei. Lēmums izmantot Boeing 777 balstīts uz pieaugošo pieprasījumu no Latvijas ceļotājiem un augsto interesi par Turcijas kūrortiem, īpaši Antāliju,” norāda “ANEX Tour” valdes priekšsēdētājs Ilker Adiguzel. “Mūsu mērķis ir pārsteigt, pacelt kvalitātes latiņu un nodrošināt mūsu klientiem izcilu pieredzi. Boeing 777 izvēle čarterreisam ir pierādījums tam,” skaidro kompānijas pārstāvis.

Tūroperators norāda, ka šāda veida lidaparāts ļauj apkalpot lielāku ceļotāju skaitu vienlaikus, vienlaikus piedāvājot plašākas sēdvietas un augstāku komfortu lidojuma laikā. Šobrīd ir plānoti divi reisi nedēļā - no aprīļa līdz pat novembra sākumam no Rīgas un Tallinas, bet četras reizes nedēļā no Viļņas. Uzņēmums apliecina, ka šis solis ir daļa no plašākas attīstības stratēģijas Baltijas tirgū, kurā tiek saskatīts liels potenciāls. “Ja pieprasījums un atsaucība būs tāda, kādu paredzam, līdzīga pieredze nākotnē var tikt piedāvāta arī citos galamērķos,” skaidro tūroperators.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, 2024. gada trešajā ceturksnī guvis ieņēmumus 61,1 miljona eiro apmērā, kas ir par 3,6% mazāk nekā 2023. gada attiecīgajā periodā.

Uzņēmuma EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) bija negatīva un bija 2,6 miljoni eiro, savukārt tīrie zaudējumi bija 2,9 miljoni eiro. Tomēr negatīvos ceturkšņa rezultātus mazināja ienesīgais septembris.

“Trešajā ceturksnī joprojām jutām iepriekš minēto iemeslu negatīvo ietekmi, proti, ceļojumu pārpalikumu un aso cenu konkurenci tirgū, īpaši ceļojumiem uz Turciju un Grieķijas salām. Lai nodrošinātu klientu apmierinātību un saglabātu viņu uzticību pat pārprodukcijas apstākļos, esam veikuši diezgan mērenu optimizāciju. Turklāt ceļojumu programmas optimizācijas iespējas bija ierobežotas arī mūsu saistību ar aviokompānijām dēļ. Tomēr, izmantojot mūsu plašo galamērķu klāstu, mēs spējām mazināt ceturkšņa zaudējumus un septembrī gūt peļņu. Ņemot vērā tūrisma tirgus dinamiku šogad, to vērtējam pozitīvi,” stāsta “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tūrisma tirgus līderis “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, pēc provizoriskiem datiem janvārī nopelnījis 9,1 miljonus eiro, kas ir par 15% mazāk kā 2024. gada attiecīgajā mēnesī, kad ieņēmumi sasniedza 10,7 miljonus eiro.

Uzņēmums apkalpoja 9 tūkstošus klientu, salīdzinot ar 9,7 tūkstošiem pērn šajā pašā periodā.

Latvijas uzņēmums “Novatours” janvārī guvis ienākumus 2,6 miljonu eiro apmērā, (pērn - 3,1 miljoni eiro) un apkalpojis 2,7 tūkstošus klientu (pērn - 2,8 tūkstoši).

“Ņemot vērā pagājušā gada ceļojumu tirgus pārpalikumu, esam mērķtiecīgi samazinājuši lidojumu skaitu gan šai ziemai, gan gaidāmajai vasaras sezonai. Lai gan līdz ar to attiecīgi samazinās kopējais apkalpoto klientu skaits, optimizācijai ir pozitīva ietekme uz darbības efektivitāti. Jau vairākus mēnešus esam nodrošinājuši augstu lidmašīnu noslogojumu, kas šogad janvārī sasniedza 98,3%,” stāsta “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #38

DB,17.09.2024

Dalies ar šo rakstu

Vadītājam uzņēmuma veiksmes stāstā ir liela nozīme, taču vēl būtiskāka ir vadības komandas loma, uzskata Ilze Grase-Ķibilde, bijusī Møller Baltic Import izpilddirektore.

Cik spēcīga ir vadības komanda, tik spēcīgs ir arī uzņēmums, jo mēs nevaram likt visas kārtis uz vienu cilvēku. Svarīgi apzināties, ka neviens no mums nav supercilvēks - mēs visi pieņemam gan pareizus, gan kļūdainus lēmumus, tāpēc ir būtiski darbavietā radīt tādu vidi, kurā nevienam no mums nav jābaidās atzīt savas kļūdas vai palabot citam citu, domā I.Grase-Ķibilde.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 17.septembra numurā lasi:

Statistika

Noguldījumi uz nakti strauji palielina bezskaidras naudas apriti

Tēma

Finanšu ministrijas veiktā nodokļu analīze ir kļūdaina

Nodokļi

Latvijā ieviesīs bagātnieku nodokli

Aktuāli

Ne viss ir zelts, kas spīd. Lielākie nodokļu maksātāji ir lieli pēc likuma

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tirgū darbu sācis Baltic Family Capital – pirmais holdinga uzņēmums, kas nodrošina pastāvīgu kapitālu Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) pārdošanai un biznesa pēctecībai.

Baltic Family Capital plāno līdz 2030. gadam iegādāties vairāk nekā 20 vietējo uzņēmumu, nodrošinot to darbības nepārtrauktību un attīstību.

Latvijā reģistrētais holdinga uzņēmums AS Baltic Family Capital dibināts 2024. gadā, tā līdzdibinātāji un vairākuma akcionāri ir investīciju jomas profesionāļi ar ilggadēju pieredzi Baltijas un Eiropas tirgū: Aleksejs Prokofjevs, Tenis Lēnerts, CFA un Igors Pašuks.

Šobrīd Eiropas un pasaules tirgos vērojama finanšu resursu pārvirzīšanās, ko veicina mazo un vidējo uzņēmumu īpašnieku došanās pensijā. Piemēram, Vācijā ik gadu 100 000 uzņēmumu vadītāju dodas pensijā bez biznesa pēctecības plāna un attiecīgi viens no četriem uzņēmumiem tiek likvidēts. Savukārt Japānā vidējo uzņēmumu skaits šobrīd samazinās par 1% gadā. Tas nozīmē 40 000 MVU likvidēšanu gadā, lai gan vairāk nekā puse no slēgtajiem uzņēmumiem bija pelnoši.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomisko lietu tiesa pasludinājusi likvidējamo "Baltic International Bank" par maksātnespējīgu, pavēstīja bankas maksātnespējas procesa administratore Linda Sniega-Svilāne.

Viņa norāda, ka Ekonomisko lietu tiesa trešdien pasludināja "Baltic International Bank" par maksātnespējīgu un par maksātnespējas procesa administratori iecēla Sniegu-Svilāni.

Sniega-Svilāne informē, ka sākotnēji veiks bankas dokumentu un mantas inventarizāciju, kā arī lietu pārņemšanu no bankas likvidatora.

Tāpat tuvākajā laikā oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis" tiks publicēts paziņojums par to, ka kreditoru prasījumi un citu personu prasības, pretenzijas pret banku būs piesakāmas administratorei trīs mēnešu laikā no sludinājuma publicēšanas dienas.

Vienlaikus viņa arī atzīmē, ka kreditoru prasījumi, kas pieteikti bankas likvidācijas procesā, to pieteiktajā apmērā atkārtoti nebūs jāpiesaka.

Bankas

Latvijas banku sektorā ir zemākā klientu apkalpošanas kvalitāte Baltijā

Db.lv,06.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas banku sektorā ir zemākā klientu apkalpošanas kvalitāte Baltijā, liecina ikgadējais uzņēmuma "Dive" klientu servisa novērtēšanas pētījums.

Triju Baltijas valstu vidū labākais banku klientu atbalsta dienests un klientu apkalpošanas centru darbs ir Lietuvā, kas no 100% novērtēts ar 94,02%, seko Igaunija, kuras banku sektors saņēmis 90,6%, bet zemākais nozares rezultāts joprojām ir Latvijā - 83,36%, liecina pētījums.

Latvijā banku klientu atbalsta dienestu darbinieki sasniedz augstus rezultātus, gan apkalpojot klientus klātienē, gan pieņemot zvanus uz informatīvo tālruni. Tomēr zvanu apkalpošanas procesā joprojām pastāv nepieciešamība uzlabot prasmes izzināt klienta vajadzības un veiksmīgi veikt papildus pārdošanu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, papildus pārdošanas rezultātos bija izaugsme par 0,82 procentpunktiem, bet vajadzību izzināšanā bija kritums par 2,5%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja "Rimi Baltic" īpašnieku maiņa veicinās tirgus izaugsmi, sacīja aptaujātie mazumtirgotāju pārstāvji.

"Lidl Latvija" Korporatīvās komunikācijas departamenta vadītāja Dana Hasana norādīja, ka "Rimi Baltic" īpašnieku maiņas darījums, visticamāk, ienesīs jaunas perspektīvas Baltijas tirgos, kas pozitīvi veicinās tirgus izaugsmi kopumā.

"Tā ir pozitīva zīme klientiem Baltijas valstīs un Lietuvas, Latvijas un Igaunijas ekonomikām, ka, neskatoties uz ģeopolitisko spriedzi, šis reģions tiek uzskatīts par labu vietu investīcijām," sacīja Hasana.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka "Lidl" turpinās koncentrēties uz to, lai piedāvātu saviem klientiem labu cenas un kvalitātes attiecību ikdienas produktiem un nepārtraukti pilnveidotos.

SIA "Elvi Latvija" valdes locekle Laila Vārtukapteine norādīja, ka pārtikas mazumtirdzniecība ir dinamiska un pārmaiņu pilna vide, tāpēc izmaiņas šajā nozarē notiek samērā regulāri, tomēr īpašnieku maiņa kādam tirgus spēlētājam ir vērā ņemams notikums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no automašīnu koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem Carguru noslēdzis līdz šim vērienīgāko darījumu nozarē, pievienojot savam biznesam elektroauto koplietošanas jaunuzņēmumu OX Drive.

Ar šo darījumu Carguru stirpina savas līdera pozīcijas tirgū, vienlaikus kļūstot arī par vadošo elektroauto koplietošanas pakalpojumu sniedzēju.

Darījuma rezultātā Carguru savu autoparku papildina ar vairāk nekā 200 jauniem elektroauto, tostarp Tesla un Audi ražotāju modeļiem, kurus turpmāk varēs rezervēt un izmantot braucieniem tikai caur Carguru mobilo aplikāciju.

Carguru ir automašīnu koplietošanas biznesa celmlauzis Latvijā, kas jau kopš 2017. gada piedāvā pārvietošanās iespējas autovadītājiem, kuriem nav sava personīgā transportlīdzekļa. Ar OX Drive pievienošanu, Carguru savu piedāvājumu tagad papildina ar videi vēl draudzīgāku risinājumu, kas ilgtermiņā veicinās pāreju uz ilgtspējīgu un efektīvu urbāno mobilitāti. Tikmēr OX Drive sevi kā automašīnu koplietošanas jaunuzņēmumu skaļi pieteica pirms vairāk nekā diviem gadiem. Savas atšķirīgās koncepcijas un Tesla automašīnu dēļ, OX Drive ātri kļuva par vienu no populārākajām automašīnu koplietošanas platformām Latvijā, kas līdz tam vēl nebijušā apjomā piedāvāja klientiem izbaudīt ērti pieejamus jaunākās paaudzes elektroauto.

Enerģētika

Vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai Baltijā varētu pāriet uz elektroauto?

Db.lv,11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā sabiedrībā ir aktualizējušās diskusijas un šaubas par elektrisko automobiļu nākotni. Vai nākotne patiešām ir elektriska un vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai iegādātos elektroauto?

Šie un citi jautājumi tika aplūkoti Moller Baltic Import nesen rīkotajā vebinārā “Elektroauto uzlādes infrastruktūra Baltijas valstīs”.

Pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem Baltijā uzņem apgriezienus, sekojot pasaules tendencēm ilgtspējīgas mobilitātes jomā. Tomēr, lai gan Lietuvā, Latvijā un Igaunijā elektrisko transportlīdzekļu skaits strauji pieaug, šo transportlīdzekļu atbalstam nepieciešamā infrastruktūra ir tikusi kritizēta, jo elektroauto skaits ir pieaudzis straujāk, nekā publiskā uzlādes infrastruktūra. Autoražotāju un uzlādes infrastruktūras attīstītāju aktīvais darbs šo plaisu ir ievērojami mazinājis, padarot patērētājiem vieglāku izvēli par labu elektroauto iegādei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas koncerns "ICA Gruppen" un Dānijas mazumtirdzniecības uzņēmums "Salling Group" vienojies par mazumtirgotāja "Rimi Baltic" pārdošanas cenu 1,3 miljardu eiro apmērā, neiekļaujot parādus, trešdien medijiem norādīja uzņēmumu pārstāvji.

"Salling Group" prezidents un izpilddirektors Anderss Hags uzsvēra, ka šis ir "Salling Group" līdz šim lielākais iegādes darījums.

Hags teica, ka "Rimi" zīmolu nav plānots mainīt.

Hags pauda, ka "Rimi Baltic" darījums neietekmē līdzšinējos "Salling Group" plānus Dānijā, Vācijā un Polijā.

Savukārt "ICA Gruppen" izpilddirektore Nīna Jensone norādīja, ka iegādes darījumam jāsaņem uzraugošo iestāžu atļauja.

Jensone arī uzsvēra, ka "ICA Gruppen" darbība galvenokārt koncentrējas uz Zviedrijas tirgu un, tā kā koncernam nav plānu paplašināties ārpus Zviedrijas, lēmums pārdot "Rimi Baltic" bijis tikai loģisks.

Tāpat Jensone akcentēja, ka pārdošanas lēmumam nav bijusi saistība ar ģeopolitisko situāciju pasaulē, bet šis bijis stratēģisks uzņēmuma lēmums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Bankas uzraudzības komiteja lēmusi piemērot maksātnespējīgās "Baltic International Bank" bijušajam valdes priekšsēdētājam Viktoram Bolbatam soda naudu 31 731 eiro apmērā.

Savukārt valdes loceklim Edgaram Voļskim un par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas (NILLTPF) novēršanas jomas pārraudzību atbildīgajai valdes loceklei Andai Saukānei izteikt brīdinājumu, informēja Latvijas Bankas pārstāvji.

Latvijas Banka uzrauga "Baltic International Bank" likvidācijas un maksātnespējas procesu, un, lai gan kredītiestādes darbība ir izbeigta, tomēr likvidācijas procesā konstatētie fakti apliecinājuši savulaik Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) veiktajās prudenciālās un NILLTPF novēršanas jomas pārbaudēs konstatētos normatīvo aktu pārkāpumus un to, ka kredītiestādes valdes locekļi nav nodrošinājuši normatīvo aktu ievērošanu, savukārt valdes priekšsēdētājs veicis tādas darbības, par kurām bija jāapzinās, ka to rezultātā tiek pārkāptas normatīvo aktu prasības.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinīgā apbalvošanas ceremonijā katrā Baltijas biržā Nasdaq (NDAQ) godinājis Nasdaq Baltic Awards 2025 uzvarētājus.

Balvas tiek pasniegtas par Nasdaq Baltic biržās kotēto uzņēmumu izciliem sasniegumiem investoru attiecību jomā, kā arī tiek izcelti kapitāla tirgus dalībnieki un notikumi, kas ir devuši vislielāko ieguldījumu Baltijas un vietējā kapitāla tirgus attīstībā.

"Pēdējo 20 gadu laikā kopējā investoru attiecību kvalitāte Baltijā ir sasniegusi ievērojamu progresu. Būt par patiesi caurskatāmu uzņēmumu un rūpīgi kopt attiecības ar investoriem šobrīd lielākā daļa biržas sarakstā iekļauto uzņēmumu uzskata par standarta praksi," sacīja Nasdaq Baltijas biržu vadītājs Kaarel Ots. "Mērķtiecīgi plānotas un labi īstenotas investoru attiecības ir būtiskas, lai uzturētu un vairotu investoru uzticību. Svinot šī gada sasniegumus, mēs godinām mūsu biržas uzņēmumu ietekmi uz Baltijas kapitāla tirgu. Katrs no tiem var kalpot par izcilības piemēru pārējiem".

Ražošana

NVL Baltic Sea Growth Fund un Eco Baltia iegādājas Polijas lielāko PVC logu pārstrādātāju

Db.lv,17.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais privātā kapitāla fonds Baltijas valstīs “INVL Baltic Sea Growth Fund” kopā ar sava portfeļa uzņēmumu “Eco Baltia”, lielāko vides resursu apsaimniekošanas un pārstrādes grupu Baltijā, noslēdzis darījumu par Polijas lielākā PVC logu un durvju profilu pārstrādātāja “Metal-Plast” 70% akciju iegādi.

Darījuma rezultātā “Eco Baltia” un “INVL Baltic Sea Growth Fund” pieder 70% “Metal Plast” akciju (attiecīgi 38,5% un 31,5%). Ģimenes fonds SIDN saglabā 30% uzņēmuma akciju. “INVL Baltic Sea Growth Fund” pieder 52,81% “Eco Baltia” akciju, savukārt 30,51% pieder Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankai. Pārējās akcijas pieder Mārim Simanovičam.

“Metal-Plast” dibinātājs Sebastians Fedorovičs: “Šogad atzīmējam “Metal Plast” darbības trešo desmitgadi, kas ir ievērojams periods uzņēmuma attīstībā. Šo gadu laikā esam nostiprinājuši savas pozīcijas kā lielākais PVC logu un durvju profilu pārstrādātājs Polijā, ar mūsu produkciju un pakalpojumiem aptverot Čehiju, Vāciju, Ungāriju, Slovākiju, Austriju un citas valstis. Esam gatavi spert nākamos soļus uzņēmuma attīstībā starptautiskā mērogā, kur turpmāk virzīsimies ciešā partnerībā ar “Eco Baltia” un “INVL Baltic Sea Growth Fund”.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja "Rimi Baltic" pārdošana Dānijas "Salling Group" varētu Latvijā veicināt konkurenci zemāku cenu preču sortimentā, komentējot Zviedrijas koncerna "ICA Gruppen" lēmumu pārdot "Rimi Baltic", atzina banku ekonomisti.

"SEB bankas" ekonomists Dainis Gašpuitis norādīja, ka patiesie darījuma iemesli var palikt nezināmi, tomēr ir pozītīvi, ka pircējs ir labi pazīstams un apjomīgs Dānijas uzņēmums.

"Salling Group" ir vadošais mazumtirgotājs Dānijā, kura tirgus daļa ir aptuveni 36%, kā arī kompānija darbojas Vācijā un Polijā. Grupai ir arī nozīmīga līdzdalība citās uzņēmējdarbības jomās, tostarp universālveikalos un franšīzes uzņēmumos, tostarp "Starbucks" un "Carls Jr.". "Salling Group" pārvalda aptuveni 1726 veikalus, kuru kopējie ieņēmumi 2023.gadā bija 70,3 miljardi Dānijas kronu.

"Tādējādi, lai arī uzņēmums nav nācis klajā ar savu skatījumu par tā stratēģiju Baltijas tirgū, mans pieņēmums ir, ka varētu pieaugt tirdzniecības politikas centralizācija Baltijas līmenī, ar visiem izrietošajiem plusiem un mīnusiem," norādīja Gašpuitis, piebilstot, ka tā ietekmē pamainīsies arī preču sortiments un var parādīties jauni, līdz šim nezināmi zīmoli.