Tikai 6% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuriem ir Latvijas Republikas pilsonība ir atzinuši, ka viņu izvēli Saeimas vēlēšanās ietekmē politiskās reklāmas.
To atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, 2011.gada septembrī veiktais pētījums.
Tomēr absolūtais vairākums (91%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju ir pārliecināti, ka viņu izvēli Saeimas vēlēšanās neiespaido politiskās reklāmas. 35% ekonomiski aktīvo pilsoņu uzskata, ka politiskās reklāmas drīzāk neietekmē, bet vairāk nekā puse (56%) ekonomiski aktīvo pilsoņu uzskata, ka politiskās reklāmas noteikti neietekmē viņu izvēli Saeimas vēlēšanās.
3% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Aptauja veikta laikā no 2011.gada 6. līdz 8.septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Kā vēstīts, kontrolējot priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu ievērošanu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) konstatējis, ka četras dienas līdz aģitācijas aizliegumam divi politiskie spēki ir pietuvojušies likumā noteiktajiem izdevumu apmēra ierobežojumiem – attiecīgi 93% un 90% no pieļaujamajiem tēriņiem par visu veidu reklāmas izvietošanu, pasta pakalpojumiem un labdarības pasākumu finansēšanu.
Saskaņā ar medijiem sniegto informāciju vēl divas partiju apvienības sasniegušas 77% un 73%, bet viena politiskā partija – 54%. Minēto priekšvēlēšanu izdevumu segšanai piecas partijas vai to apvienības izlietojušas mazāk par 12% no atļautā apmēra, bet trīs partijas vēl nav tērējušas līdzekļus.
Saskaņā ar Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumu politiskajām partijām ir noteikti priekšvēlēšanu izdevumu apmēra ierobežojumi konkrētu ar vēlēšanu kampaņu saistīto izdevumu segšanai: reklāmas izvietošanai, pasta pakalpojumiem un labdarībai. Šo izdevumu apmērs saistībā ar 2011.gada 17.septembrī izsludinātajām Saeimas vēlēšanām nedrīkst pārsniegt 282 559,62 latus, ja politiskā organizācija vai to apvienība ir iesniegusi savu deputātu kandidātu sarakstu visos piecos vēlēšanu apgabalos.